Godmorgon onsdag 1 mars
Godmorgon. Tänk att det redan är mars. Det går framåt.
Jag ska till ryggortopeden kl 10.00.
Jag är beredd att bli besviken. Att det inte går att göra något.
Ha en bra dag alla.
/Maria
God morgon!
Kvällsjobb för mig idag.
Kyligt ute men klar himmel ser det ut att bli. Skönt att det är ljust denna tiden nu ute :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon
Härligt att vi är inne i mars nu.
Börjat dagen med att beställa nytt recept på allergipiller.
Minus en grad ute just nu.
Stolt ägare till tre La permer
God morgon!
Blev precis klar hos sjukgymnasten och sitter nu och väntar på att få ta årliga blodprover. Känns lika bra att ta det ärendet samtidigt när jag ändå är på vårdcentralen😊
/Fia ☁️
God morgon! 🙂
God morgon.
Har varit uppe sedan fem och småfixat hemma då jag först kommer hem sent ikväll.
Är verkligen kallt ute nu. Blir bussen idag. Dels pågrund av kylan och dels då jag har ont i ena höften och knäet så att jag haltar.
#0: Lycka till!
#0:
Lycka till !!
Håller alla tummar !!
HH 🙂
Sitter i väntrummet hos ryggortoprden nu och jag vill verkligen inte gå hit.🙁
/Maria
God morgon 😊 Soligt och kallt här. Idag blir det en tur till Orienthuset.
Maria, jag håller tummarna för dig ❤️🩹
/Désirée
#11 Tack men jag har inga förhoppningar alls.
/Maria
#9:
Fantastiska bilder !! 🥰❤️👍🌹
HH 🙂
God middag. Jag vrickade foten rejält igår och idag kan jag knappt stödja på den alls. Skulle cykla och handla och städa idag, men nu är det högläge på foten och vila idag istället. Helt värdelöst!
Nu är jag hemma igen.
Han började med att säga att man inte gör blockader längre vilket jag redan fått reda på.
-Så vi går direkt till operation 😮
Jag blev så lättad att jag började gråta.
Visserligen lång väntetid men jag har haft besvär flera år.
/Maria
#15:
Åhh , , vad jobbigt för dig!
Krya på dig !!
Kram
HH 🙂
#15 Aj då. Så himla onödigt 😉
Hoppas det ger med sig snart.
/Maria
Snabba ryck på VC.
Nu är mina piller på väg hem till mig
Så bra att du går hjälp.
Hoppas att det inte dröjer år
#20 Kanske 1 år bara om man har tur.😉 Jag är ändå överlycklig att man tyckte det var såpass illa och inte bara jag som är gnällig.
/Maria
#10: hur gick det?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#22 Kolla i #16😉
Tänk att man kan bli så glad för att man ska opereras😃
/Maria
#16 Även om väntetiden kan kännas lång så är det tusen gånger bättre än att inte få nån hjälp och gå med det resten av livet, så jag förstår att du är glad. Har man dessutom haft ont väldigt länge så kan man lättare tänka att "om jag haft ont i 20 år kan jag ha ont ett år till för att sen kanske ha mindre ont resten av livet". Ett år är liksom ingenting i sammanhanget även om det känns oändligt när man mår dåligt och väntar på hjälp.
#16:
Så härligt för dig!!
Klart att du började 😢 gråta , skulle jag med ha gjort ,
Trevlig kväll till dig!
Kram 🥰
HH 🙂
#25 Ja ett år till eller från är inget i sammanhanget.
#26 Tack
/Maria
#28 Så gott 🙂
/Maria
Mmmmmm! 😋
#27: Det är säkert olika beroende på vad man ska göra men om vårdgarantin gäller så kan det vara möjligt att få remiss till annan region - eller Danmark!
Nu var det visserligen en kardiolog jag hade kontakt med men enligt hen har de inga vårdköer där och de skickar en del patienter till DK.
Sen kan det väl bero på hur bråttom det anses vara, en elkonvertering eller ablation kan förstås räknas som mer akut än en ryggoperation. (Inte för att förminska dina problem, jag fattar ju att det är skitjobbigt.)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com