Har ni bra köksredskap?
Är ni nöjda med era knivar, rivjärn, kokkärl osv?
Det finns ju en uppsjö av allt att välja mellan numera.
/Maria

Jag är nöjd med det mesta.Det finns några saker som jag aldrig använder men som min man vill ha.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Det bästa köksredskapet jag har är mamma! 👍😁❤️
Skämt åsido, jag är inte mycket i köket och lägger inte mycket pengar på utrustning dit. Hellre billigt än bra så att säga. Vatten- och äggkokare så är jag nöjd!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja, det mesta är jag nöjd med. Jag satsade på kvalitetsredskap redan när jag flyttade hemifrån, för att de ska hålla länge. Inte det allra dyraste, men bra och relativt prisvärda produkter. Har några köksmaskiner som kanske inte är helt 100, men de ska troligtvis bytas ut mot något bättre så småningom. Åtminstone en köksmaskin ska bytas ut asap då den inte klarar av att göra en av de få grejer jag vill använda den till regelbundet, så det känns ju lite värdelöst. Bättre att sälja och köpa något bättre känner jag då! Men allt annat är jag nog nöjd med faktiskt. Håller på att byta ut det mesta till trä, metall och glas (för att slippa plastgrejer) och är nästan klar, tycker kvalitén automatiskt känns mycket bättre när det inte är plast.
Ja, jag är nöjd med det mesta. Vassa knivar och bra skärbrädor är viktigt. Har lyckats hitta gjutjärnspannor i flera olika storlekar och även stekspadar i stål. Det finns inte mycket plast kvar i mitt kök. Undantag vissa mått som måste gå att använda i mikron och så mina melaminbunkar.
De klassiska rivjärnen är det som är den stora besvikelsen, men jag skall nog kunna hitta ett enkeljärn med stora hål.
Jobbar väldigt mycket i köket så bra grejer är viktigt.
Jo, jag skulle säga att jag är rätt nöjd med det jag har. En vass och bra kniv är det absolut viktigaste. Allt annat känns sekundärt efter det.
Min vattenkokare skulle jag vilja byta ut i framtiden dock. Skulle vilja ha en jag kan ställa in olika temperaturer på beroende på vad för te jag ska göra. Men den jag har får hänga med tills den lägger av tror jag.
Jag är lite svag för nya köksprylar. Så som en talande äggkokare som jag är nöjd med och mitt senaste köp: varmluftsfritös. Bara använd en gång hittills men den verkar jättebra. Lätt att använda och lätta att rengöra. Det är viktigt med nya maskiner, tycker jag.
Nja. Jag är väldigt nöjd med dom köksprylarna jag äger. Men jag bor i studentkorridor och delar kök med andra, och där finns mycket gemensam köksutrustning som jag använder. Och där är väl kvalitéten minst sagt blandad. Men det duger.
//Jessie
Kom just på vad jag inte är nöjd med: vår konservöppnare! Helt värdelös, får köpa en ny snarast. En så enkel grej som man ändå måste ha rätt vad det är.
Saknar onekligen barndomens Röda Klara…
#8: Håller med. Röda Klara, fastsatt på väggen, alltid till hands. Nu är ju dom flesta burkar med ring, lätt att öppna, om inte ringen går av…..
Tror inte jag sett någon konservburk på länge som behöver en öppnare. Men köper å andra sidan knappt några längre.
Jag föredrog dock alltid den lilla campingöppnaren. Så liten enkel och genial.
- Redigerat 2021-05-27 12:10 av Sindri
#10: Nä, de flesta har ring men attans om den går av! "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt", typ.
En hederlig campingkonservöppnare brukar vara bra. 👍