Idag har jag retats...
När jag skulle åka bussen hem så var den väldigt full. Jag har så himla svårt att stå och åka med min dåliga balans trots krycka. Jag måste hänga mig runt en stolpe.
Bussen har sådana kringelikrokar just den vägen jag åker. Ingen frågade om jag behövde sitta.
När bussen stannade hemma som är ändhållplatsen så gick jag av med myrsteg så det blev lång kö efter mig😃
/Maria
- Redigerat 2020-12-02 16:10 av Maria
Så tråkigt att höra att ingen ens frågade om du ville sitta! 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Bra gjort! Vet inte varför det är så svårt i det här landet. Om någon någongång erbjuder en plats så är det med 95% säkerhet någon som inte är född i det här landet.
Trist att ingen erbjöd dig sittplats
Stolt ägare till tre La permer
#2 Håller med! (Eller någon jättegammal farbror som är vänlig och artig.)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0: Det gjorde du rätt i! Blir så ledsen av att ingen erbjöd dig en sittplats.
Förstår så klart om du inte vill göra det men jag hade klivit på bussen, sett mig omkring och sagt högt: "Jaha, vem av er vill ta emot mig/få mig över sig när jag ramlar i första kurvan? Min balans är inte vad den en gång var…"
Kan de andra sitta där, en busslast full med dåligt samvete och skämmas. 😒
// Harley
#5 Haha så modig är jag inte.😃
Jag brukar inte bry mig men idag var jag väl extra grinig.
/Maria
#6: Låter som du hade lite hämnd att ta ut, med all rätt! 😊
En sak är om folk med osynliga handikapp eller svårigheter måste be folk lämna plats men när man ser någon som har käpp eller krycka är det väl för sjutton bara vanligt hyfs att man erbjuder sin plats. morr
// Harley
Dålig stil av passagerarna men visst är det gött att retas?
Jag var nyopererad och hade kryckor, haltade fram till en sittplats på spårvagnen varpå jag blev utskälld av en äldre dam: "Du som är ung borde verkligen lämna plats för oss äldre!"
Mesiga jag reste mig och lämnade plats för kärringen, förmodligen var hon i femtioårsåldern med tanke på att jag var 20 och klassificerade henne som "äldre" … 😉 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#8 Men jösses.
/Maria
#8 Precis samma råkade jag ut för en gång som ung! Då var det en äldre icke svensk man som reste sig och sa att jag skulle sätta mig på hans plats.
Maria, du gjorde helt rätt!
/Désirée