Duschkräm och handtvål i pump
Jag använder främst aleppotvål.
Visst har jag någon flytande duschcrene ståendes men har ingen favoritsort.
/Maria
#1:
Okej
, 🥰❤️
HH 🙂
Jag kan väl säga så här i duschen har jag aldrig känt mig bekväm med olika duschkrämer där fungerar bäst hård tvål men till händerna är det lite blandat men nu sen en tid har det även där vart hård tvål .
I duschen tycker jag den flytande varianten den sticker sin kos den rinner ner i avloppet innan man ens smort in sig och blivit ren medan den hårda tvålen löddrar och fastnar och stannar kvar på kroppen på ett helt annat sätt.
Favorit vet jag inte om jag har det där går lite i vågor och är beroende på vad jag för stunden känner att kroppen behöver men jag försöker att hålla det så miljövänligt som jag bara kan 😎
Aleppotvål.
// Harley
#5 Jag tänker tvärtom. Att fast tvål är mer hygienisk då den torkar mellan varvet.
En flytande tvål känns mer lurig tycker jag. Man kommer åt pipen och jag har fått för mig att bakterier kan gro i flaskan.
/Maria
#6:
Okej , jag googlar det . .
HH 🙂
#8 Säkert.
/Maria
#5: Skratta på du det är bara härligt med skratt 😂😎
Använda svamp är ett bra tips och det är roligt det här med vilken är mest hygienisk rent logiskt tänker jag duschkräm men som Maria skriver pipen vi får sätta upp en lapp i badrummet förbjudet att vidröra pipen 😂
Bara intresserad - vad är det för smittor ni tror överförs via flytande duschtvål??
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#11 Inte en susning.
/Maria
- Redigerat 2024-07-09 09:34 av Maria
#6: Det är en av fördelarna med just aleppotvål tycker jag, vet inte hur det är med andra hårda tvålar men, att den är antiseptisk och att lagerbärsoljan har både antibakteriella och svampdödande egenskaper. Tvålen känns alltid fräsch.
// Harley
#13 Håller med.
/Maria
Såg att Aleppotvål även finns i flytande form.
https://www.jordklok.se/sv/articles/2.37.9573/najel-flytande-aleppotval-40-lagerbarsolja-500-ml
Jag använder fast/hård olivtvål. Den är toppen, även som resetvål för den går bra att tvätta håret med och till och med tvätta kläder. Ska jag handtvätta något ömtåligt plagg eller gosedjur så använder jag alltid olivtvålen. Den torkar inte ut mina händer och den är väldigt dryg.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#15: Då blir också listan över ingredienser längre och mer 'kemisk'.
Länkade flytande aleppon:
Ingredienser:
Aqua (water),
Potassium olivate,
Potassium laurelate (40%),
Glycerin,
Sodium benzoate,
Potassium sorbate,
Potassium hydroxide.
Min fasta aleppo:
Ingredienser:
Naturlig olivolja,
Naturlig lagerbärsolja 1-40%, (min tvål har 32%)
Salt 0,1%.
Det är speciellt Sodium benzoate (konserveringsmedel) som min hud inte gillar, det torkar ut för mycket.
// Harley
- Redigerat 2024-07-09 09:10 av Herveaux
#17: Det är det som är så trist att ämnen vi inte vill ha följer med och där är den hårda tvålen mest tillförlitlig 😎
#18: Fast är man allergisk eller överkänslig finns det väl ämnen i fasta tvålar som man kan reagera på - inte sant?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#11:
Ingen aning , , 😊😠😮
All dess tokiga info på "google" . . bara.
HH 🙂
#10:
Haha, , , ne, , inte sånt larv. Har ju en flaska med hand desifiktion bredvid.
😊😍
HH 🙂
Jag tycker fast tvål ofta är för koncentrerad. Tycker en flytande för "känslig hud" är det som funkar bäst för mig. Fasta tvålar har jag svårare att hitta några som min hud gillar (samt att flytande är mer kompatibelt med min partner).
- Redigerat 2024-07-09 10:35 av [Undertaker]
Jag hade typ nåt sånt förut och en skål som tvålen låg i .
Men det är några år sen.
Den här är speciell för irriterad hud .
HH 🙂
Vi har pumptvålar både i duschen och på handfatet. Som duschtvål har vi Eucerin duscholja, den är väldigt bra och torkar inte ut huden. Handtvål brukar vi variera beroende på pris osv, just nu har vi en från Moroccan oil som doftar gott av arganolja.
/Christina
#24:
Tack snälla du för tipset!!
Kollar in dem nästa gång när jag handlar! 😊😍👍
HH 🙂
#24: vi har samma duscholja, mycket bra
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet