Alla Hjärtans dag ! ❤️
Fint! Vi brukar inte göra något stort av alla hjärtans dag, kanske pyssla lite eller något. ✂️❤️💕
Jag kommer att jobba på alla hjärtans dag.
Men på kvällen ska sambon laga mat, sedan blir det lite gott framför en film :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1:
💕😊😍
Okej .
Ja , det är mysigt .
HH 🙂
#2: 💕😊😍
Okej , jobba lugnt och ha en mysig Alla Hjärtans Dag .
Kram
HH 🙂
För mig har det varierat en del genom åren. I år tänker jag överraska killarna med något, dom är värda all uppmuntran 💖
/Désirée
Det är ju Drakens födelsedag och vi, som har haft så mycket glädje av Drakens café och alla hans uppskattande kommentarer på så många ställen på iFokus brukar gratta honom på flera sajter,
Han är ju en av veteranerna på iFokus. Han blev medlem 3/4 2007. så de flesta här vet vem Draken är.
Vill ni göra en trevlig ask så finns beskrivning på:
https://parlpyssel.ifokus.se/discussion/1479079/hjartformad-ask-av-prp
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Brukar inte fira eller uppmärksamma dagen, tycker det bara är en kommersiell grej med alla hjärtans dag😊
/Christina
Nej, jag firar inte men kan ge min kisse lite extra kärlek den dagen!🐱❤️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
🐱❤️😘👍👋🙂
Vi har aldrig firat denna dag.
/Maria
Jag har alltid firat den och då utan någon kommers, tillsammans med de mina.
Om man nu har lust att peka ut alla hjärtans dag och gnälla på »en kommersiell dag«, så tänk på att alla helger numer bygger på kommers, eller på politik.
Jag ska nog instifta "Stora gnällare dagen" för alla som inte har hjärta nog att tänka på andra
Jag fyller dessutom 66 i morgon.
/Draken
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#11: Alla hjärtans dag, fanns inte i Sverige för ett antal år sedan. Och det är i allra högsta grad i kommersiellt syfte, som så mycket annat. Men det är upp till var och en, om man vill spendera pengar på vissa speciella dagar. Själv gör jag det inte. För mej är alla dagar en "hjärtans dag" sedan jag träffade min nya man.
Oj vad surt det blev.
#12 Beror på hur man ser på det. Väljer man att se på det som kommersiellt syfte så gör man det. Bättre att se det positiva istället. Och alla hjärtans dag är ju för alla :) Singel som förhållande, är ju till kompisar, djur, barn mm också :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11:
Hejsan !!
Vi tycker ju alla olika om denna dag "Alla Hjärtans dagen" , jag har firat den med mina barn när dem va små , sen när dem växte upp fick dem bestämma själv.
Nu firar jag med min dotter och mina barn😍❤️barn .
Man kan tex, bestämma att man bakar tillsammans med barn och barnbarn.
En fin "Alla Hjärtans Dag" då tycker jag.
HH 🙂
#14:
Håller med dig till 100% , , alla väljer att fira denna dag som man vill.
Sen är jag en positiv människa som säger : GÖR det ni känner för!
Respektera samtidigt andras val!
Jag tänker grädda pannkakor med min dotter och barnbarn , vispar grädde + sylt till eller vaniljglass den som vill ha.
Sedan brukar jag beställa dessa fina möss av en kompis till kissarna .
HH 🙂
#13: Det blev inte surt. Bara ren fakta från min sida. Här har man rätt att uttrycka sej. Tycker du inte att det är kommersiellt när man vissa dagar uppmanas att handla vissa saker. En annan dag,, som blivit flera dagar, med samma syfte är, Halloween. Det har blivit väldigt kommersiellt. Måste bli dyrt för flerbarns-familjer.
#17:
Jag vill svara på detta .
Man "uppmanas " att handla som kund , men man väljer väl SJÄLV att göra det , eller . Så , jag har inte tyckt att det blivit dyrt . Jag köper inga Halloween saker . Jag syr själv och min dotter hjälper mig.
Men men, , Fortfarande tycker jag det är upp till var och en att göra som man vill.
HH 🙂
Jul är den ledande kommersiella helgen och i likhet med alla andra helger har den ett helt annat ursprung. Så precis som Soligajag säger, så väljer vi själva om vi vill köpa presenter till dessa olika dagar. Det är upp till var och en och ingen tvingar oss att handla något speciellt.
/Désirée
#19:
😊😍❤️
Tack så mycket Desk .
HH 🙂
#18: Självklart är det upp till var och en. Vad jag menar är, att man med reklamen på tv, tidningar och reklamblad, försöker få folk att handla speciella saker på vissa dagar. Det gör dessa dagar kommersiella. Man lockas av reklamen, och det är ju det som är meningen.
