Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 214 ggr
beem
2

Allsång på Skansen

Brukar ni titta pä Allsång på Skansen ?
Vad tycket ni ?
Jag kollade lite sporadiskt i fjol men tycker att det var mycket sämre jfr tidigare år.
I går tänkte jag ge det en ny chans men det blir nog inget mer.
Jag börjar nog bli gammal för allsången är ofta med modern musik. Allt var bättre förr ….eller 🤔
Skämten är ofta så dåliga eller är jag en surtant

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-06-25 14:03 av beem
Maria
2

Förr kunde jag titta men ganska sporadiskt. Numera tittar jag aldrig.

Minns att det var där jag första gången hörde och såg Miss Li. Hon framförde Oh boy och jag tyckte hon var helt fantastisk.

/Maria

• Redigerat 2025-06-25 14:15 av Maria
Soligajag1
1

#0:

Ha ha , , du är absolut ingen surtant, jag är inte heller någon 'fan' av detta Allsång. . 😒🥴🤪

Det finns så mycket annat att titta på tycker jag. 😃👌

HH 🙂

OberonsMatte
3

Nej, det är alldeles för klämkäckt för min smak. Med Pernilla Wahlgren dessutom, blir det på gränsen till outhärdligt.

Sajtvärd Katter iFokus

Fridaaaa
3

Jag gillar inte Pernilla, tycker de kan byta ut henne
Tittade dock igår för att det var massa bra artister (minus Zara Larsson)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
2

Jag tycker Pernillas kommentarer är så inövade. De kommer inte spontant. Hon kan ju vara väldigt spontan med roliga kommentarer men det utrymmet finns inte.
De flesta program är så styrda av en produktion.

Sorgen är kärlekens pris

beem
1

Jag trodde jag hörde fel men hon hade inte så bra koll på kartan.
Hon pratade med Dr Alban.

Om du kommer till Dalarna, då kan du när du kör ”Hello Africa” i stället säga ”Hello Arvika, tell me how you doing”, sa Pernilla glatt.

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2025-06-25 20:40 av beem
Lona
1

#6: 😂

Jag har också svårt för Pernilla Wahlgren så Allsång på Skansen går verkligen bort även om jag inte sett det på många år ändå.

Jag tänker fortfarande att det är Kjell Lönnå eller Bosse Larsson, möjligen Lasse Berghagen som har programmet. Jag är nog också rätt gammal vid närmare eftertanke. 😄

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

beem
3

#7: Nej usch man ska inte tänka efter för då blir man såå gammal

Sorgen är kärlekens pris

aggeelin
2

Jag gillar Allsång på Skansen numera när Pernilla är programledare. Jag har så svårt för den som var förut. Ett somrigt program att njuta av.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flocken
2

Brukar inte kolla pga Pernilla. Hon är så hispig. Men nu i veckan kollade vi. Lixom KAJ, medina, e-type, da buzz. Vilka artister 👌

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[solljust]
2

Jag är så pass i åren så Bosse Larsson minns jag när han hade Nygammalt det sändes på 70-talet sen tror jag dom körde lite till men hur länge har jag ingen koll på.

Ser inte Allsång eller på TV öht men lite snuttar i Expressen eller SVT har jag sett och inte för jag är något för Wahlgrenarna men det lilla jag sett kan jag tycka Pernilla gör det bra men som sagt jag har bara sett snuttar så jag kan omöjligt bedöma hur hela program upplevelsen är.

MonicaLagerquist
1

Har nog aldrig sett Allsång på Skansen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Lona
1

#11: Jaa, Nygammalt var det ju med Bosse Larsson! 😀
Mamma och mormor tyckte så mycket om honom (och Kjell Lönnå och Lars Berghagen. De hade väl lite "tanttycke".😊)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com