Godmorgon onsdag 20 december
Godmorgon på er.
Här vräker regnet ner och det är fyra grader.
Ha en finvdag alla.
/Maria
Idag ska jag koka skinkan
Tänkte precis börja men ser att klockan är bara barnet så jag avvaktar 😀
/Maria
- Redigerat 2023-12-20 06:36 av Maria
Jag har en lista på vad vi ska ha med på julafton i matväg.
Min mans kålsallad med saltkött.
Sillsallad
Janssons frestelse
Gravad och rökt lax
Hemmagjord gravlaxsås
Äggost
Jag tycker det är bra med knyte på jul. Brukar ni som är många dela upp julmaten?
/Maria
#3 Vad spännande. Jag kokar alltid vår skinka.
/Maria
God morgon
Minus en grad och mulet.
Mannen förtfarande sjuk.
Jag pklanerar att baka lussekatter idag.
Har bazra 2.5 dl mjölk hemma så det får bli en mini deg.
Stolt ägare till tre La permer
God morgon 😊
Idag efter lunch ska jag ut i skogen med hunden. På eftermiddagen ska jag och sambon in till stan för han är inte riktigt klar med julklapparna än. Jag var klar i början på december 😁
/Fia ☁️
Jag och mina mostrar skall om några timmar ge oss iväg till begravningsbyrån, jag fasar.😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
God förmiddag 😊
Här är himlen blå och den bleka vintersolen tittar fram.
Vi turas om med att vara hos varandra. I år ska vi vara hos yngsta dottern och då tar storasyster och jag med oss lite till henne. Vi gör en lista på vad vi vill äta och fördelar sedan rätterna mellan oss. Jag ska göra en sallad och en ”sill”inläggning och något mer.
/Désirée
Godmorgon. Sol och -4°.
Tänk vad lite sol kan göra Känner mig piggare.
I går fick jag taken skottade - garage och altan. Ca 0 5 m snö på taken. Tog ung. 3 tim.
I dag ska jag göra klart handling för julen ICA Maxi hemleverens.
Önskar alla en fin dag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#2: Vi har aldrig haft det men tänkt att vi borde börja med det
Sorgen är kärlekens pris
God Eftermiddag !
Varmaste tankarna till dig Tarotstollan jag kramar om dig rill tusen 🤗💖
Det har vart mycket turbulent här med ambulans och en gammal sjuk dement mor som fick åka in i går okontaktbar jag kunde inte ens påbörja hjärtlungräddning allt gick så fort och då är jag ändå tränad för såna situationer men det krävdes fyra personer för att kunna lägga henne ner och påbörja hjärtlungräddningen och jag bannar mig själv lite som är inom räddningstjänst men här räckte jag inte till jag försökte men inte ens min kunskap som brandman räckte men hon lever så något gick bra men svag är mor och jag tror ärligt inte att hon klarar det här.
Jag önskar er en fin dag.
Får jag lämna en liten kram till er alla var rädda om er och alla närstående ni har nu i juletider ni är fina människor ta vara på dom 💖
#11: Det är väl så att vi ofta helt obefogat tänker att vi borde gjort mer. Man anklagar sig själv.
Jag är säker på att du gjorde vad som var möjligt i den stunden.
Styrkekramar till dig.
Sorgen är kärlekens pris
#11 Oj, hoppas allt går väl.
Lakritz har haft en jobbig dag idag. Han har snurrat runt spisen och i köket hela tiden. Jamat konstant med sin lilla pipig röst.
Han SKA få smaka på skinkan när den kallnat efter griljeringen😃
/Maria
#12 & #13
Tack snälla ni 🤗 Hon är inte kvar på sjukhus men på boendet där hon har växelvård och dom ringde för dom vill förlänga tiden dom ser hur hon försämrats så det är bara att vänta och se vad som sker framöver och har bra uppsikt på sig där hon är.