Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 204 ggr
JMW
1

Godmorgon måndag 7 december

God morgon!

Ny vecka och nya möjligheter. Vi har 6 grader ute just nu.

En fin måndag till er alla!

flocken
2

Godmorgon
Fullt upp denna vecka igen.
Hoppas att barn och ungdomshälsan ska kontakta mig i veckan. Har nu tagit första steget att kontakta dom så vi kan få hjälp med vår 8 åring. Vi har kämpat så länge men nu orkar jag inte mer. Det blir inte bättre, snarare sämre och han mår inte bra heller.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1

Oj så tråkigt. Hoppas ni får hjälp med pojken. ❤

flocken
1

#2: han får svåra raseriutbrott och har svårt att koncentrera sig. Bara fladdrar omkring. Kan inte sitta ner o göra klart en sak. Om det så är att äta frukost eller om han sitter med plattan. Sover sämre o sämre
Han tar all energi från oss bara för att vi ska ha en relativt fungerande vardag. Där vi ändå får kämpa varje minut för att hålla honom så fokuserad så det vi gör blir klart. O inte alltid att det blir klart ändå.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

JMW
1

#3: All styrka till er. Jag har själv haft barn som varit en handfull att handskas med. Så jag vet ungefär hur ni har det. 🤗

flocken
1

#4: vi får turas om på helgerna att ta hand om honom. Så en utav oss får en paus en stund.
Vet inte om han möjligen kan ha adhd eller någon annan diagnos. Det är det jag hoppas vi kan få hjälp med. O eventuell medicinering. Eller så är han bara såhär o då behöver vi hjälp med hur vi ska hantera honom.

…………………………………..

JMW
1

Åh alla dessa bokstavskombinationer.

flocken
1

#6: detta kanske är hans normala jag. Då är det så. Men just nu håller vi på att gå in i väggen helt.

…………………………………..

Maria
1

God morgon från ett varmt Göteborg med hela 7 grader.

#3 Hoppas verkligen att lille killen får hjälp. Ni också förstås. De brukar ju vara duktiga så jag hoppas allting bara blir bättre och bättre.

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon.

Här är fem plusgrader, och jag sov vansinnigt tungt när det var dags att gå upp.

#1 Stackars lillpojken. Det låter jättejobbigt både för honom och för er, så jag hoppas verkligen att ni får den hjälp ni alla behöver.

flocken
1

#8: vi blev rekommenderade från skolan att ta kontakt med dom. Så hoppas vi kan få relativt snabb hjälp. Inte så lätt nu innan jul

…………………………………..

flocken
1

#9: man ser på sonen att han inte mår bra. Precis som att han inte förstår varför han gör som han gör. O blir frustrerad när vi hela tiden måste påminna honom om saker. Enl honom tjatar vi.

…………………………………..

Ljungåsen
1

#11: Det är inte alltid lätt med barn, och när man har kommit in i en sån ond spiral som du beskriver så är det bra att få hjälp av någon utomstående, som kan se objektivt på situationen. Alldeles oavsett om han har någon form av NPF så behöver ni allihop strategier för att kunna hantera det hela. Han med.

Jag håller tummarna för snar hjälp!

flocken
2

Snabbt svar från kliniken. De ringer mig idag. Blandade känslor. Men det enda rätta

…………………………………..

aggeelin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!
Mörkt och mysigt ute men svårt att sätta jobbfart när det känns som mys.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

DesK
0

God morgon! 😊 Flocken, jag håller tummarna för er och sonen, all styrka till er 💐💝 Idag ska jag agera flytthjälp dvs hjälpa till att packa upp, vännen kom på plats i helgen 😊

/Désirée

Maria
1

#14 Fin julbild 🙂

/Maria

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God sen morgon ! Ingen bra sån , huvudvärk , tagit ett piller , 😊somnade om.
Lite bättre nu, fixar lite svart kaffe ☕️ Så lättar det , med.
Vila för mig idag.

