Godmorgon måndag 10 juni
Godmorgon.
Mulet och blåst här. 12 grader.
Ha en bra start på veckan alla.
/Maria

God Morgon!
Idag, växlande solsken och 11 grader! Burr!
Igår var det åskskurar mest hela dagen, så när man bor på landet så var det bara att dra ur wifi, dator och TV-sladdarna! Då har jag LITE problem med att sysselsätta mej när jag inte är hemma. Men med en tidning, virkning och lite telefonsamtal så gick det! ;-)
Idag hoppas jag på noll åska!!!

God morgon
Mulet och 13 grader.
Vart tog sommaren ivägen
Tvättar sängkläder och laddar för att ta itu med köket
Ha en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer
Undra när detta höstiga vädret ska försvinna :( Vill ha sol och värme, inte blåst och kyla :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon!
Det ösregnar här. Imorgon far jag iväg på vandring med min scoutpatrull, så idag ska jag packa till det. Känner mest för att chilla idag, så jag tänkte kolla på nån film/serie på Netflix, och sedan läsa en bok.
Ha en fin dag alla!
God morgon!
Igår var det riktigt aprilväder med skyfall, hagel och åska hela dagen, till slut skrattade vi bara åt eländet och ställde in våra planerade uteaktiviteter.
Idag ska vi hämta en hyrbil, Farmor Anka-bilen gick sönder i helgen och står nu på verkstad i Västerås. Förmodligen dags att ta farväl av min trotjänare snart. 🫣🙁🚙
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
God Förmiddag !
Regn och rusk här med men ingen åska. Tänkte klippa gräset men det får vänta till mitten av veckan när det ser ut att bli uppehåll nu skulle det bara lägga sig ner när det är för blött.
Ha en fin dag.
Godmorgon. Växlande och 15°. Sommaren kom av sig och enl prognosen blir det mycket regn I veckan.
Jag har beställt hem jord som skulle levereras i helgen men ingen jord kom. Väntar svar från företaget.
Idag blir det som vanligt friidrott på TV .
Önskar alla en fin start på veckan.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Skammens rodnad sprider sig. Jorden var levererad. De hade t.o.m burit den längre in vid huset under tak. Jag kollade bara infarten som vi sagt. Fyyy jag skäms
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Mulet och kallt. Bara 11 grader ute och det märks.
Råkade bli kriminell idag, fick med mig några billiga hårtofsar när jag tänkte lägga handlingslistan i fickan och de typ följde med. Märkte det inte förrän jag kom hem…
Nåja de kostade iaf bara 15 kr, jag tror de överlever.
Men jäklar alltså. 😬
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#11: Jag har gjort liknande grejer, gått omkring med någon liten vara i handen, stoppat den i fickan och inte tänkt på det förrän jag kommit hem. Så pinsamt det vore om man blev påkommen med en sån grej!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
För många år sedan i Valbo köpis hade jag storhandlat för vi hade vår stuga i Forsbacka i närheten så det var enkelt att ladda upp på köpis som har allt men kom på när jag kom ut med kundvagnen utanför kassan att där låg ett par handskar som jag tittat på men som inte skulle följa med hem och vad pinsamt det kändes men jag gick tillbaka med dom där och fick en kram och en chokladbit av kassörskan för jag gick tillbaka med dom det tycker jag var så himla fint och sånt här minns man med värme det blev både glatt och fint av mitt oskyldiga misstag 🤗
- Redigerat 2024-06-10 15:29 av [solljust]