Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-Àr-fritt-vÀl-valda-ord
LĂ€st 755 ggr
Maria
2

Tips om TV-serier mottages😉

Det Ă€r ju en uppsjö av filmer och serier man kan se numera och jag har sĂ€kerligen tidigare skrivit liknande inlĂ€gg men det kanske kan vara bra igen att tipsa varandra😊

Kom igen
massa tips

/Maria

Maria
0

Kan tillÀgga att vi precis börjat se sista sÀsongen (7) av "Line of Duty" som precis kommit. Det bÀsta jag sett pÄ mycket lÀnge

/Maria

Soligajag1
1

Hej !

Jag Àlskar CSI - den finns pÄ Tv4 play och Cmore .
Mcleods döttrar tittar jag med pÄ , en mysig serie om familjer pÄ landet . Finns pÄ SVT play.

Maria Wern - deckare

Mask Singer , Àr pÄ Tv 4 varje fredag , det tycker jag om.

HH đŸ™‚

Maria
1

#2 Tack😉

/Maria

Soligajag1
1

#3:
Glömde en :
Kommissarie Lewis , ska titta pÄ ett avsnitt nu,
oxÄ pÄ svt play .

HH đŸ™‚

DesK
1

Kommisarie Lewis Àr ett mÄste. Maria Wern Àr ocksÄ bra och Badhotellet.

/Désirée

Maria
1

#5 Lewis Àr underbar. Jag Àlskar Hattaway (stavning?)

/Maria

DesK
0

Ja, Hathaway Ă€r för skön 😊

/Désirée

Maria
0

Hathaway stavas hans namn. Googlade 😃

/Maria

DesK
0

Jag behövde inte googla 😉😎

/Désirée

Soligajag1
1

#6:
HĂ„ller med dig Maria 😊 Gillar oxĂ„ Hathaway ! 😊👍

HH đŸ™‚

Maria
2

#9 Det kĂ€ndes liksom fel nĂ€r jag skrev namnet 😉

/Maria

flocken
1

PÄ serier Àr det vikings, yellowstone och big sky.

Filmer ser jag sÄ otroligt mÄnga. Senast life in a year.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
2

House M.D Älskar jag! Vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag sett om dem

Sedna Àlskar jag filmserier: FjÀllbackamorden, Beck, Falk, Irene Huss, Harry Potter, Maria Wern tex

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[Leifsdotra]
1

VarifrÄn kan du se TV-serier?
Vi har tittat pÄ Vikings, The queens gambit, Designated Survivor och Virgin River pÄ Netflix
The Resident, Homeland pÄ Disney+
Jag har sÀkert glömt nÄgra, vi ser mest pÄ Netflix eller Disney + numera. KÀnns som att det bara Àr nyheterna vi ser pÄ de vanliga kanalerna.

Maria
2

#14 Jösses. TV:n och jag Àr inget som fungerar sÄ bra.
Jag vet att vi har Netflix och Cmore i allafall.😉

/Maria

CasaRamon
1

Min favoritkanal just nu Àr V-series (Viasat) dÀr visas mÄnga bra serier. Gillar Chicago Med, en lÀkarserie som Àr bra. Visas 5 dagar i veckan. DÀr visas nu ocksÄ Heder, sÀsong 2, bra svensk serie. + en massa annat. Skönt att slippa reklam mitt i handlingen. Glamour, pÄ 7:an har jag sett sen första början, 33 Är nu. Den startade pÄ Sky News,( den kanalen finns inte lÀngre), och gick dÄ utan svensk text.
Vi har Boxer, med inspelningsfunktion, skönt nÀr mÄnga program gÄr sent. FrÄn att ha haft deras största utbud, sÄ har vi gÄtt ner till Flex 8, vilket innebÀr att man fÄr vÀlja 8 kanaler utöver dom fasta kanalerna. Man kan dÄ ocksÄ byta kanaler en gÄng i mÄnaden. Eftersom vi inte ser pÄ sport, sÄ var det onödigt att betala för en massa kanaler som vi aldrig ser pÄ. Dessutom stor skillnad i mÄnadskostnad.

Soligajag1
1

HH đŸ™‚

En professor som kört berusad och dödat en ung flicka slÀpps fri frÄn fÀngelset. Strax dÀrefter finner man honom död, pÄkörd av sin egen bil. I rollerna: Kevin Whately, Laurence Fox, Clare Holman m.fl. Del 3 av 3. Intelligent Design.
aggeelin
2

Vi har sett sex sÀsonger av Line of Duty och den serien kan jag rekommendera!

Vi har lÀst alla böcker av Michael Connely. Han har varit med och regisserat "Bosch" en mycket vÀlskriven och bra serie.

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

aggeelin
1

#1: sÄÄ bra!

Efter att ha sett den serien blir mycket annat "bara skrÀp".

Maria
1

#19 Jag hÄller med. Vad kan mÀta sig mot denna?

