Stora planer för sommaren?
Varje år har jag en hel lista utstakad för mig med olika saker jag ska göra under sommaren, men av olika anledningar kommer massor av annat ivägen så bara en bråkdel av listan kan bockas av.
I år skulle jag färdigställa en massa som blivit över efter tidigare jobb som slutförts till sådär 95%. Jag skulle fixa på plåt på taket till vårt uthus och starta upp färdigställandet av ytterligare ett rum inuti det för min hobby. Jag skulle fixa ett virkeshylla på baksidan av uthuset så att överblivet virke kom under tak.
Jag har hittills gjort en hel del av de där överblivna restsysslorna och jag håller på med garderobsbygget i kattvinden för sovrummet, men nu är det regn, regn, och åter regn och när det inte regnar blir man ihjälbiten av myggor. Man kan säga att "krokbenen" som sätts av olika orsaker är allestädes närvarande.
Inte minst skulle jag återuppta mitt bågskytte eftersom det snart är dags att börja träna inför en öppning av jakt med pil och båge i Sverige. I rådande väder och med rådande myggförekomst är detta inte att tänka på just nu. Det är tur att vi bor i hus och alltid har att göra.
Ja du Peter det där känner jag igen. Jag har också massor av saker jag skulle avsluta men inte kunnat för än var det för varm än för kallt nu regnar det och när jag skulle gör saker inomhus så har sonen dragit iväg med borren och skruvåtdragaren. Tigersågen hittar jag inte och inte heller skruvmejseln jag behöver..de tycks ha fått ben.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
TTT
Ting tar tid…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Känner igen det där med att det ska hinnas med så mycket när man är ledig. Man får inte glömma att vara ledig och vila sig med, det är ju det som är själva syftet med semester! Vi ska försöka göra vår påbörjade altan färdig och så ev. få sonens rum färdigbyggt. Men absolut inte något annat! Sedan är det vila för hela slanten som gäller.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 Tack, bilden är från en bågskyttetävling för ett par år sedan. Man skulle skjuta mot en liggande vitsvanshjort (av plastskum förstås) från ett jakttorn.
#4 Ja det där med vila sig hinner jag med ändå eftersom jag sitter stilla i en elfåtölj tre hela dagar i veckan under mina behandlingar. Därför försöker jag nyttja min lediga tid hemma så mycket jag orkar med.
Det är ju typiskt att jag aldrig kommer ihåg att räkna in eventuella mygg- och bromsinvasioner eller regnstormar (som råder nu) i mina planer, trots att erfarenheten finns hur svenska somrar oftast ser ut.
Det är tur att jag har att göra ändå med bygget i sovrummet, men det är jobbigt att inte kunna såga till bitarna ute.

#5 Jo det förstår jag verkligen att du vill! Jag tänkte närmast på alla som jobbar och som jobbar ännu hårdare med allt de måste under semestern och sen är utpumpade när jobbet börjar igen… så blir man sjuk i alla tänkbara förkylningar och influensor för att man inte vilat upp sig under semestern.
Peter..jag har svårt att bestämma vem du liknar mest när du står däruppe..Nordman(sångaren) eller Arn.
Jag hade en likadan båge som du när jag bodde i Frankrike.
Den fick mest stå då jag hade så många småbarn.
#6 Jodå, jag är med på ditt resonemang, men för min del gäller inte gängse parametrar 
#7 Min båge är en relik tillverkad 1958. Den är tillverkad i bambu (vilket anses näst intill omöjligt för annat än raka långbågar) av den störste genom tiderna; Howard Hill.
Min var tillverkad av honey locust men jag har ingen aning om det var med bambu också, den var då väldigt dyr kom jag ihåg.

#8 Nej det vet jag ju så det var därför jag skrev att jag verkligen förstår att du vill göra saker så mycket du kan och orkar 
Jag vill helst umgås med min man på semestern, då jag sitter ensam året runt här hemma annars.