Vad är kvinnlig skönhet?
Vi är många som läst och skrivit i tråden om manlig skönhet. Jag blir nyfiken på vad kvinnlig skönhet är också. Därför ställs samma fråga om det.
Kroppen?
Utbildning?
Ålder?
????
Jag tror det är samma som hos männen, insidan men har hon ett tilltalande yttre så desto bättre. Då tänker jag på Audry Hepburn t.ex
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi brukar kivas om det här på mitt jobb ibland. Hos vissa män verkar det bara finnas ett i huvudet…..bröst, bröst och åter bröst!
Är det, de dom ser först???
Det verkar som så, sedan spirorna. Penke kommer väl att säga läpparna…
Jaa, jag har fått för mig att han gillar kyssar! 
Ja han är en riktig pussgurka!
Ba´h,tuttar..näää,missförstå mig rätt,hennes är alltid *ler* ,om de så är tvåhands-torpeder eller söööta ..myggbett!
det där med bröst har mer att göra med att många män blir blyga inför er kvinnor,så .."vi" generat ser på våra skor,men ni tror att vi kollar in era bröst
hmm,njaa,½sanning,vi gillar ju era bröst för de är ju en del av ER !
men,åter till din grundfråga:var ligger kvinlig skönhet?
jag har svårt att sätta fingert på det,….en artonåring är inte vacker,hon är söt..vacker kan hon bli med åren.
men..skönhet,det är ju inte bara det där man kan ..*ta* på,det är INTE frånvaron av rynkor.jag tycker det har med..hållningen att göra,det är den inre styrkan,hur hon *strålar*…karisman (?)
äsch,det är svårt med orden,det är lättare att veta,när jag möter..det betyder ju oxå,att skönheten ligger i betraktarens öga
:- )
penke
Mannen har talat!!! 

*gapskratt*
"pussgurka"…. tack. 
¿ var ni oroliga att jag inte skulle svara ? :- )
*suck* nog för jag..mött vackra läppar ..men,"resten" behövs för att de ska bli en skönhet.
penke
#8 Inte ett dugg orolig. Litar på dig i alla väder! 

(jösses vad svart det blev)
Och stoooort! Mäh…
Kvinnlig skönhet känner man igen när man ser den.
Det är en spontan känsla.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Skarp intelligens och kurvor 

Skönhet handlar om trygghet för mig. Både män och kvinnor som är trygga i sig själva är vackra. De utstrålar något speciellt som överskuggar allt de som inom den trad synen på skönhet klassas som skavanker eller skönhetsfel! Då är utseenden inte särskilt betydelsefullt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Gunilla!!Du har rätt.Bröst o rumpa o ben .
Men sen för att det skall bli ett förhållande, så krävs det nog något annat..
Men för min del har jag nog aldrig tänkt i dom barnena.
Utan vissa mäniskor trivs man så bra med.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Säger som när det gäller manlig skönhet - det ligger verkligen i betraktarens ögon. Jag tycker om vackra saker (nåja, vem gör inte det) likväl som kvinnor och män. Jag är så könsorienterad att jag i alla fall i dagsläget inte skulel kunna tänka mig ett kärleksförhållande med en kvinna. Däremot kan jag vila ögonen på en vacker männsika oavsett kön. Utstrålningen är viktig, men som jag tidigare nämnt gillar jag symmetri, med en viss edge för att göra det lite mer spännande. Men det är ju de som är uppenbart "vackra". Lite trixigare är det att hitta något vackert hos någon som inte är så symmetrisk eller har särskilt fin hy eller där håret är som ett kråkbo eller där kroppsformen är extrem åt ena eller andra hållet. Då gäller det detaljer, hon kanske har vackra ögon, en perfekt formad mun, fin näsa eller något annat som tilltalar mitt öga. Jag får många gånger lust att försöka avporträttera det jag ser hos en människa när jag tittar på dem. Jag gillar att studera olika personer och just försöka hitta det vackra hos dem. Hos en del ligget inte det vackra i själva utseendet, utan i konsten att välja vackra kläder, makeup, smycken och dylikt vilket förhöjer ett annars ganska ordinärt utseende. Kroppsligt irriteras mina ögon av det som är tydligt fejk; rejält förstorade bröst (alltså, jag menar nu inte de som kanske rekonstruerat bröst, eller gått från A-kupor till en lite större kupa), förstorade läppar, botox (varför förstöra om än temporärt nsiktismimiken) och konstiga lyftningar. en äldre släkting fick ögonlocken lyfta, men av medicinska skäl och det säger jag förståss heller inget om, utan bara lyft och ingrepp ENKOM för att se mer tilldragande ut i andras ögon.
Eftersom jag inte är sexuellt intresserad av kvinnor går plutande munnar och utstickande bröst bort, liksom porriga poser. Tilltalas mer av leenden, talande ögon (inte sängkammarblickar nu då - annat med männen *haha*) en viss livserfarenhet får gärna skymtas och lagom hull. Inte för mager, och inte som jag överviktig…
Behagfulla rörelser är vackra också, glömde jag tidigare. Smidighet i kroppens rörelse är vackert att titta på.
Fascineras av olika kroppsdelar hos olika människor oavsett kön. Brukar alltså försöka fokusera på det som jag uppfattar som vackert hos andra människor. Oavsett om det är tandraden, öronen, magen eller fötterna. *ler*
Vackrast i alla lägen är i alla fall människor som trivs med sig själva - oavsett utseende. DEN utstrålningen slår inget.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Ni har så rätt i allt ni skriver.
Vackert inre ger ett vackert yttre!
Nu pratar jag ju det som uppfattas under de första tio sekunderna, inte några djupare saker, för då blir det en hel uppsats.
Ett vackert inre är för mig en självklarhet för att det överhuvudtaget ska uppstå en reaktion, men då snackar vi möten som varar bra mycket längre än tio sekunder.
Alla de kvinnor som finns på reklampelare och i modetidningar ser ut som stora Barbiedockor av plast och i min uppfattningsvärld skapar de inte ens en ögonbrynslyftning.