Vi har tvÄ avsnitt kvar nu pÄ sista sÀsongen. Jag rekommenderar att du ser den Agge. Den syr liksom ihop allting.

/Maria

aggeelin
0

Vi ska förstÄs se den sista - men vi har missat att den Àr tillgÀnglig. SÄ bra serie!

Maria
2

#21 Nu har jag sett sista avsnittet. HjĂ€rtat i halsgropen fortfarande 😃
SÄ otroligt bra mer ska jag inte sÀga

Det blir lite tomt nu nÀr den Àr slut.

/Maria

Maria
3

Vi har precis börjat se serien "Saknad, aldrig glömd" Har helt missat denna sÄ vi har 4 sÀsonger att se fram emot. Den fjÀrde har precis börjat.

JĂ€ttebra.

/Maria

Maleficum
0

Jag gillar sÀsong 1-6 av Bones (sen tycker jag den tappar lite av sin charm tyvÀrr) den finns att se pÄ Disney+ just nu. Sen gillade jag The Magicians och varje sommar sÄ ser vi Call the Midwife.

Andra Àldre serier jag gillar Àr Pushing Daisies, Dead like me, Buffy The Vampire Slayer (dock inte HD versionen), Foyles war, Merlin, Afterlife (2005-2006). Vet dock inte om de gÄr att streama nÄgonstans just nu :(

Film ser jag inte sÄ mycket av numera men en av de lite nyare filmer jag sett som jag verkligen gilla och kan rekommendera Àr Pixars Soul!
En Àldre film som kan rekommenderas Àr Snow Cake (med Alan Rickman och Sigourney Weaver).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soligajag1
0

#23:
Ja , den ska du titta pÄ ! DEN Àr riktigt bra!!

En av dem bÀsta serierna tycker jag.

HH đŸ™‚

Soligajag1
0

Just nu tittar jag pÄ en Ny finsk serie pÄ Cmore som heter Karkuri , deckare . Eftersom jag Àr finsk sÄ Àr denna perfekt för mig !!

Hej svejs pÄ er!

HH đŸ™‚

Maria
0

#24 Ja Bones spÄrade verkligen ur.

/Maria

Maleficum
1

#27: Tycker de flesta serier med mÄnga sÀsonger spÄrar ut efter ett tag (eller blir extremt repetitiva).

Sindri
1

Jag gillar korta serier och helst bara en sÀsong, möjligen tvÄ.
PĂ„ HBO sĂ„g vi nyligen White Lotus - lite galen, lite allvarlig. Om man bara vill slappa och inte tĂ€nka sĂ„ mycket. Föredömligt kort 😊

Maleficum
1

#29: DÀr tycker jag mini-serier kan vara en fördel. Lite lÀngre avsnitt iof men bara ett fÄtal avsnitt. Lite i stil med Sherlock serien. Eller som Foyles war, Àr förvisso mÄnga sÀsonger men Àr bara mellan 2 och 4 avsnitt per sÀsong sÄ i slutÀnden blir det inte sÄ mÄnga avsnitt.

Soligajag1
0

#28:

HÄller med dig !!

HH đŸ™‚

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den hÀr Tv-serien Àr riktigt spÀnnande !

Den heter " I rÀttvisans tjÀnst " , med advokater och Äklagare !

HH đŸ™‚

Maria
1

#37 Tack för tipset.

/Maria

CasaRamon
2

PĂ„ Svt 1 gĂ„r nu en finsk serie som heter Frakt ( Cargo) som Ă€r riktigt spĂ€nnande och otĂ€ck. Handlar om flyktingar som kommer i smĂ„ bĂ„tar och antingen tappar bort varann eller dör pĂ„ vĂ€gen. Även mĂ€nniskohandel. VĂ€ldigt realistisk och skrĂ€mmande.

Maria
0

Ska kolla detta😉

/Maria

CasaRamon
1

2 andra bra serier, Àven dom pÄ Svt1, Àr :" Saknad, aldrig glömd. " Och
"Systern"

Maria
2

#36 Ja de Àr bra. SÀrskilt Saknad, aldrig glömd.

/Maria

Soligajag1
1

#34:
Tack för tipset! 😊

HH đŸ™‚

aggeelin
0

#23: den serien Àr riktigt bra!

Syntium
1

Kan varmt rekommendera serien Grace & Frankie pÄ Netflix. Feelgood med vass humor. Sista sÀsongen Àr pÄ gÄng (2022?)

"I'm too old for this shit."

Maria
0

#40 Tack🙂

/Maria

Maleficum
0

#40: Blir det fler sÀsonger pÄ den? SÄg den nÀr jag hade tillgÄng till Netflix och gilla den men trodde den var avslutad (har inte Netflix lÀngre :().

Maria
2

Har börjat se "Kastanjemannen" som Àr vÀldigt spÀnnande.

/Maria

aggeelin
1

#43: pÄ vilken kanal? Har lÀst boken som Àr andlöst spÀnnande!

