Räven och skålen.
Räven brukar ha sällskap av blommor men idag har han sällskap av en skål från samma fabrik.
Har du några prydnadsföremål som står dig nära hjärtat?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
- Redigerat 2025-06-11 11:37 av MonicaLagerquist
Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder.
/Maria

Jag har en Buddha-staty som jag tycker om😁…nu är jag inte buddhist, men har alltid gillat buddhismen och dess vishet. + att det ser ut som Buddhan mediterar…😉
Egentligen är det nog en utestaty, och jag köpte den för att ha den på altanen. Men nu har den stått inne i några år i stället.

Det gillade jag.

Tyget liknar ett som jag vävde för länge sen
Hade det i skåpet många år och till slut klädde jag om vår dåvarande kökssoffa med tyget.
Det finns väl lite som jag känner extra för ska se om jag kan få med nån bild nån dag 😎
#1 Dom där stolarna är hur härliga som helst har tänkt skaffa nåt liknande och se om jag kan hitta nån antik det har bara inte blivit av att söka efter ännu men dom är så otroligt läckra 😎
#5 jaså,jag gillar när man återanvänder saker man kanske lagt undan. Har väldigt mycket linnedukar som ska användas med tiden. Mormor broderade alla bröllopslakan och dom ligger o väntar på att bli prydnads kuddar då jag inte skulle få för mig o kassera dom men inte stilen jag har just nu i hemmet.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#6 ja det var ett infall jag fick att en sån stol måste jag bara ha,och hade en antik handlare som ordnade den på 2 dagar(du kan få hans uppgifter om han ff är i branchen) den stod längst bak i container för de är inte så trendiga. Älskar träsmyckningen,men det finns en annan modell som jag tror kommer hamna i mitt hem med tiden när den väl hittas🙂 men sen med att tyget är så fint gjort, den har varit i ett uppskattat hem förr o värdesätter sånt när jag kollar möbler på loppis osv. För då kan de hålla i evigheter
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#8: Ja jättegärna alla antikhandlare är värda att kolla upp men jag minns inte vad heter dom här stolarna dom har ett namn så söker jag på det kommer jag säkert över något.
Det där tyget är så vackert så perfekt passande och det syns att någon uppskattat och kan kvalitet och sånt kunde dom förr det är stor skillnad mot vad som finns att köpa idag och mitt hem är inrett med gammaldags möbler som kommer från släkten på både mors fars sida tillbaka i generationer det äldsta jag har är en kista från 1700 talet som fanns på fäboden där min gammelfarmor och andra släktingar växte upp.
Vet att det finns flera modeller av dom här stolarna så jag förstår att du vill ha tag på en till det är en fantastiskt fin pjäs du har där helt underbar 😎
På tal om container min gamla sångpedagog hon är en väldig bohem bodde i Gamla Stan förr född i Götet och hon var en sån som grävde i containers i sina yngre dagar hon var bara sån och jag fick syn på ett bord hon hade som jag tyckte var så himla snyggt. Ett litet bord på tre ben trekantigt men med mjuka rundade kanter och mönster inristade det där sålde hon några år senare och kunde väl inte tro hon skulle få en bra peng för det men det var antikt så någon hade slängt det utan att förstå värdet på det men det bordet fyllde hennes fattiga plånbok hur fränt som helst 😄😎
#9: Jag har en brudkista som är fylld med alla mina gosedjur 🤣
Munkstol kallas dom,även kejsar stol. Jag använder inte Facebook eller liknande längre så att kolla upp människor är otroligt komplicerat emellanåt,hittade personen men kan inte se om de är aktiva med antikviteter men kollar upp det under kvällen! Jag önskar att något sånt händer mig men vet inte om jag hade kunnat sälja när jag väl hittar något som jag vill ha då vill jag ju ha det.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#10: Jaaa men så heter dom ju munk och kejsarstol hade det så på tungan men det ville inte hoppa fram jag visste men ändå var det stopp 🤣
Inget facebook här eller andra sociala medier än i fokus så man blir lite begränsad på det viset men det är inget jag tycker om provade några timmar med facebook för många år sen men drog snabbare än kvickt det där var inte ämnat för mig 🤣
Googlar lite just nu på munkstol och lite dyker upp så det där ska jag leta vidare på tack snälla du för namnet på stolen nu ska jag nog hitta vad jag söker 😎
#12:
Det där var ju en lite speciell/fin prydnad😊