Har inte en aning… Annat än att det verkar vara ett helt sjukt anorektiskt idéal de flesta tjejer tror killar vill ha - fast jag aldrig träffat någon som verkar gilla dem…
Min man säger att… Inget är så sexigt som en bar nacke… Alltså, riktigt kort hår, eller uppsatt… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Fast jag har träffat massor av killar/män som bara ser kvinnor med stora bröst, smal midja och långa smala ben… de tycker annat är fult och skulle aldrig vilja ha en sådan flickvän.
Precis som jag snackat med många tjejer osm vill ha långa, mörka killar med muskler!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
En kvinnlig skönhet tycker jag är en kvinna som ser naturlig ut, utan massa spackel över ansiktet och inte stora silikonbröst.. En kvinna kan va vacker på insidan oxå, inte bara utsidan..

Hehe..du är värst!

" Give the iron" evrekaw! 
Fast tänker jag efter så tar nog Chik priset…
Hon är suverän på att hitta fräcka bilder.

# Ja! Absolut… Man undrar hur hon bär sig åt… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Haha! Ja, hon är bra! 
Jag tror hon har en samling
.
Här har vi tråden om kvinnlig skönhet. Som även gick över till vad som gör henne sexig. Tänkte att det kan vara kul att jämföra med tråden om vad som gör en man sexig.
Ja just det, den här var det ja. Den har av någon anledning inte utvecklats i riktigt samma spår som den manliga tråden. Kan det ha att göra med att det mest är kvinnor här inne? 
#30 Kan va så….
Nu tycker jag att herrarna som förärar denna sajt med sina medlemsskap, höjer sina röster och berättar va ni tycker och tänker på för sätt!
Hmm, det blir för min del ungefär samma sak som jag sagt i den manliga tråden. Det är responsen i en dailog som tänder gnistan, samtidigt som små omedvetna faktorer spelar med i form av doft, ögonkontakt, tonfall, ordval osv.
En mer objektifierad betraktelse skulle för min del se ut ungefär som Gina Lollobrigida, kurvig helt enkelt.
Min övertygelse är att den typen av manligt kvinnoideal alltid slår ut det gällande modet när det kommer till kritan. Om man ber en man rita en snygg kvinna blir det inte den typ som man ser på reklampelare, utan mer åt Zorns dalkullor till.
Det minst tilldragande karaktärsdraget hos människor, kvinnor eller män, är för mig när midjemåttet är det största måttet på hela kroppen (gravida kvinnor inte inkluderade).
När jag tänker på skönhet oavsett vems, så är det i första hand det som tilltalar ögat. Den man tycker är vacker behöver inte vara den man älskar - men den man älskar tycker man alltid är vacker.
Vackra kvinnor då tänker jag på Greta Garbo och Nefertite. En kvinna som är både vacker och sexig är givetvis marilyn Monroe. Särskilt på dem bilder där hon inte poserar så hårt.