Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 206 ggr
Maria
0

Drömmer ni på nätterna?

Brukar ni drömma mycket?
Kommer ni ihåg drömmarna?

/Maria

Ana.J
1

Jag drömmer relativt ofta och kommer ibland ihåg hela delar av drömmen, men oftast är de bara frekvenser. Jag har haft några riktigt märkliga drömmar också och min barndom var fylld med mardrömmar, har även haft lite sömnparalyser, men trots detta tycker jag att de är ganska trevligt att drömma.

// Ana

beem
0

Jag minns ofta bara delar av drömmen.
Jag har vissa saker som återkommer i drömmar bla att jag ska ringa någon men minns inte tel.nr eller så fungerar inte telefonen.
Jag ska besöka mina föräldrar som bor i ett nytt för mig obekant område men hittar inte rätt. Antingen så hittar jag inte huset eller så hittar jag inte deras namn på infotavlan i entrén.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-09-04 14:26 av beem
Carmarino
0

Drömmer mycket, men oftast är drömmen puts väck två sekunder efter jag vaknat. Ibland kommer jag ihåg delar av drömmen lite längre; ibland till och med hela dagen. Fast det händer inte så ofta. Drömmarna handlar sällan om min verklighet i vaket tillstånd, så ibland känns det som om jag lever ett annat liv på nätterna. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
1

#3 Vi har ungefär samma upplevelse.

/Maria

Carmarino
0

#4: Det händer att jag drömmer om personer jag känner, och platser jag känner till, men för det mesta är det helt okända personer och platser i mina drömmar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
0

#5 Jag drömde om vår granne härom natten. Han passade Lakritz i ett hus med en enorm trappa???😮

/Maria

Carmarino
1

#6: Låter som något som skulle hända i mina drömmar också - fast kanske inte med Lakritz och din granne. 😊

Maria
1

Min pappa hade ju brutit kontakten helt med mig och min bror innan han dog 2017. Vi hade ingen begravning utan det blev en direktare
I flera år så var han med i mina drömmar om nätterna och det var så jobbigt.
Numera är det mer sällan.

/Maria

beem
0

Jag kommer ihåg en till dröm som kan återkomma. I den dyker en barndomskompis upp som jag inte träffat på ca 20 år. Jag får veta att hon separerat. Jag ser henne på FB då och då och hon är fortfarande gift.

Sorgen är kärlekens pris

Carmarino
0

Det händer ibland att jag drömmer att en person är död, oftast en kändis. Men jag brukar trösta mig med att jag i princip aldrig drömmer sanndrömmar och hittills har inga av dem jag drömt om dött. Åtminstone inte förrän rätt många år senare.

[Leifsdotra]
0

#2: Ja, det där liknar mina återkommande drömmar.
Jag drömmer att det är någon form av akut situation och jag måste ringa någon. Men så kan jag inte numret, eller så kan jag det men lyckas ändå knappa in fel siffror gång på gång medan tiden rinner ut. Otroligt stressande!

beem
0

#11: Ja det glömde jag det att jag också knappar in fel siffror om och om igen

Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
0

Kommer väldigt sällan ihåg drömmar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
3

Drömmer massor och väldigt detaljerat dessutom. Kan komma ihåg mönster på tapeter och sånt. Kan drömma lååååånga drömmar dessutom som ofta fortsätter när jag somnar om (vaknar många gånger per natt).

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"