Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 485 ggr
Cristine
0

Till nästa liv?

"Jag är för dödsstraff, för då lär de sig till nästa gång!"

Källa: Britney Spears

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Hmm, den utsagan säger väl mest om den tjejens intellektuella nivå än något annat.

Dödsstraff är ett konstigt sätt att skipa rättvisa på eftersom den som ska realisera straffet begår samma hemska handling som det fången dömts för.

evrekaw
0

Dum blondin… Fast hon är ju brunett egentligen…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[GunillaF]
0

Nästa gång kan ju iof vara i nästa liv.

Törs jag skriva så utan att bli kallad dum blondin som verkar ha blivit ett standarduttryck här inne på Livskvalitet, idag!Obestämd

penke
0

vad kallar man en smart blondin ?

golden retrever…

*springer o duckar* SkämsGlad

penke

/från lånad uppkoppling

[GunillaF]
0

#4 Människa t.ex. Flört

Cristine
0

*Fniss*Skrattande

#1 Många länder som har kvar dödsstraffet brukar framhålla att dödsstraffet är avskräckande… detförhindrar inte brott.. det är tvärtom, det finns mer brott i dessa länder än i andra. Hat föder hat.

evrekaw
0

#6 Så sant… Sedan kan man ju undra hur de som har avrättning som sitt levebröd mår? Hur kan man vilja ha ett sådant jobb?

Farwuq
0

Hu. något sådant skulle jag aldrig klara.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hoppfull
0

Hela den tanken och idén är ju absurd enligt mitt sätt att se på saken!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Farwuq
0

Det är bättre att hålla galningarna inlåsta och hoppas att de kommer till insikt, så att de inte behöver älta eländet en gång till nästa gång.

evrekaw
0

#10 Eller att faktiskt erbjuda fångvård istället för förvaring…

Farwuq
0

Jo om de är mottagliga, så är det det bästa allternativet.

Hoppfull
0

#11 Håller helt med…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Enligt mitt sätt att se på livet och döden så är inte döden något straff. När vi dör så får vi ju komma hem och i det hemmet finns bara kärlek.

Cristine
0

Det har du rätt i Gunilla det tänkte jag också på. Straffet att vara inburad för resten av livet måste vara värre än döden. Med döden slipper de ju ifrån allt.

Mads
0

ha ha ha vad roligt, hon är kanske inte den skarpaste kniven i lådan Britney Flört

Amor Vincit Omnia

[peter54]
0

De som inte tror på det där med "hem" och "bara kärlek" tror jag ju hellre lever i bur än blir av med livet.

För en sådan som jag, som bara tro på förmultning, är det mycket, mycket svårt att begripa varför människor som tror på att detta med ett mycket bättre ställe efter detta inte verkar längta "hem" mer än vad de ger uttryck för.

[MargaretaA]
0

Du menar att man skulle gå och bära på en slags dödslängtan bara för att man tror på ett liv efter döden?

Det är rejält fel kan jag tala om för dig peter. Jag älskar att leva här på jorden och jag hoppas få göra det sä länge som möjligt. Men sedan när är jag klar med det jag skulle göra här, då ser jag fram emot nästa resa Flört

[GunillaF]
0

Håller med föregående talare till 100% !

evrekaw
0

Tro och dödslängtan behöver väl inte gå hand i hand precis. Jag tror dock att det är lättare att stå inför döden om man har en tro…

Cristine
0

Japp!

Mammi
0

Absolut!

[peter54]
0

Nu var det ju inte direkt dödslängtan jag menade, utan just det att jämfört med hur "efterlivet" framställs, så är det här stället rena helvetet.

Dödslängtan borde heller inte vara ett adekvat begrepp om man inte tror på döden som ett slut. Istället borde det väl heta "livslängtan", speciellt med tanke på att det förväntas bli bättre där?

Min fråga är inte så dramatisk som responsen antyder, även om jag i någon mån kan förstå reaktionerna, men nu är det uppenbarligen så att jag är ensam här inne (också) med min övertygelse, så jag får skylla mig själv antar jag.

Cristine
0

*Hihihi* du har det inte lätt Peter, ensam mot en hög kvinnor. Vi förstår dej också, var och en lever med sin tro.

Mads
0

# 23 Jag tror inte det är bättre på andra sida, jag tror det är annorlunda. Så jag försöker njuta av tiden jag har här för till andra sidan kommer jag ju oavsett vad nån gång.

Amor Vincit Omnia

Farwuq
0

"Andra sidan" blir nog vad du gör den till, eller vad du gjort den till.

[MargaretaA]
0

jag är jättenyfiken på "andra sidan" men jag stannar nog helst här så länge som de flesta jag känner är kvar här Flört

Farwuq
0

Öva dig i astralresor, åk och tjuvkika.

[MargaretaA]
0

jag tror faktiskt att jag har gjort det - men det var spontana resor som jag hade noll koll på. Men man kanske öva sig så får man bestämma själv Glad

Farwuq
0

Jo något annat än spontana resor det har inte jag heller gjort, visserligen gjorde jag en halvt om halvt frivilligt men det är flera år sedan.

penke
0

ett lite mer långsamt svar: (på #0)

Jag är emot dödstarff,så de hinner lära sig till nästa gång .

( i usa håller de på att försöka minska på dödsdomarna för de kostar för mycket ($$) !!!!) 

för många tror jag det är mer avskräckande att få leva med sitt brott,att inte ..staten gör Remi,med en snara.

för några finns det oxå en lisa,att kunna få frid i hjärtat,innan döden kommer,hinna göra ..kanske inte bot,men gott.

jag tror oxå att det finn den del "mördare" som behöver ett livslångt livstidsstraff,liksom samhället behöver det,för dem.de som inte klarar av livet,utanför murarna,då är det bäst för alla.att de är där.

penke