Håller tummarna ’flocken ’ att ni får tid och hjälp med sonen , lycka till, 😊❤️

Beundrar min systers krans , ska få hjälp av henne att tillverka en egen sen , en dag ! 😊❤️

HH 🙂

• Redigerat 2020-12-07 12:03 av Soligajag1
Maria
1

#17 Jättefin krans.
Då är vi två med huvudvärk. Jag har sovit i soffan nästan två timmar nu😉

/Maria

[Månglädje]
1

God Eftermiddag !

Här är det varmt och gott ute och den lilla snö som kom den drog sin kos lika snabbt.

Flocken det låter jobbigt för er och hoppas din son får all hjälp han behöver. All styrka till er ❤️

Min mor som ligger inne för bruten lårbenshals skulle dom skicka hem idag fast hon inte ens kan ta sig i eller ur sängen själv men en natt till får hon sen lär hon komma hem i morgon hur nu det ska gå.

Mitt i Corona där jag måste hålla avstånd till mina gamla föräldrar och far närmar sig 92 i februari så behöver hon gå på toa mitt i natten så hör han henne inte ens för hans hörsel är usel och så tänker dom skicka hem när hon absolut inte klarar sig själv. Kan man bli mer lack hur man behandlar gamla människor 😡 jag är så arg jag så jag kokar av ilska 🤬

Jag visste inte att hon inte tar sig i och ur sängen det fick jag veta idag och önskar hon hade sagt det tidigare så kunde jag ringa runt och ordna med hjälp så i morgon bitti när kontoren bemannas ska jag ringa för hon måste ju få hjälp i hemmet allt annat är helt uteslutet eller några dagar till med rehabilitering så hon åtminstone kan resa sig ur sängen och gå på toa.

Jag kommer att väsnas, blixtra och svära till förbannelse och jag är den typen som aldrig ger mig för hjälp det ska hon ha i hemmet punkt sen får dom säga vad dom vill för jag släpper inte taget och ger mig inte innan jag får viljan igenom i all den tid hon är helt beroende av hjälp och man skickar inte hem en människa som inte klarar sig i hemmet och operationen var natten mot fredag och 87 ½ år drygt vad tänker vården med hon kommer att gå under om hon inte får hjälp hemma, far kommer att gå under så nu får dom allt fixa avlastning och se till att det här fungerar det är deras skyldighet.

Önskar er en fortsatt fin dag.

Ljungåsen
2

#19: Försöker de skicka hem henne utan ett vårdplaneringsmöte? Det låter ju helt vansinnigt. Bra att du tar tag i det!

https://seniorval.se/bra-att-veta/hemtjanst-efter-sjukhusvistelse

För många uppstår behovet av hemtjänst efter en sjukhusvistelse.
[Månglädje]
0

#20: Det ser inte bättre ut, tusen tack för länken Ljungåsen 😎 det var just biståndshandläggare som jag är ute efter att kontakta och säkert några fler byråkrater på vägen.

Ljungåsen
0

#21: Parallellt med att du jagar biståndshandläggaren så tycker jag att du ska meddela ansvarig vårdkontakt (och din mamma om hon är klar i skallen) att du kräver ett vårdplaneringsmöte innan mamma skrivs ut. Det brukar vara rutin, åtminstone häromkring, när någon som inte klarar sig själv ska hem från sjukhus.

Jag hoppas det går bra. Gamla föräldrar behöver barn som slåss för att de ska få det de behöver.

[Månglädje]
0

#22: Det är lite si och och så med klarhet, ett mellanstadium av demens kan man säga vi vet inte riktigt var vi står i den frågan det går upp och ner hela tiden men absolut jag ger inte upp jag är på hugget hela tiden i frågan.

• Redigerat 2020-12-09 18:30 av Maria
Ljungåsen
0

#23: Jag tänkte, att om mamma är tillräckligt klar i huvudet själv så kan ju hon också påpeka för sjukhuspersonalen att hon behöver ett vårdplaneringsmöte.

Jag tror absolut du gör allt du kan.