Glasögon
Läste om att Flocken ska till optikern idag 😉 och undrar då hur många av er som har glasögon?
/Maria
Jag!
Jag har ett abonnemang där jag har 3 par olika glasögon. Inne, tonade till jobbet och solglasögon.
Såklart är det mina inne ögon som måste lagas.
Jag har fått byta optiker då vår lokala inte kunde hjälpa mig längre. Så fick åka till ett större samhälle med en större optiker
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: Jag har.
Har alltid på mig o haft det så länge jag kan minnas.
Både "vanliga" glasögon o läsglasögon.😊
Har haft i många år och har både läs, progressiva och med enbart glas för längre seende men besvärligast är när jag ska se nära och med åldern har jag märkt att bara en sån sak som skala Potatis, bre en smörgås ja vad som så på med glasen för ögonen blir så ansträngda och dator text den ska vi inte ens tala om där blir det ofta fel.
Har ett genetiskt synfel som finns i släkten vet inte vad det heter så jag är inte förvånad att jag besväras men trött på att hela tiden behöva sätta på läsglasen när jag ska se nära på något 😂
Jag började använda vanliga billiga läsglasögon runt 40.
Efter jag opererat hjärnan behövde jag "riktiga" gasögon permanent och man var tveksam om jag skulle klara progressiva men det fungerade alldeles utmärkt.
Däremot behöver jag nog nya snart då jag känner att synen förändrats något.
/Maria
Jag använder läsglasögon när jag ska läsa och ex. sy men annars tycker jag att jag ser rätt bra
Ja, jag har progressiva numera sen ca 10 år tillbaka. Innan var jag långsynt på ett öga och kort synt på det andra ögat sen jag var 7 år och har även något annat synfel, vet inte vad det heter.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har glasögon i normala fall men precis börjat testa på linser. Haft glasögon sedan jag gick i 4e klass. Närsynt och brytningsfel. Som barn fick jag ha lapp för ena ögat för att träna upp det sämre ögat. Hade vi inte gjort det hade jag kanske inte sett på det ögat som vuxen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har progressiva glasögon som tonas mörka i solljus. Så himla skönt att slippa solglasögon dessutom.
Nej, jag har inte glasögon 🙂
Ja, jag har haft glasögon sen jag var nio-tio år, och i början fick jag byta glasögon flera gånger per år för att min syn försämrades så snabbt. Men nu har det stabiliserat sig. Jag är närsynt.
Har bara ett par "vanliga" glasögon och de använder jag jämt :)
//Jessie
Har haft glasögon i princip sen jag började skolan.
Jag hade glasögon och linser i många år. Men slipper det sedan jag opererade ögonen för några år sedan.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#12 GJorde du sån laserbehandling då?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har glasögon av olika slag; läsglasögon, progressiva glasögon och terminalglasögon/närprogressiva. Har även linser.
Brukar säga att jag ser dåligt på alla avstånd 😅
/Christina
#13 Ja. Det finns två varianter. Jag kunde inte välja vilken jag ville göra, eftersom att jag tydligen har stora pupiller. Men trots att det var lite längre läketid på min behandling så är det bland det bästa jag har gjort!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag har glasögon sedan några år. Alltid på mig glasögonen, annars blir jag yr och springer in i saker. :’)
Jag har progressiva som tonar i solljus då jag är väldigt ljuskänslig.
Jag hade aldrig insett det men optikern sa att han såg på pupillen att jag är ljuskänslig. Förr hade jag ofta huvudvärk då det var ljust ute men förstod inte varför.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag har, och har haft sen jag var 20. Bytte faktiskt nyligen och är så nöjd med de nya bågarna😊 Har solglasögon med styrka också, de används flitigt. Jag är väldigt ljuskänslig.
/Fia ☁️