Kyrkogårdsbesök
Kommer du att besöka en kyrkogård imorgo?
Stolt ägare till tre La permer
Mormor och två av hennes bröder ligger 30 mil bort. Så det blir inte av.
Mvh
Mig
- Redigerat 2021-11-05 15:59 av 91Marran
Nej. Men på söndag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp. Tänkte gå ut.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Eftersom jag har en familjegrav i Värmland, så brukar jag inte åka dit. Istället så går jag till kyrkogården i den församling som jag bor i.
/Désirée

Jag kommer att gå ner till kyrkan där vi bor och tända ljus där för de som jag känner som har gått bort.
Stolt ägare till tre La permer
Vi bor granne med Västra kyrkogården och där ligger alla mina döda nära. Bland annat mamma och pappa med jag åker inte dit.🙁
/Maria
Nej, men jag var dit idag istället
//Jessie
Nej, har ingen möjlighet att ta mig dit. Andra som har bil har varit där idag.
Jag tänder ljus här hemma, både inne och ute.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag var på St Lars kyrkogård i Lund med min bror igår. Vi tänder ljus för de mentalpatienterna som suttit på St Lars.
Gravplatsens minnesmärken består idag av runt 200 anonyma, numrerade järntenar formade som tulpaner, och enbart ett fåtal gravstenar med namn. Den sista patienten begravdes här 1951.Från början begravdes mentalsjukhusets patienter på en kyrkogård inne i Lund, men då Lundaborna inte ville ha mentalpatienter på sin kyrkogård invigdes sjukhusets egen gravplats 1895. Den sista patienten begravdes här 1951.

Har varit och tänt ljus.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Brukar aldrig gå till kyrkogården, har aldrig känt något behov av det. Dock är kyrkogårdarna väldigt fina och stämningsfulla med alla ljus som är tända🙂
/Christina
#12: jag känner precis som du. Min mamma dog för 12 år sen och jag har inte varit på kyrkogården den dess - men det är vackert när det lyser.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#13: Ja man har ju ändå dom man förlorat i sina tankar, oavsett man om man besöker kyrkogården eller inte, var och en gör ju det som känns bäst för en själv😊
/Christina
Vi åker till kyrkogården mycket. Alltid den 8nde varje månad, varje högtid, varje advent, jul, nyår.
Ibland oftare än så. Beroende på hur sorgen är.
O då är detta bara för vår dotter.
Sen åker vi ut till svärfar. Övriga bara hänger på.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#9. Men vilken fruktansvärd historia, men det kanske var vanligt med det tänket på den tiden.
Hoppas att de vilar i frid nu.💖
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi tände ljus hemma för de nära som inte längre finns med oss. Mamma, min morfar och min bonusmorfar, mina svärföräldrar och mina farföräldrar är de jag tänker på för egen del