Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 260 ggr
Maria
3

Snälla säg till...

Ibland känner jag att jag startar trådar om saker vi redan pratat om.
Tråden om sällskapsspel t.ex fick jag nyss en känsla av att det är en repris.
Har försökt söka men hittade inget.

Känner ni att ämnet är nygammalt så säg gärna till😉

/Maria

Lia
4

Ibland missar man en tråd och det kan kännas tråkigt att skriva i en gammal, så det är jättebra med upprepningar tycker jag!

worst
5

#0 Så länge vi skriver i tråden, så är den aktuell, även om vi upprepat oss!!! :-)

Maria
3

#1, #2

Vad bra att ni tycker så🙂

/Maria

[solljust]
6

#0 Jag tycker bara det är trevligt om en fråga tas upp igen för det är ju så här vi förändras med tiden och kan ha nya svar på en fråga som ställts förr det tycker jag är utvecklande och spännande.

Det jag tyckte om igår kanske jag inte tycker om i morgon eller det jag gjorde igår kanske jag inte gör idag tider går och vi med dom så jag tycker att det är alla tiders bra om samma frågor kommer upp igen för alla förändras vi med tiden och det är spännande att följa med varandras utveckling 😎

DesK
1

Många gånger är det bättre med en ny tråd i samma ämne, tycker jag. Dels kommer fler att hitta den nya tråden och dels kan någon ha ändrat uppfattning i frågan. Man kan ju alltid länka till den förra tråden, om man vill. En kategori av trådar som jag absolut inte tycker att man ska hala upp dom gamla trådarna är olika matdagar, jul, påsk, midsommar och festtrådar.

/Désirée

Heddiz
2

Håller med i vad dom andra skrivit, sen vill jag lägga till en sak..

Jag som ett ex har inte varit medlem på iFokus så länge..(inte om man jämför med er andra iaf, ha ha) Jag blev inte medlem förrän nov/dec 2021.

Så för oss som inte varit medlemmar så länge, eller ännu hellre för dom som nyss blivit medlemmar så blir det ju inte någon upprepning..

Och om så vore så kan man ju ha ändrat sig, osv som dom andra skrev..

Så fortsätt ställa alla möjliga frågor…Det är bara kul! 😊👍

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Maria
1

Det låter bra…🙂

/Maria

Pyttelite
1

Enklast är att kolla upp ämnet via sökfunktionen- även om sökningen inte alltid fungerar får man egen uppfattning om hur många trådar det är inom samma ämne.

Det kan lätt bli rörigt med många lika trådar men det är barnen problem med att starta nya eller att fortsätta med gamla.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Maria
1

Jag brukar försöka söka runt men jag tycker inte det är så enkelt.

/Maria

aggeelin
3

Jag tycker inte att det spelar någon som helst roll! Det är bara roligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Vad skönt att flera tycker så 😍

/Maria

beem
3

När en tråd dör ut tycker jag det är helt ok med en ny. Stör mig inte alls på trådar i samma ämne. Ofta kan en nyare tråd få mer fart än den gamla.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[solljust]
5

Sen är det som så också vem av oss orkar hålla reda på alla trådar och ämnen som skrivits genom åren jestanes vilket jobb för oss att ha koll på 😂

Att ämnen upprepas det får vi se som något positivt och bra det håller igång forum, diskussioner och förändringar men jag vet att det finns dom som har synpunkter men det är deras problem och deras trångsynta värld jag ser det som så här kommer en tråd tillbaka ja men delta eller inte svårare än så ska det inte vara och ha kul precis som vi har här på sajten jag är nöjd och inget kan jag klaga på tvärtom 🤗