Använder ni cykelhjälm?
Apropå bilbälte, använder ni hjälm om/när ni cyklar?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Äger ingen hjälm längre.
Cyklar så extremt sällan men ja egentligen skulle man haft det
Sonen däremot är supernoga med hjälm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag fattar faktiskt inte hur man kan slarva med det med sina barn, det är olagligt att cykla utan hjälm men uppenbarligen tillåtet som förälder att vara korkad och oansvarig.
Min syster upptäckte att äldsta dottern (som då gick på högstadiet) cyklade till skolan utan hjälm, "den förstörde frisyren". Tösen fick en varning, när hon cyklade utan hjälm igen så blev hon helt sonika av med cykeln utom när hon cyklade med familjen. Det blev till att promenera till skolan i stället.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Cyklar med hjälm och har aldrig cyklat utan. Som barn även på sparkcykel (har jag inte åkt sedan jag var 12) och nu som vuxen på skateboard med.
Det kan ju så snabbt gå väldigt fel och har man otur blir det livslånga skador.
Nej slarvigt nog…
Nej, jag kan inte cykla
/Désirée
Nej, inte sedan barnsben. Tyvärr blev det ju sedan typ "töntigt" att ha hjälm, och även om jag aldrig fattade det för jag tycker säkerheten är viktigare så blev jag så extremt mobbad för andra saker att jag var desperat att passa in där jag kunde. Mamma försökte väl, men då mina äldre syskon vägrade och var så pass mycket äldre att hon inte kunde göra mycket åt det så ramlade det väl bort för mig med. Men det var när jag var tonåring, typ 14-15, och inte som småbarn. När jag var 14 var mitt äldre syskon närmast i ålder 18.
Är väldigt tacksam att jag aldrig skadat mig. Skulle jag skaffa cykel igen någon gång skulle jag skaffa hjälm också. Nu äger jag ingen cykel så känns lite fånigt att skaffa cykelhjälm då.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag kan heller inte cykla numera.
När jag cyklade slarvade jag ibland med hjälm till mig själv men sonen har alltid haft hjälm.
Nä jag körde moppe hade jag alltid hjälm.
/Maria

Jag kan inte cykla numera.Mannen har numera hjälm när han cyklar.Han råkade ut för en olycka för en massa år sen och hamnade på sjukhus efter den cykelolyckan och efter det använder han hjälm-
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag körde under mitt drogmissbruk omkull väldigt många gånger (envisades med att alltid cykla) och kan bara tacka gudarna för att jag aldrig slog mig värre än skrapat ansikte/armar. Sen jag blev drogfri har jag inte cyklat omkull en enda gång. Förstår ju att jag borde använda hjälm ändå men det blir inte av.
Jag använde ridhjälm som cykelhjälm fram till jag var 18. Sen när man hade egen häst lämnade man ju den i stallet, så där blev det att jag slutade.
Ja, alltid
Japp
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Självklart
/Fia ☁️
Alltid hjälm!
En kollega glömde hjälmen en gång, det var den dagen hon blev påkörd av en bil … Hon hade "problem med huvudet" mer än ett år efteråt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Självklart!
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag cyklar inte, men om jag gjorde det skulle jag självklart ha hjälm.
//Jessie
#13 Vilken otur.
/Maria
Alltid (de få gånger jag cyklar nuförtiden).
/Christina
Har haft cykelhjälm i alla år så det skulle kännas väldigt tomt och konstigt utan den hör till cykelturen däremot som barn var det inte alltid hjälm men jag tror som riktigt liten om jag minns rätt så satte föräldrarna på mig en hockeyhjälm. På den tiden fanns inte cykelhjälmar som dom gör idag, kanske fanns det men föräldrarna löste det med hockeyhjälm.
Sen hade vi ungar en tid när våra cyklar skulle vara häst då åkte ridhjälmen på sen hade vi hopprep som tyglar som vi knöt fast på styret det var ju helt tok men vi hade tur minns inte att någon gjorde sig illa allvarligt. Damp gjorde vi men inget som jag kan minnas skadade någon allvarligt möjligen något skrubbsår.

#0: cyklar aldrig.