Väldigt oväntat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack, du har gjort min dag…
Jag som är så blödig både grinade och skrattade mig igenom videon.
/Maria
Det var det roligaste bröllop jag sett någon gång!

Så underbart! De bjuder verkligen på sig själva…
Detta skulle knappast ske i vår Svenska (hemska) kyrka!! Nej stelt, trist och torrt ska det vara… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Helt underbart!!!! Tack för att du visade den Cristine! Så ska ett bröllop firas - det är nästan så man får lust att göra det själv - igen 
#3 Då har du inte varit i "vår kyrka"…Den är helt underbar och detta skulle mycket väl kunnat inträffa där…
/Maria
UNDERBART !!!! Om jag någon gång gifter mig så kan ni fethaja att det ska bli precis så 
Amor Vincit Omnia

#5 Självklart finns det undantag men om du frågar gemeneman om svenska kyrkans förmåga till att gå utanför de trista stela ramarna så är det nog inte många som varit med om något som ens är i samma galax som det på filmen.
Tyvärr så är gemene man inte så insatt i kyrkans aktiviteter utan har en hel del fördomar…
/Maria
Jag går bara när det är dop eller dylikt och det enda jag upplevt utanför det gammla valiga har varit att kvinnliga prästen målat läpparna eller att en ung präst spelade i en jazz orkester men utanför kyrkan. Vi tyckte det var stor att brorssonen ocg sondottern fick tillåtelse att sjung och spela gitarr på mammas begravning.
Kanske din kommun är modernare än andra bumblebo.
Eftersom jag kommer från ateistisk bakgrund så har jag inte mycket kunskap om vad som pågår i kyrkor - däremot har jag en massa fördomar - som till exempel att det är rätt så trista tillställningar där. Men jag har gärna fel…
Jag bor i Göteborg och visst finns det skillnader mellan församlingar men det finns även dessa öppna, vidsynta också. Tyvärr är Svenska kyrkan ganska dålig på att saluföra sig…
/Maria
Helt underbart!!
Tur att man ar ogift och har tid att planera lite spex, hihi. 

Självklart finns det fördomar, eller kanske man ska kalla det erfarenheter? Vi är oerhört många som har gedigen erfarenhet av kyrkor, både svenska kyrkan och frikyrkor och tyvärr är det nog ganska svårt att säga att alla dessa har fel! Men som jag sa finns det givetvis undantag även om majoriteten av präster/gudstjänster fortfarande är oerhört stelt och trist!