Oro inför framtiden
Är ni oroliga för framtiden?
/Maria
Miljömässigt ja. Nya rapporterna om Golfströmmen kan ju innebära att den när som helst kan kollapsa och det skulle innebära att vi i Norden skulle få konstant vinter här. Om jag tolkar det rätt, vill säga :)
Försöker att inte göra det. Som HSP så oroar och överanalyserar man saker lätt/ofta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är orolig för framtiden.
Miljön, kriget i Ukraina, Palestina och hur människor är mot varandra överhuvudtaget.
Valet i USA är också oroande.
Jag är inte orolig för min egen skull utan för mina nära.
/Maria
- Redigerat 2024-02-16 07:33 av Maria
Nej.
Jag orkar inte oroa mig.
Blir det krig, skjut mig först så är det över 🤔
Oroar jag mig för något är det mina barns framtid. Att de ändrar sin attityd så de kan gå vidare i livet
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej däremot medvetenhet om vad som sker och händer men oroar mig gör jag inte lägger min energi på annat istället och det är inte mycket jag kan göra åt utvecklingen heller jo försöka vara miljövänlig så gott jag förmår och ställa upp med en slant saker kläder och sånt för dom som behöver.
Tar inte ut något i förskott händer det något så får man ta det då varken jag eller någon annan mår bättre av att oroa oss men att vara medveten och kan man hjälpa till gör man men sen måste man lämna det och gå vidare med sin vardag och liv.

Ja men mer på det personliga planet
Stolt ägare till tre La permer
#3: jag känner precis som du. Miljö, krig och politik känns oroande just nu. Hur lång tid innan vi har tjugo grader kallare här?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja.
Inte för min skull, för jorden och mina nära och kära.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Både ja och nej. Tänker jag efter tycker jag absolut att det finns många saker att oroa sig för. Då försöker jag fokusera på vad jag kan göra och släppa det jag ändå inte kan förändra.
Men det är inte något jag har fokus på i min vardag och större delen av tiden är det faktiskt inget jag tänker på. Jag kan inte ge oron den energin om jag ska må bra idag.
//Jessie
Under mitt drygt 60-åriga liv så har det varit oroligheter i världen, krig, katastrofer och miljöhot.
Nu däremot känns det som det växlat upp. Nu är det fara och färde på riktigt.
/Maria
#10 Känner likadant.
Men, samtidigt, det finns så mycket gott och det finns hopp och vi får inte ge upp! 💗🤗🌲
Nej, jag har varken tid eller energi att bära världens dåliga samvete på mina axlar eller vältra mig i elände (som jag sällan kan påverka).
Om jag skulle gräva ner mig i allt lidande och alla orättvisor skulle jag definitivt inte kunna bidra med något positivt till varken min egen eller andras framtid.
// Harley
#12 Absolut.
/Maria
Det här är en stor och väldigt personlig fråga för många och vi är alla olika i hur vi oroas över saker och ting oavsett det är världen eller något i våra helt vanliga liv vi är helt enkelt väldigt individuella med våra tankar och känslor.
Själv har jag aldrig vart den där rädda typen men krig kan skrämma så många och här önskar jag att många stannar upp och tänker ta inte ut något i förskott innan det ens händer för ärligt vi ska inte sluta leva våra liv för att världen ser ut som den gör idag och kommer kriget ja men då får vi ta tag i det då och anpassa oss efter rådande omständigheter.
Något jag hoppas dom flesta av oss ändå har gjort genom att det är sådan oro det är att se till att vi kan klara oss om något slår till att vi har mat vatten och värme och det här är nya tankar för oss i vårt lilla land som vi får vänja oss vid.
Jag är väldigt redo med såna saker kanske beror det på mina yrken jag haft jag tänker väldigt säkerhetsmässigt det finns i mig men förbereder vi oss så kan vi komma väldigt långt om något inträffar och det behöver inte vara ett krig det kan vara något som ett längre elavbrott så kommer vi långt men vi är inte vana att tänka i dom här banorna så här får vi lära om vi är sköra för så mycket men vi kan också förebygga så vi kan klara oss långt om någon form av katastrof kommer 😎
Sen håller jag med Magi-cat det finns så mycket gott så vi får inte ge upp och fortfarande kan vi röra oss fritt vi är på intet vis instängda eller utsatta akut vi har alla möjligheter att leva våra liv som vi vill och det ska vi ta vara på och fullt leva ut .
Sen får vi inte glömma att Moder Jord fortfarande har så många fina platser som vi kan besöka och ladda energi hon är inte slut än men vi ska vara rädda om vår fina Moder så alla dom fina vackra platser som finns får finnas kvar 💖
När det blev krig i Ukraina blev jag orolig. Det kom så nära inpå.
Numera känns det lugnare. Jag försöker ta till mig det positiva varje dag
Man måste försöka för att inte allt elände ska ta över.
Det är så mycket vi inte kan påverka.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris