Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 293 ggr
Maria
1

Hur ofta handlar du på nätet?

Brukar ni handla ofta på nätet?

Vad handlar ni i så fall? Kläder, mat, prylar eller annat?

/Maria

Herveaux
0

Jag köper inte saker alltför ofta men när det blir så är det mest via nätet.
Kläder, garn, datorspel och ljudböcker främst. Väldigt sällan det blir prylar som inredning och liknande.
Mat handlar jag i fysisk butik.

// Harley

sp0ngeb0b
0

Mja, åtminstone någon gång i månaden handlar jag på nätet. Det är framförallt proteinpulver/bars och andra liknande träningsrelaterade livsmedel/kosttillskott - det går åt i ett hushåll med två styrketränande personer. Sedan blir det en apoteksbeställning med jämna mellanrum för att få hem vitaminer och lite annat smått och gott men det är kanske en gång varannan månad. Sedan händer det att jag klickar hem saker från Matsmart och Sellpy om jag får feeling och hittar bra saker. Totalt 2 beställningar per månad max, skulle jag tro. Sedan pandemin kom har jag beställt det mesta online egentligen, sen händer det att jag handlar i fysisk butik om jag har vägarna förbi. Jag är inte så mycket för shopping så det blir ju inte så mycket av det ändå.

Niklas
2

Periodvis mycket ofta och periodvis mindre ofta. Allt från mat och bil till böcker och tjänster.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

flocken
0

Beställer nästan allt till djuren online. Något köp/månad. Ibland mer.
Köper gärna kläder online. I affärer finns det ju folk 🙈
Även min man köper det mesta online.
Så smidigt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
0

Jag föredrar att köpa det mesta fysiskt. Speciellt mat, kläder och skor. Kläder och skor köper jag bara online om det inte finns något bra alternativ i fysiska butiker nära mig, för jag vill kunna känna på tyget/varan och prova plagget/skorna utan att behöva vänta eller krångla med frakt tillbaka om något plagg inte passade. Sen handlar jag nog kläder/skor max någon gång om året oavsett handlingssätt. Färska matvaror skulle jag inte heller vilja köpa online utan jag vill kunna välja själv, och då kan jag ju lika gärna köpa resten jag behöver samtidigt.

Vitaminer och vissa hud-/hårvårdsprodukter är nog det enda jag regelbundet köper online, eftersom det oftast finns större utbud och/eller jag har rabatt hos butiken. Någon gång i halvåret kanske?

I övrigt är det nog inte så mycket jag handlar regelbundet. Shopping är inget stort intresse, och jag har både liten bostad och liten ekonomi så det blir inte så mycket mer än det nödvändiga

//Jessie

Fridaaaa
1

Oftast billigare på nätet och bättre utbud
Nu i coronatider har det blivit ännu mer på nätet än tidigare.
Är bara mat , stä, hygien och sånt vid veckohandling som blir i butiker stort sätt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Handlar väldigt sällan på nätet ,
Beställde en katt leksak ,
Ibland en veckotidning .
Annars handlar jag oftast i butikerna , går och tittar själv , roligare. 😊👍

HH 🙂

Åsa S
2

Jag handlar kanske nån gång per månad på nätet och då sånt som fröer, fågelmat, apoteksvaror och julklappar/presenter. Ibland händer det att jag köper kläder med även om jag köper kläder sällan men nyligen köpte jag en klorresistent baddräkt. Har inte tid hålla på och åka till affärer + det är ju urtråkigt gå runt i affärer

Maria
1

Själv kanske jag/vi handlar någon gång i kvartalet. Kanske t.om mindre än så.

Vi bor ju i en storstad och det mesta finns i närheten,

/Maria

CasaRamon
2

Handlar nästan dagligen något på nätet. Mat, hygienartiklar, kläder, hårvårdsprodukter, apoteksvaror även receptbelagda, leksaker (till barnbarnet) resor( ja, inte nu under Corona förstås ) verktyg m.m. Så himla skönt att slippa springa i affärer. På nätet kan man få ett stort utbud och då också jämföra priser på ex. pricerunner. Många produkter får jag dessutom direkt i brevlådan. Toppen.

[Månglädje]
0

Sen Corona utbrottet har det blivit mer via nätet men inte mat däremot har jag i flera år handlat kattmat, sand med mera som körs hem till dörren utan kvittens och eftersom jag inte har bil och fyra katter så har det vart en väldigt bra lösning.

Jag vill helst gynna handlarna på orten så mycket jag kan men sen pandemin startade så beställer jag hem och gärna med hemkörning istället för att hämta i butik.

Kläder har jag handlat flitigt på nätet en tid för jag hittar inte det jag vill ha på orten så ja där har jag handlat en hel del.

Man kan väl säga att det är lite blandat för mig, både och samtidigt så vill jag gärna gynna handlarna på orten men det har också blivit så att utbudet inte alls är det samma som på nätet.

Jag var ju alldeles emot det här för några år sedan och vill att vår byggd ska få leva sen har vi det här med klimatet och alla transporter som blir med alla som beställer online.

Men vet ni jag funderade lite kring den frågan, rätta mig om jag har fel nu men är det inte så att ju färre av oss som tar bilen till köpcentrum eller bilen ner på stan/byn så torde vi minska utsläppen för då går ett visst antal bilar som yrkestransport istället för att vi alla tar bilen så då borde ju utsläppen rent logiskt minska om vi låter yrkesförare/grupper sköta leveranser 🏎️

citytjejen
2

Handlar 1-2 ggr i månaden kanske. Mest är det smink, schampo och annat"utseende"-relaterat för det kan man ofta hitta billigare på nätet såklart. Samma med receptfria läkemedel, det handlar vi nästan alltid på Apotea. Handlar linser på nätet också, alltid billigare😀 Gillar att leta bra priser och kollar oftast runt innan jag beställer för att få bästa priset! Lite av en sport haha☺️

/Christina

aggeelin
0

Så sällan som möjligt. Jag vill se det jag handlar. Jag vill känna, klämma och prova. Jag har sagt det förut- jag avskyr att hämta paket med något som oftast inte är som jag vill ha det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Torparmor
1

Tajts och jeans en ggr/ år av två märken där jag vet att storleken passar. Dessutom fröer och sättlök 2 ggr/år och böcker när jag känner för det

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

johan
0

Handlar i princip allt online. Ibland fyller vi på med småsaker från lokala butiken, men annars online.

Mvh // Johan