1 månad till julafton
Idag är det 1 månad till julafton.
Har ni börjat planera, pynta och köpa julklappar ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Inte köpt en enda julklapp. Hänt så mycket annat så har inte ens haft tanken på det. Blir ingen rolig julafton i år :(
Har tagit upp adventssljusstakar och bytt gardiner men ingenting annat ännu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Jag förstår. Ta hand om dig ⚘
Sorgen är kärlekens pris
Jag har börjat planera lite lätt, trots tråkiga händelser i dagarna. Håller på med höststädning/röjning nu, men har inte börjat pynta ännu.
Tänkte rensa ur blomlådan idag och placera dekorationerna där, men det började snöa inatt, så jag måste mota upp mig för att ens gå ut och göra något 😉
Fast jag tror det kommer bli jättesnyggt när det är klart 😊

#3 Vi får kämpa på och försöka göra det bästa av det hela.
#4: Ja precis
Svårt att hitta på julklappar till barnbarnet i år. Vi får fortsätta att fundera.
/Maria
#6 Ja sonen är svår, han är snat 8 år, och ja leker mindre och mindre med leksaker, så blir svårare och svårare.
Har börjat julpynta här hemma och vill få till den riktiga julkänslan hemma hos oss.
Vi ska tillbringa julen borta och därmed vet jag samtidigt att julhelgen i sig kommer att bli en tuff period känslomässigt med mycket osäkerhet och förmodligen bråk.
Bävar därför väldigt inför julen. Ångesten vilar runt hörnet.
Nej, inte direkt. Har planerat vilka dagar jag ska vara ledig, men det är väl allt :)
Julpynt och så är inte riktigt min grej, och eftersom jag ändå inte är hemma över jul brukar jag inte pynta. Har väl lite småsaker som jag skulle kalla vinterdekorationer som nog tas fram denna vecka, men det räcker så för mig. Det är nog med pynt hos mamma som jag firar hos.
Julklappar skippar jag nog i år för jag har inte kommit på något bra, och i min familj är vi överens om att inte ge saker bara för att.
Enda jag har som tradition att fixa är lite julgodis. Men det är ingen brådska än.
//Jessie
Ljusstakar i fönster är tända men inget annat. Tomtarna mm kommer närmare jul.
Sorgen är kärlekens pris
Jag tog fram ljusstakar Igår för att jag visste att det behövdes nya lampor. Julgran och tomtar passar till jul hos mig.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
I fritidshuset där jag ofta är på helgen har jag satt upp lite julgardiner, dukar, adventsljustakar och tomtar + ställt dit några hyacinter det är ju advent till helgen. Hemma har jag inte plockat fram något alls
#12 Så mysigt.
Vi hade också mycket pynt när vi hade stuga. Vi tillbringade alla helger där.
/Maria
Idag skall jag plocka fram jullådorna och kolla ljusstakar och stjärnor, om det behövs byta lampor i några utav dem.
Idag handlades saker inför julbakandet….är helt slut av o ha vinterskor som varje år behöver gås in men glöms bort så fort snön är här. Så fötterna är helt röda o svullna men nu är iaf allt klart för advent bakandet,julgardiner och jul pynt blev det oxå. Och började pynta igår för jag känner inte att energin kommer finnas i helgen annars hade det varit helgens projekt men nu kan jag fokusera på att fixa fina lussekatter ist till första advent. Ska oxå försöka ta ett julkort på kaninen med en rosett…hon är extremt hatiska emot foton så får se hur de går när accessoar ska på plats med🤣🤔
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Ingredienser till julbaket är inhandlat, även aluminiumformar med lock som jag tänker förvara mjuka kakor i.