Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 229 ggr
Soligajag1
2

Ska sånt här få hända ???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

https://sverigesradio.se/avsnitt/11-ariga-bryna-tog-sitt-liv-fick-ingen-samtalsbehandling-fran-bup

Så fruktansvärt för denna flicka , , att inte få hjälp . Man blir så ledsen när sådant här händer . .
🥲😥

Något måste förändras nu!!

HH 🙂

Bryna kom akut till BUP efter att hon skurit sig i ansiktet 11 gånger. Ett drygt halvår senare tar hon sitt liv. Hon har då inte fått någon annan behandlingsinsats ...
  • Redigerat 2023-09-21 08:06 av Maria
  • Redigerat 2023-02-18 15:58 av Soligajag1
Pyttelite
1

Det är fruktansvärt och det är inte alltid lätt att förstå sig på ångest och vad som triggar det.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

LiteAvVarje
1

#0: Tyvärr är detta bara ett tragiskt fall i mängden. Både barn och vuxna tar livet av sig för att de inte får hjälp av instanser som är till för att hjälpa dem som mår dåligt. Har ingen statistik över antalet självmord men det är många varje år!
Katastrof!!!

Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋

Pilspets
4

#0: Det är hemskt fast känns bekant.🥴

Själv har jag både självmordstankar,självskadebeteende,svår ångrst o perioder där jag glider ner i djup depression

Vad får man höra?
"Det blir bättre"
"Ska vi höja dosen?"
"Allt kommer ordna sig."
O massa annat skit.

Och folk undrar varför jag inte litar på BUP.

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3:

Stackars dig , det är ju fruktansvärt , ,
Har du någon annan du kan prata med , för jag tror mer på samtals terapi än massa piller , ,
Jag försöker hjälpa mina vänner så gott jag kan när dem behöver.

Bamse kram

HH 🙂

LiteAvVarje
1

#3: ♥️ "Ska vi höja dosen?", ja det är ju så himla omtänksamt så man mår genast bättre! ☹️☹️ Mediciner är det enda man erbjuds inom psykiatrin och ingenting annat. Hur vore det om de var lite mer intresserade av människan de har framför sig, och inte bara vilka mediciner som är bäst för den!
Jag känner med dig och lider också av depressioner, ångest, dystymi, sorg. Jag går och pratar med en psykolog regelbundet och får stöd och förståelse, vi försöker hitta strategier för att jag ska må bättre.. men vad jag aldrig har förstått är hur det är tänkt att man ska "klara av att leva" emellan gångerna! Ska starta en tråd om det och fråga vad andra gör för att orka när de inte är hos sin samtalskontakt.

Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋

[Mulka]
2

Detta är hemskt men känner tyvärr igen mig. Har lätt att få depressioner eftersom jag är så känslig (bla.) och kan även känna igen mig i andra saker jag hörde i radion. Det vore bra om fler som mådde dåligt kunde få ordentlig hjälp. 😔

Fridaaaa
2

Det är fruktansvärt
Så många som behöver hjälp som inte får hjälp :( Sveriges system för psykisk ohälsa är ett stort skämt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1

Fruktansvärt!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Mulka]
1

Sveriges system för psykisk ohälsa = hahaha!!! Inte! ☹️☹️☹️ Det är ett skämt, men otroligt dåligt. Läser hela tiden om folk som inte får någon bra hjälp. 😢

Pilspets
2

#4: Har ingen alls.
Alla psykologer slutar efter första mötet.🙄 Och folk rycker det är konstigt att jag inte vill prata med psykologer.
Tack,det värmer.💙

#5: Oja,allt handlar om att höja dosen.
Du får krya på dig!

Det läskigaste är att min medecin ändrar min personlighet.
Från att vara lugn o blyg har jag blivit mer fart i och stökigare. Kan inte koncentrera mig på lektionerna.
Är svinläskigt,verkligen.
Några hände har jag vägrat medicinen o mått mycket bättre dagen efter.

MonicaLagerquist
2

Bedrövligt.

Stolt ägare till tre La permer

[Mulka]
0

🙁