Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 345 ggr
Maria
1

Godmorgon långfredag 10 april

Godmorgon på er.

Här är bara 1 grad ute. Brrr så kallt.

Hoppas ni får en fin dag.

/Maria

Soligajag1
0

Godmorgon ! Här är det 2 grader, men hoppas det blir varmare senare. Ha en fin Långfredag . 😀🐔🌹

HH 🙂

Ljungåsen
1

God morgon. Här är tre minusgrader. Jag är så trött på minusgrader.

Lillyrod
1

Morrn!

En plusgrad och sol. Vi hade 18 grader här i onsdags men det är fortfarande frost på taken på morgonen.

JMW
1

Morrn!
Nu klättrar tempen men den har varit nere på -5 faktiskt. Jag är också trött på detta. Längtar efter varmare nätter/mornar. 

Nu är motorvärmaren  ikopplad för det blir att handla idag.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Inga direkta planer för dagen.Det finns lite fix att göra inför kvällens nedbantade påskmiddag.

Det blir bara jag ,mannen och sonen som bor kvar hemma.

Men innan det blir mat så ska jag ut på en förhoppninsvis solig promenad.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Här hemma så har det skett en konstig förändring för vår lille katt Lakritz. Han är ju ensam för första gången i sitt 6-åriga liv sedan Greta dog.

Han är så fjäskig och så modig. Gör saker som han aldrig gjort innan. Han har inte använt lådan alls utan gör alla sina behov ute.

Jag trodde att han skulle bli dämpad och "ledsen" men han verkar ha levt upp. Han breder ut sig i soffan och tar för sig när vi äter😉

Han har ju alltid varit en undergiven katt och Moritz var snäll men bossig och äldst och Greta var också den som bestämde.

/Maria

monstermash
0

God kväll!

Idag har jag haft en riktigt produktiv dag och även hunnit med projekt jag skjutit upp i evigheter, så skönt när det är gjort! ✨

aggeelin
1

#6 det brukar förändras när en av katterna försvinner. Ofta blir den som är kvar mera gosig och lugn

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
0

#8 Så kan det bli . Sen jag flyttat till en lägenhet med trapphus istället för radhus med egen ingång , går ju inte katterna ut och in. Så förra sommaren när jag varit och handlat, kommer in och har både dörren in i trapphuset och ytterdörren öppen passar Knatte på att smita ut , Jag upptäcker inte det på än gång . Efter några timmar när jag sätter mig i soffan märker jag att brorsan Tjatte går på mig och jamar hela tiden , 😼😺🙀 Ja ja , säger jag bara , du ska få nåt gott , 😀 Mjauuu , . Ylar han och springer till ytterdörren . . Vadå . . ?? Då fattar jag när det Ringer på dörren och grannen frågar om jag har en grå katt ? Jaaa , säger jag och springer ut , och där sitter Knatte och vill in. Så , det jag vill säga , om den ena av kissarna försvinner så kommer den andra att sörja och sakna brorsan . Undrar hur lång tid djur / katter sörjer ? Tror såklart att dem skulle bli mer keliga och vill gosa , vara nära.

HH 🙂