Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 173 ggr
MonicaLagerquist
2

Vissla i kyrkan.

Anser du att man får vissla i kyrkan under ett besök där.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Har nog aldrig ens funderar över det😉

De beror kanske på vad det är för besök.

/Maria

• Redigerat 2021-06-10 16:32 av Maria
Soligajag1
1

#0: Absolut inte!!

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Vi var ju i domkyrkan i Strängnäs igår och då gick en kille runt och visslade. Jag har alltid fått lära mig att man inte får vissla i kyrkan.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
3

Jag ska fråga min man om han har några synpunkter. Han jobbar i Svenska Kyrkan.😉

Att man inte visslar på en båt har jag däremot lärt mig haha.

/Maria

Lona
2

Som besökare tycker jag verkligen inte att man visslar. Däremot visslade vi i samband med någon körsång på gudstjänst men det är ju inte samma sak.
Jag är inte ett dugg religiös men anser att man visar respekt i kyrkan - om inte för Gud så för de troende. Resonerar likadant om det gäller en moské eller en annan religiös plats. Vanligt hyfs helt enkelt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Scorpio97
2

Jag har nog aldrig hört det som regel men jag skulle inte vissla i en kyrka personligen. Vet inte om jag skulle reagera på att någon annan gör det. Jag försöker vara så respektfull som möjligt i kyrkor (och motsvarande byggnader för andra religioner, men hittills har jag inte besökt något annat än kyrkor). Även om jag inte är troende själv så är det en speciell plats.

//Jessie

Tarotstollan
1

Nej, det tycker jag inte man skall göra av respekt.
Ungefär som att man pratar tyst när man är i kyrkan eller pratar ni normalt när ni är inne i sådana byggnader?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2

Jag frågade min man. Han har aldrig hört att det ska vara någon regel.

Sedan kan det ju bero på vad det är för besök i kyrkan. Är det Gudstjänst eller någon förrättning så känns det ju olämpligt men man kan ju vara i en kyrka av olika anledningar.
Ett turistbesök där man strövar omkring. Det kan vara någon hantverkare som gör ett jobb eller en konsert, körövningar till exempel.
Kyrkorummet numera används ju på så olika sätt.

/Maria

Fridaaaa
0

Anser att man inte ska göra det bland folk faktiskt på stan, kyrka, affärer ect, väldigt irriterande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.