Godmorgon onsdag 13 mars
Godmorgon på er.
Fura grader har vi här och jag hoppas ni får en fin dag mitt I veckan.
/Maria
God Morgon !
7 minus moln men det ser ut som om det kan tänkas spricka upp.
Strax gå och handla och få en härlig promenad i minusgraderna man blir så frisk och pigg i kylan.
Ha en fin dag alla.
God morgon. Vaknade med sprängande migrän. Fullständigt vidrigt att vakna med det. Idag blir det besök av daghunden så det är bara att bita ihop.
God morgon!
Jag har inte gått upp än men det regnar i alla fall inte.
Igår gick jag knappt ur sängen vilket känns i hela kroppen idag så jag får väl försöka leda upp mig. Förmodligen blir det en "träff" med mamma, vi får väl passa på och ha en virklektion så kanske jag kan åstadkomma en nätkasse och inte bara krummelurogrejer så småningom. 😁
Ha en fin dag allihop!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

God morgon
Trött och längtar till kvällen då jag får gå och lägga mig
Mulet och tre plusgrader
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Redan hunnit förbättra min karma. Tvungen att gå in om Apoteket pga min migrän, så passade på att ge tiggarkvinnan utanför en tia för jag hade det i fickan. Det är en tiggare jag träffar utanför matbutiken här ibland och byter alltid några ord, hon blir alltid så himla glad bara man hälsar. Kan oftast inte ge pengar men hon blir lika glad för att man hejjar, ler och frågar hur läget är.
Sen när jag väntade på bussen fick jag en fågelskit på axeln. Mormor sa alltid att om en fågel bajsar på en får man tur. Så det var ju ännu en sak till min fördel.
Nu har jag anlänt till pojkvännen och daghunden. De ligger och sover ihop så jag bäddade ner mig i soffan och ska se en skräckis i väntan på att de går upp.
#6 Har du någon bra medicinering när det gäller din migrän?
/Maria
#7 Nej, jag har inte det tyvärr. Som det är nu blir det Alvedon och Ipren och att blunda till det värsta går över vilket ofta tar ett par timmar. Börjar redan känna mig bättre, vaknade 05.00 med migränen i full blom. Så det är tack och lov sällan långa anfall. Sån riktig spymigrän får jag väldigt sällan sen jag började med mini-piller för 20 år sedan, men innan hade jag sån varje månad. Men ändå, de timmarna när huvudet känns som en stor pulserande, blixtrande klump är vidriga.
#8 Sumatriptan finns numera receptfritt i en lägre styrka på apoteket. Kanske något för dig?
/Maria
#8 Såg faktiskt det på Apotea nu, så slängde iväg en beställning. När jag fick min migrändiagnos för några år sedan och såg vad medicinen kostade smällde jag av och lät bli att hämta ut den. Nu kostade två tabletter 19 kr så det kan det vara värt att prova.
10 På recept är den i regel starkare.
/Maria
#11 Ja men det var enorm prisskillnad. Och tänker att om det då visar sig att den svagare som test är bra så räcker ju den.
#12 Ja såklart.
/Maria
#13 Tack för tipset förresten!
Godmorgon. Idag är det mulet och -7°. Har sovit bra men känner mig trött i alla fall.
Önskar alla en fin onsdag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris