Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 640 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 8 maj

Godmorgon på er .

Äntligen fredag. Fåglarna kvittrar och det är hela 8 grader ute.

Ha en fin fredag.

/Maria

Ljungåsen
0

God morgon. Lite småmulet och sju plusgrader, och det blåser rätt rejält. Igår blev det så varmt att det gick att dricka eftermiddagskaffet utomhus. Tveksamt om jag kommer bli så idag.

JMW
0

God morgon till denna vackra dag. Himlen blå och solen skiner. De har lovat 18 grader idag. Igår hade vi faktiskt 17 grader. Det är så härligt när värmen kommer. Jag ska göra mig i ordning och åka till stan och handla. Inte så mycket folk såpass tidigt.

Maria
0

Jag är på jobbet nu och det är helmulet ute men jag hoppas att det klarnar upp.

/Maria

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Här är också mulet men jag sitter ändå uterummet. Jag tycker om känslan av att vara ute även fast det är inne. Det måste vara något extra spännande ute i träsket. Sen i söndags står det människor med kikare här utanför (kan det göra annars också men inte så ofta och många). Nu är mannen med den blå ryggsäcken här igen. Han kan sitta i samma ställning länge. Skulle vara spännande att veta vad han ser på men jag ska inte gå ut och störa honom för att få veta.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#4 Kanske någon sällsynt pippi😉

/Maria

aggeelin
0

#5 Ja! Vi har fått syn på två stycken. Gissar att det är man och hustru. Ska nu in i fågelboken för att se vad det kan vara.

aggeelin
0

Vi tog fram kikaren och fågelboken. Vi har sett Strandskata, Roskarl (både herr och fru) och en Brushane (herr). Strandskata är nog inte så ovanlig men aldrig har jag sett Roskarl och Brushane förut! Inte konstigt att det kommer mycket folk hit till träsket. Bilden visar träsket och inte nämnda fåglar. Har ingen kamera som kan gå med dem.

aggeelin
0

En träsket bild till. Finns massor av spännande fåglar ute i träsket.

Maria
1

Roskarl och Brushane…har aldrig hört namnen ens🙂

/Maria

MonicaLagerquist
1

#9 Här är en till okunnig.

Stolt ägare till tre La permer

aggeelin
1

Brushane hade jag hört förut. Hanen har fjädrar som uppburrade runt handen. Roskarl är någon slags typ vadare (kan vara något annat jag är okunnig) honan starkt rödbrun på bröstet, hanen mer svartspräcklig. Spännande att det finns så mycket härute i träsket.

Maria
0

#11 Jättespännande🙂

/Maria

aggeelin
2

Tokiga autokorrekt. Det ska vara att Brushanen har fjädrar runt halsen.

Maria
0

Oj vilken fågel

/Maria

aggeelin
0

Sådär se den ut när den gör sig fin för honan. Träffade några kunniga härute på vägen och jag fick lära mig lite.

Maria
0

Märkligt att det ofta är hannarna som står för prakten i djurvärlden😉

/Maria