Själv lockas jag INTE och det verkar vara flera här som inte heller gör det. Men väldigt många människor faller för reklamen.
Det var ju jättebra att du kunde sy kläderna själv till Halloween, men hur många kan det. Inte jag i alla fall.
Jag anser bara, att det blir lite föööör mycket när det gäller reklamen av vad vi borde köpa vissa dagar.
#19 Självklart så TVINGAS vi inte köpa presenter. Julklappar blir i mitt fall, bara till barnbarnen, inte till vuxna.
#21: Håller helt med det du skriver 🙂
/Christina
#22: Tack 😀
Vi firar inte det något speciellt det blir ett kort och choklad till dom närmaste samt några vänner och visst är det kommersiellt det kan jag hålla med om men som skrivs det är upp till var och en att göra det den känner för.
Jag är reklambefriad har inte tv kanaler och datorn har program som håller undan allt sånt där men tragisk nog många påverkas och köper fast dom kanske inte kan för dom känner sig skyldiga ifall dom får saker så som julklappar eller uppvaktning på födelsedagar eller som i morgon på alla hjärtans dag.
Det gäller egentligen alla såna här dagar så är dom kommersiella det kommer vi aldrig ifrån och vi kan ju göra så mycket själva också så som att baka en kaka eller är vi händiga göra något fint trevligt av sånt som vi redan har hemma och ge till dom vi tycker om.
Ser vi på en helg som julen så ger vi inte klappar som vi gjorde förr om åren vi har allt och är upp i åren allihop annat är det om det finns barn med i bilden men det gör det inte här så det där la vi ner men vi ger något symboliskt gärna ätbart och gärna hemgjord/lagat sånt som går åt och som alltid behövs.
En sak vi kom på är att gå upp på vindarna och leta bland gamla saker och slå in som julklappar eller presenter och det är saker som vi har minnen med och får en härlig nostalgitripp på köpet så allt måste inte köpas det kan finnas hur mycket som helst i våra hem att ta tillvara på och göra något roligt trevligt av som bringar minnen från barndomen, farmödrar, mormödrar, släkt och vänner som inte finns med idag.
Det här är ett riktigt roligt sätt att umgås under olika storhelger eller mindre firanden allt behöver inte köpas tvärtom det kan bli en väldigt fin gemenskap och både glädje och känslosamt om man slår in saker som är nostalgiska och det roligaste jag nog vart med om i det här var när min mamma trodde hon gav mig en gammal antik kristallskål den såg så äkta antik ut men det var bara ett problem den där hade jag själv köpt på på Åhléns i Vällingby och den var inte ett dugg antik men det trodde hon och blev skitbesviken för hon trodde hon funnit ett antikt fynd 😂
Hoppas att ni får en fin och trevlig alla hjärtans dag i morgon 😎
😎❤️
#26: ❤️😍❤️
Tack så mycket !!!
HH 🙂
Ja mycket är kommersiellt och man uppmanas att köpa utöver det ordnare på dessa »bemärkelsedagar« vare sig de har sin rötter i etablerad religion, folktro, minnesdagar för helgon eller dagar av »modifierat kommersialiserat religionsutövande«, t.ex Halloween.
Visst ökar reklamtrycket speciellt mycket inför vissa av dem som: jul, mors dag och alla hjärtans dag.
Men reklamtrycket är hårt alla årets 52/53 veckor, överallt finns det »extrapris« på en rad varor och handeln söker nya vägar ständigt.
Vi fick en nationaldag när svenska flaggans dag omstrukturerades, i Göteborg och på en rad andra ställen vurmas det för Gustav II Adolf, med speciella bakelser, här i södern brukar vi ligga lågt med den karlen, han har aldrig varit kung här. Vi håller oss vanligen till våra fastlagsbullar och våra gäss.
Vad kan då framtiden komma att visa, måhända blodröda kakor till första maj?
Den som lever får se.
Vänskapsdagen heter det i Finland, eller vändagen. Det tycker jag är fint. 💝🤗🌸
Vad man än kallar dagen kan den vara som en påminnelse att göra något gott, göra någon glad, att höra av sig eller visa hur mycket andra människor och djur betyder för en. 💝🤗💐
Trevlig hjärtig dag till er alla! 💗
bild från pixabay.com
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#30 Ja, det känns nästan finare.
/Maria
Ja, faktiskt! ⭐️❤️❤️🤗🙂
#31:
Håller med !
Det känns mycket finare med det ordet !!
😍❤️😊
HH 🙂
Ja 🙌
#35 Så vacker 🙂
/Maria
Jättefin!
#38 Wow.
Nu är den som vackrast tycker jag. När några börjar sloka.
/Maria
Javisst är den! 😍
/Désirée
🙂🌷💗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
💐