Sand eller klippor?
Vad föredrar ni om ni ska bada?
Gillar ni sandstränder eller klippor bäst?
/Maria
Klippor
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Klippor. Är uppvuxen med att bada från klippor samt att sand är irriterande. Badar man från klippor blir det även djupare direkt istället för att man får traska genom vattnet (och ibland undvika manet trådar).

#0: klippor.
#0: Klippor men om jag är obekant med området vattendjup föredrar jag sandstrand.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Både och tycker om variation men jag solbadar så sällan badar jag så är jag mest i vattnet och knappt uppe på land för jag älskar vatten. Klippor däremot är roligare som Undertaker skriver direkt ner på djupare vatten och sen att man kan hoppa och plumsa mycket lättare från klippor men en vacker sandstrand den är härlig den med 😎
Sand.
#0:
Klippor , bara älskar det . 😊👍
HH 🙂
Ingetdera. Klippor är hårda och hala, det är oftast svårt att gå ner i vattnet och gå tills det blir lagom djupt att simma.
Sand är irriterande och fastnar överallt.
Det bästa är småsten som är skön att ligga på, går att forma efter kroppen och är lätt att borsta bort. Gärna med stora stenar där man kan lägga upp sina kläder, blöta baddräkter mm och ställa en vattenflaska i skuggan bakom.
Eller där man kan ligga på en gräsmatta, helst med träd som man kan söka skugga under när det blir för varmt, och bara gå i sanden en kort bit till vattenbrynet.
Jag föredrar klippor helt klart om jag ska bada.
Sand kan vara roligt att ströva omkring i och leta vackra stenar och snäckor.
/Maria
Sand!!!
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Jag föredrar att i Sverige bada från båten.
Utomlands har jag testat sten och sand.Sand är ju sandigt men lättare att gå på.
Stolt ägare till tre La permer
Klippor
/Fia ☁️
Sand
Sandstränder utan tvekan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sand
Definitivt klippor, det finns ju släta såna. 👍🙂
Men absolut inte långgrunt, sist jag skulle bada när vi var på Öland kändes det som att jag traskat genom halva Kalmarsund innan det ens gick till knäna på mig.😆
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com