Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 143 ggr
JMW
2

Godmorgon onsdag 18 november

Godmorgon alla!

Hela 12,5 grader ute! Blir lite blåsigare som det verkar men det är ju bra för då kan alla löv torka upp lite. Maken har en tanke om att klippa sönder med gräsklipparen. Vi har ju inte räfsat ett enda löv den här hösten.

Ha en fin dag alla!

Maria
2

Godmorgon.

Här har vi också 12 grader ute. Inte regnar det heller så det börjar bra😉

Jag har sovit som en stock.
(vilket värkligt uttryck)

/Maria

Ljungåsen
3

God morgon.

Här är hela elva grader varmt, och jag har precis serverat marsvinen morgongrönsaker. Det är ett lika fantastiskt sätt att vakna på varenda dag, att se deras entusiasm när de kommer springande och kastar sig över maten.

DesK
1

God morgon! 😊 Idag blir det att köpa en värmekabel och montera den på backspolningsslangen till vattenfiltret och köpa några fler glödlampor med skymningsrelä. Fick tipset av en bekant att testa sådana lampor och de är toppen, så skönt att slippa komma hem 🏠 och det är bäckmörkt.

/Désirée

MonicaLagerquist
2

God morgon
Sovit sämre än sämst i natt.Tur att det finns ljudböcker att lyssna på när man inte kan sova.

Inga direkta planer för dagen.Jag borde fixa kattungarnas papper inför helgens flytt.

11 plusgrader i Örsundsbro idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

JMW
2

#4: Häromnatten när jag vaknade 03:30 satt jag och julpysslade med ljudbok.

Lona
2

God morgon!
Här är det veterinärbesök, Nikka ska ta bort en liten juvertumör. Förhoppningsvis ingen fara men man blir ju alltid orolig. ❤️

Passar på att låta Charlie rasa av sig lite i stallet, han exploderar snart av den påtvingade vilan med mitt knä.

Ha en fin dag allihop!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
2

#6: Håller tummarna för att operationen går fint.

[Månglädje]
1

God Eftermiddag !

13 grader varmt här och blåser på ganska så rejält och klass ett varning utfärdad över stora delar av landet från torsdag morgon gäller det här men redan blåser det på och kan komma 21 m/s men även upp till 25 så jag har surrat fast en del ute och hoppas det håller ihop om det blir såna vindar.

#6 Hoppas allt går bra med operationen och visst är det så man oroar sig för sina kära djur för man älskar dom nåt så så enormt ❤️

Ha en fortsatt fin dag på er 🙂

Lona
1

#7: och #7: Tack så mycket! ❤️
Jag fick hämta en ganska groggy Nikka på eftermiddagen, hon fick beröm för att hon är en exemplarisk patient som viftar på svansen så fort någon går förbi.
Op gick bra, däremot hittade de en trasig tand när de kikade i munnen. Tur att jag bad dem kolla när hon ändå var sövd, jag trodde faktiskt att tänderna var i fint skick!

Ljungåsen
2

#9: Vad gör man med en trasig tand hos en hund? Lagar eller drar ut?

Skönt ändå att operationen gick bra. Tumhållning för snabb och komplikationsfri läkning!

Lona
1

#10: En framtand drar man oftast ut om den är såpass skadad att den behöver åtgärdas. En hörntand eller kindtand som nu hos Nikka försöker man ofta laga. Hennes tand hade en liten fraktur men rtg visade ingen större skada och ingen infektion så den fick sitta kvar så länge.
Det är inte helt ovanligt på äldre hundar att kindtänderna är skadade, de utsätts ju för en hel del om hunden tuggar på ben mm.

[Månglädje]
1

#9: Vad skönt att allt gick bra 😎