Maria
1

#43 Jag tror det var Netflix.

/Maria

Soligajag1
1

#43:
Jag har tittat pÄ den med . Den Àr verkligen spÀnnande och ruskig!

HH đŸ™‚

Soligajag1
1

#44:

Det Àr Netflix .

HH đŸ™‚

Syntium
1

#42 Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det ska bli en sista sÀsong (jag vill veta hur det gÄr för Grace och Nick ju. Bland annat :)

Okej, nu googlade jag och det Àr andra halvan av sÀsong 7 som slÀpps 2022. En sÀsong 8 verkar inte vara totalt avskriven sÄ man fÄr hÄlla tummarna dÄ.

"I'm too old for this shit."

Sindri
2

VÀntar med spÀnning pÄ sista avsnittet av Saknad, aldrig glömd. Sista sÀsongen?
Började se New Amsterdam igĂ„r, verkar var lite dramatik, lite humor, lite sorg, lite feel good. Enligt recept! 😉

Soligajag1
1

#49:

Jag med ! Den Àr riktigt bra!!

Sen fÄr man vÀl se om det kommer nÄt annat spÀnnande att titta pÄ.

Jag har kollat New Amsterdam frÄn början , men nu tycker jag den börjar spÄra ur .

HH đŸ™‚

CasaRamon
1

Jag ser ofta pĂ„ Viasat Series. Dom visar mĂ„nga bra serier. Jag tittar pĂ„ Chicago Med, Chicago PD och Chicago Fire. 3 olika serier dĂ€r skĂ„disarna gĂ„r över, med sina roller, till "varann". SĂ„ om sjukhuset behöver polisbevakning ex sĂ„ kommer en av rollinnehavaren frĂ„n PD och hjĂ€lper till, och tvĂ€rt om. Om en brandman skadar sej sĂ„ kommer han till Med. ÄndĂ„ sĂ„ behöver man inte se dom i följd dĂ„ det Ă€r avslutade handlingar för varje avsnitt.

Soligajag1
2

#49:

Hejsan !!
Nu tittar jag pÄ sista delen av den Saknad , aldrig glömd , del 6.
Den Àr sÄ bra!!!

HH đŸ™‚

Sindri
2

Oj, finns den redan ute. Skall bort ikvĂ€ll sĂ„ fĂ„ se om vi hinner innan

. 😁

Maria
2

#52 Är det sista sĂ€songen?

/Maria

Soligajag1
1

#54:

Jag Àr inte riktigt sÀker , men jag tror det . Ska kolla sen.
Ska gÄ ut en runda . GÄ in pÄ Svt.play o kolla om du ser det.

HH đŸ™‚

Sindri
2

#54: KĂ€nns som om det vore svĂ„rt att fortsĂ€tta 😱

CasaRamon
1

Har just börjat titta pÄ Hassel, pÄ V-series. Den Àr frÄn 2017 och Hassel spelas av Ola Rapace. Det bÀsta Àr att den har text. SÄ mycket lÀttare att hÀnga med i handlingen, dÄ dom ju oftast överröstas av musik.

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började titta pÄ ,
’BĂ€st i köket ’ - nĂ„gra familjer tĂ€vlar om vem som Ă€r bĂ€st.

Svtplay.se
Avsnitt 1
Jury : Tareq Taylor
Och 2 till . Niklas Ekstedt o My Feldt 😊

Ska bli kul att se! 😊

Lycka till allihopa!!

HH đŸ™‚

Maleficum
1

The Fall. Brittisk psykologisk thrillerserie i tre sÀsonger (5-6 avsnitt/sÀsong). Finns pÄ SVTplay ungefÀr ett Är till om nÄgon Àr intresserad.

SÄg den nÀr den var ny och vad jag minns sÄ tyckte jag om den. Har precis börjat se om den sÄ ska bli intressant att se om jag fortfarande gillar den.

The Fall: Created by Allan Cubitt. With Gillian Anderson, Jamie Dornan, John Lynch, Aisling Franciosi. A seemingly cold but very passionate policewoman goes head to head with a seemingly passionate father who is in fact a cold serial killer in this procedural out of Belfast. The only thing they share is their common complexity.
CasaRamon
1

Har börjat se en serie pĂ„ Svt 1 som heter : Vigil-död man ombord. Riktigt spĂ€nnande. Även Vendettan, ocksĂ„ pĂ„ 1:an, en spĂ€nnande thrillerserie.

Maria
1

Nu ser vi sÀsong 2 av The sinner. JÀttebra.

/Maria

Lisa478
1

Jag kollar just nu om pÄ "Fear the walking dead" :)

CasaRamon
2

Tittar pÄ Dr. Death. En sann historia som Àr skrÀmmande. Handlar om en "sjÀlvlÀrd" kirurg som opererar trots att han fÄtt sluta pÄ flera sjukhus i olika stÀder. PÄminner om Paolo Macciarini som satte in konstgjorda strupar pÄ flera patienter. Alla dog.