Det nyttiga skrattet
Minns du senast du skrattade riktigt mycket och länge? Så där så att magen knyter sig och du nästan inte får luft? Var det idag, kanske alldeles nyligen eller var det alldeles för länge sedan?
Att skratta hejdlöst ger mig en underbar känsla och när skrattet senare har lagt sig infinner sig ett lugn av välbehag.
Det finns flera forskare som menar att skrattet påverkar din hälsa. Forskningsresultat har bl a visat att kroppens immunförsvar fungerar bättre hos människor som bär på en god sinnesstämning. Det sägs också att optimisten lever i genomsnitt 7 år längre än pessimisten….
Det tål att tänka på. Så…
……………………………..NÄR SKRATTADE DU SIST ?
Jag är en sån som skrattar ofta och gärna! Skrattet och humorn är min kära följeslagare genom livet och har hjälpt mig genom många svåra stunder.
Länge leve skrattet!! 

Jag skrattar ganska ofta faktiskt och mycket åt mej själv
Endorfinerna kommer i omlopp med ett gott skratt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sist jag skrattade mycket och länge var förra helgen (på söndagseftermiddagen och framför allt på kvällen) när jag jobbade. Både min kollega och jag höll på att skratta så vi fick ont i magen, åtminstone jag fick närapå ont i magen. Helt underbart! Skratt kan vara så förlösande och befriande, nästan så att ev. hämningar släpper. Det är nästan så att jag börjar skratta nu när jag tänker på det.
Att skratta är som medicin för kroppen och själen.

Jag skrattar mycke när jag är inne på sajten…
O vist! Man mår bra av skratt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har också lätt för att skratta. Jag har tex suttit en stund nu och läst igenom en massa trådar som jag inte riktigt haft tid att läsa tidigare ikväll. Och jag säger som så, att det är tur att jag bor för mig själv för som jag har skrattat åt många dråpliga inlägg så skulle väl folk tro att nu har det brutit ut totalt för mig. 
På min arbetsplats får vi också många goda skratt. Vi hittar på bus för varandra ibland som är så roliga att man håller på att skratta på sig.
Jag är gärna med i "skrattklubben".