Svt Play tips om Therese
Uppdrag granskning har gjort en fantastisk utredning om Therese som flyttats från sina föräldrar utan deras medgivande Hon har flyttats till hemlig ort.
Om ni inte sett programmet så gör det.
Det är 3 avsnitt och ytterligare ett väntar.
https://www.svtplay.se/video/KQrdZyz/uppdrag-granskning/var-ar-therese
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-06-14 13:38 av beem
Ska försöka komma ihåg att titta på detta.
/Maria
Tittade på 2 avsnitt igår, skrämmande.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2: Visst är det. Hur kan e person ha så mycket makt och handla på ett vidrigt sätt.
Sorgen är kärlekens pris
Har läst om det här och sett lite korta inslag från SVT-s hemsida det är så ofattbart och så tragiskt hur det kan gå till.
Är inte insatt så mycket i det och tror inte jag vill se avsnitten på SVT-play det är för jobbigt upprörande och så många såna här tragiska fall men alla tiders bra att Uppdrag Granskning tar upp för sånt här ska fram i ljuset det får bara inte gå till så här och jag hoppas hon får komma tillrätta med sin familj.
#4 De får kontakt med henne, men förvaltaren hon hade innan hade gjort så hon fått massa skulder osv. Verkligen misskött allt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5: Jag ska ta och läsa på lite mer om det här för det du skriver känner jag igen när jag drar mig till minnes om skulder och kontakt med Terese för det har skrivits en tid om det här när jag kollar datum på SVT och ja det är oerhört misskött det är bara förnamnet hur kan förmyndare mede förtroende göra något sånt här jag blir arg 😠
Jag känner bara som så lita aldrig på någon vi lever i ett sånt samhälle idag att vara misstänksam mot allt och alla så har vi inte haft det i Sverige förr visst har det funnits men som det har eskalerat och så många människor som far illa jag bara känner det måste va nog nu.
#6: Det är så hemskt hur det blivit och att fullständigt lita på någon är inte lätt.
Sorgen är kärlekens pris
#7: Ensam är stark är mitt eget motto och har alltid varit men här fungerar det inte så andra människor sätter sig på en svag person där går min gräns för acceptans.
Jag vill att dom här människorna får sota som Satan uttryckligen sagt dom ska bort dom ska beivras för sina skyldigheter dom har mot andra människor.
Jag är inte ung längre men jag kommer aldrig att sluta kämpa för människors rättigheter jag är stenhård i frågan men jag har blivit anklagad för det ena och det andra att göra skillnad på folk men jag tar det inte jag kommer att kämpa till sista blodsdroppen för människors rätt. Det klan ingen ta ifrån mig.
Skrämmande att det får gå till så här
Jag har ju ansökt om förvaltare till min hemmasittare som sista utväg.
Klart man blir orolig
Att en förvaltare kan gör aå att huvudmannen hamnar hos kronofogden,
Stolt ägare till tre La permer
Om jag fattat rätt så kommer det ett avsnitt till. Jag hoppas vi får veta hur det går och gärna vad som händer med personen som ställt till med allt.
Sorgen är kärlekens pris
#10 jo det finns ett avsnitt till.
Stolt ägare till tre La permer
Det är inte klokt ingen kan man lita på numera inte ens personer som har som yrke att hjälpa andra det är en oerhört skrämmande utveckling och som min gamla far säger man får klara sig själv det fick vi erfara när mor levde och blev dement det fungerade uselt.
Vi får innerligt hoppas den där förvaltaren åker dit så det visslar om det bakom lås och bom såna typer ska inte gå lösa och hoppas att sista avsnittet kan visa en bra utgång för både Terese och hennes familj.
Själv ska jag inte se på det för jag blir alldeles för upprörd och eld och lågor men hoppas på att få läsa om en bra utgång för hela familjen.
- Redigerat 2025-06-16 03:24 av [solljust]