Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 232 ggr
[I_love_iller1]
1

Dämpa ljud?

Kan man fråga vad som helst här? Isåfall finns det något man har hemma som kan dempa ljud satt det inte hörs?

• Redigerat 2022-08-28 16:41 av Maria
Syntium
1

Beror helt på vad det är för ljud du vill dämpa.

"I'm too old for this shit."

[I_love_iller1]
0

Ett ganska så högt piiiiiiiip

Pilspets
0

Hörselkåpor?
Var kommer ljudet ifrån?

[I_love_iller1]
0

En kyckling

Pilspets
0

#4: Vems är det?

[I_love_iller1]
0

Min kompis

Pilspets
0

#6: Oki!
Men hörselkåpor?

[I_love_iller1]
0

Nej jag menar mer satt det inte hörs med mini egna öron

Syntium
0

#8 Du vill att kycklingen ska vara tyst?

[Undertaker]
0

#8: Då lär nog hörlurar eller hörselkåpor vara det bästa. Det eller alternativt flytta dig eller kycklingen.

[I_love_iller1]
0

Ja annars piper den men jag kan väl inte gå runt med hörselkåpor i en vecka?

[Undertaker]
0

#11: Beror väl på hur mycket ljudet stör dig. Men alla djur låter. Dessutom lär den inte pipa konstant i en vecka. Har själv haft ett tiotal kycklingar och de pep bara när någon gick förbi eller till dem. Annars var det ganska tysta av sig. Bortsett från prasslet då. Blev även tysta om man satt sig hos dem.

oh-la
1

Är kycklingen ensam? I så fall kan den pipa mer eller mindre konstant i flera veckor tills man flyttar ut den.

[I_love_iller1]
0

Men piper den när den rädd?

[Undertaker]
0

Inte automatiskt rädsla kanske. Finns många anledningar och för att veta varför måste man veta exakt hur djuret beter sig och rör sig när det piper. Med bara informationen att den piper kan nog ingen här ge något som är allt för exakt.

Om den nu är själv kan det vara så att den ropar efter andra.

[I_love_iller1]
0

Men piper den inte en enda gång under typ 7 timmar?

[Undertaker]
3

#16: Jag förstår inte hur frågan bör tolkas eller vad du vill antyda med den.

Undrar du om en kyckling i vanliga fall inte piper en endaste gång under ett tidspann på sju timmar?
En kyckling kommer aldrig att vara helt tyst. Frågan är nu hur mycket den piper. Tidigare fick du det att låta som om den pep konstant men nu verkar det mer som om du inte vill att den ska pipa alls. Vilket av självförklarliga själ är omöjligt att uppnå så länge man vill ha en levande kyckling.

[I_love_iller1]
0

Oki förstår får väl ha hörselkåpor då

[Undertaker]
1

#18: Men hur mycket och ofta piper den och är den själv?

[I_love_iller1]
0

Själv ja

[I_love_iller1]
0

Vet ej hur mycket

Syntium
0

Jag vet inte hur högt kycklingar låter men var är den och var är du i förhållande till den? Kan du eller den vara någon annanstans?

[I_love_iller1]
0

Det är min kompis ska passa den åt henne

[Undertaker]
1

#20: Om den låter mer eller mindre hela dagen så skulle det kunna bero på att den är ensam.

#21: Då det stör dig antar jag att den ändå måste låta ganska så konstant. Har du en möjlighet att be en vuxen flytta den eller att själv befinna dig någon annanstans?

[I_love_iller1]
0

Den heter pipen haha

oh-la
3

En kyckling som är ensam piper, och den piper högt! Kycklingar är helt beroende av syskon eller mamma. Har din kompis en hönsgård är det bättre att se om hon kan hitta en till kyckling i ungefär samma ålder. En kyckling som är själv ropar efter mamma och syskon. En ensam kyckling kan även få ganska stora problem när den blir äldre eftersom den aldrig får lära sig hur man är. Jag antar att du i alla fall har värmetak eller värmelampa. Annars kan den pipa även för att den är kall.

[I_love_iller1]
0

O

[I_love_iller1]
0

👌

Maria
7

Jag läste tråden inne på fjäderfän så jag låser denna tråd nu.

/Maria

Inlägget är låst för nya kommentarer