Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 264 ggr
Maria
8

Att aldrig vara nöjd

Jag är med i en grupp om vårt lokalområde på FB.
Igår var det någon som blivit knivskuren vid vår lilla butik. Det visade sig sedan att han själv orsakat det hela genom att krossa en ruta bla.

I vilket fall som helst var det stort pådrag och helikopter var uppe.
Då var det någon som tyckte den väsnades för mycket då hennes som behövde sova.

Förra gången då cyklar stulits var det gnäll på att polisen inte var synliga området.

Aldrig är det bra.

Jag tycker det gnälls alldeles för mycket.

/Maria

DesK
6

Jag instämmer med dig! Likaså förvrängs väldigt mycket fakta och ofta till det sämre / värre scenariot.

/Désirée

Maria
6

#1 Ja det också.

/Maria

Fridaaaa
6

Jo håller med och många som inte skiljer på fakta och åsikter samt måste förvränga det folk skriver, vilket skapar negativitet också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
3

Undrar vad detta missnöje beror på. Många gånger borde man lösa det själv men ställer krav på omgivningen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

beem
2

#3: Instämmer

Sorgen är kärlekens pris

beem
3

Kom på något liknande.
En granne skulle byta tak. Företaget som gör jobbet börjar kl 7 med att riva det gamla och kastar då takpannorna i en container vilket ger höga ljud.
Då går en annan granne fram till jobbarna och frågar om de kan börja senare för dottern ska sova.

Sorgen är kärlekens pris

Maria
3

#6 Haha ja vad säger man…

/Maria

Carmarino
6

#6: Kan faktiskt förstå henne. Jag har alltid undrat varför byggjobbare och trädgårdsarbetare alltid måste börja med de allra mest högljudda jobben tidigt på morgonen. Finns det inga lite tystare sysslor de kan ägna sig åt först, och vänta med oväsendet till åtminstone efter åtta?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
5

#8: Du kan inte vara allvarlig nu 🤔
Om man ska byta ett tak måste man ju börja med att riva. Det jan ju då råka bli start kl 7 för att det passar annat arbete.

Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
3

#8 Det handlar om något enstaka tillfälle, det får man räkna med, vi har timmarbil som kan köra förbi mitt i natten, ska vi stoppa dem från sitt arbete då med?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
3

Vill man ha så tyst får man nog flytta dit där inte finns några grannar.

/Maria

Carmarino
3

Ursäkta att jag yttrade mig.

Trodde det fanns tystare arbeten, som kan utföras innan slagborren kommer fram, men jag hade tydligen fel.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2025-09-16 17:56 av Carmarino
Ana.J
3

Jag måste faktiskt hålla med Carmarino, tycker att dem alltid börjar väldigt tidigt även tidigare än fiskmåsarna vaknar typ. Om det är ett par enstaka tillfällen så är det okej, men vi hade en lekplats där det byggdes om och ja även på helgerna började dem jättetidigt. Samma sak med trädgårdsysslorna, varför använda en traktor 06:30 på morgonen?

// Ana

• Redigerat 2025-09-17 10:26 av Ana.J
CasaRamon
3

Då skulle ni vara här där jag bor, i Fullerö, utanför Uppsala. Här blir nu skola, förskola, vårdcentral, flerfamiljshus, radhus, villor och företagspark. Och man har bara börjat.🤔 Som tur är, så är vårt hus riktigt ljudisolerat, så man störs bara av sprängningarna, stenkrossen och pålningar, när man går ut på balkongen. 😵‍💫

Vixxen
1

#0: Håller med om att det gnälls och ifrågasätts alldeles för mycket.

Här var det en person som hindrade en polisbil i deras jobb att stoppa knarkhandel för att hen vägrade flytta på sig.

• Redigerat 2025-09-19 00:46 av Vixxen