Gillar ni värme ?
Vi har just nu 32° och det börjar kännas jobbigt. Jag var ute en stund och flyttade några blommor men det går knappt andas ute. Det får bli soffan idag och laddat med vatten och Resorb.
Hur klarar ni värmen ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Nej, nej-nej-nej, nej. Hösten är min tid på året, sommaren är bara en prövning jag måste överleva för att komma dit. 😅
När det blir över 20 grader varmt så tycker jag det börjar bli för varmt. Senaste dagarna här, ett par mil söder om Uppsala, har det varit så fruktansvärt kvavt och det utlovade regnet vart bara lite smådropp så nu är det ännu fuktigare. Urk! 😣
// Harley
Klarar inte värmen alls. Vi har 30 grader i skuggan just nu och jg håller på att förgås 🥵
Hundarna vögrar gå ut under dagen, så jag får tving ut dem att kissa. Morgon och kväll, när det är som svalast, blir det promenad

Jag älskar värmen
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Man håller på att förgås i denna hetta.
30 grader i skuggan och vindstilla. 🥵
Hela våren / försommaren har det blåst varje dag men nu när värmen kom är det vindstilla. Så jobbigt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Max 25.. Gärna 22. Då kan jag fortsätta med livet men i bikini. Perfekt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Asså, över 30 grader nu mer och jag storknar.🥵
Om jag inte är på en strand vid havet då förstås.🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
För varmt enligt mig. 🙂
Lagom är bäst! 😄
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag älskar värme! Här är det 23 grader just nu och det är inte så hög värme. Varma dagar ger sköna kvällar. Går det över 32 grader kan det bli lite för varmt såhär i stan - blir det så varmt är det skönt att vara vid en sjö eller ett hav.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Jag håller med.
Jag avskyr att frysa så jag njuter när det är varmt.
Visserligen kan jag känna mig kokt. Särskilt när jag lagar mat vid gasspisen men det finns ju fläktar😉
/Maria
Nej, jag avskyr allt över 22 grader och då skall det blåsa.
Utan blåst ligger det väl runt 18-19.
Jag blir fysiskt sjuk av värme och mår illa. Gör inget annat än sover varma dagar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Idag blir det 28 gr och inga moln. Lite för varmt, enl mej. Ska hem till sonen och grilla. Tur att det finns markis. Har också med mej handfläkt. Ett måste.
Vi har 27 grader inne och 33 ute 😃
Vi ska handla när min man slutat jobbet.
/Maria
20-22 grader är nog perfekt för mig i längden. Ingen fara om det blir ett par dagar med 30 grader ute, men när det börjar bli en vecka eller så I streck blir det allt för jobbigt
Hög värme kan vara farligt. Redan vid 22 grader ökar risken.
"Dödligheten börjar öka redan vid 21,7 grader, och för varje grad däröver stiger risken", säger Christofer Åström, forskare vid Umeå universitet.
Värmen slår inte till som ett blixtnedslag. Den smyger sig på. Ett par dagar i följd med 27 grader – som många ser som härligt sommarväder – ökar dödligheten med tio procent, enligt forskningsmodeller Åström och hans kollegor tagit fram.
https://news55.se/halsa/nar-varmen-slar-till-da-okar-risken-redan-vid-22-grader/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#15: Tvivlar inte en sekund på det. 😐
Jag är i övrigt frisk men värmen slår hårt. Utan att låta för överdramatisk så är bara att existera i värmen tillräckligt ansträngande. När jag jobbade på hästgård var somrarna ute i solen värsta tiden på året. Alla andra tvåbenta älskade det men jag led fram tills höstens svalka kom smygande. 😵
// Harley