Godmorgon onsdag 1april
Godmorgon pĂ„ er. Hoppas att ni inte blir lurade idag.đ
/Maria
God morgon. En plusgrad ute. Det Àr lite mulet, sÄ det mÄste vara dÀrför det inte varit sÄ kallt inatt. Om allt gÄr som planerat sÄ kommer vi vara instÀngda hÀr idag. Grannen ska borra ny brunn och brunnsborrarna kommer stÀlla sitt fordon mitt i vÀgen och spÀrra av. Tur vi inte hade planerat att Äka nÄgonstans idag. #0 Hur mÄr Greta?
Greta har varit framme men Àter inget sÄ jag ska avvakta och ringa igen i eftermiddag eller ocksÄ ringer de om provsvar. De skulle höra av sig inom en till tvÄ dagar men jag vill inte vÀnta sÄ lÀnge eftersom hon inte Àter. Hon drack i alla fall igÄr kvÀll och hon har kissat i natt.
/Maria
God morgon
Hoppas att det vÀnder för Greta nu.HÄller tummarna.
Stolt Àgare till tre La permer
#2 à vad jobbigt att hon inte Àter. Hur lÀnge kan en katt lÄta bli att Àta utan att det blir skadligt? Man brukar inte tvÄngsmata? Jag Àr ju van vid mina marsvin dÀr fyra-fem timmar utan att de Àter kan leda till total katastrof. Jag hoppas det ordnar upp sig.
#4 Jag tvÄngsmatade Greta nÀr hon kom till oss sÄ jag har funderat pÄ det. Enligt veterinÀren igÄr sÄ var hon inte uttorkad i alla fall men det kan ju gÄ fort med katter.
/Maria
God morgon!
Första morgonen pÄ lÀnge utan minusgrader. Det har varit 1 grad som lÀgst. Kanske det har vÀnt nu.
#2 Hoppas de löser sig för Greta. Jag vet inte hur det Àr med katter med en hund kan gÄ ganska lÀnge utan mat om den bara dricker. Drickandet Àr ju jÀtteviktigt.
Godmorgon!
#2 Jag hoppas att det snart gÄr bra för Greta!
Jadu, 1 april idag. Den dagen jag aldrig blir lurad pĂ„ för att jag Ă€r sĂ„ uppmĂ€rksamđ Ska köra ett litet prank pĂ„ kompisen hade jag tĂ€nkt, ett vĂ€ldigt snĂ€llt sĂ„dant.
NÀr djuren inte mÄr bra, sÄ Àter dom inte. Huvudsaken Àr att dom fÄr vatten. Du ska absolut inte tvÄngsmata katten. Katter klarar sej lÀnge utan mat, Àven hundar.
Godmorgon , 6 grader och soligt âïž hĂ€r . Har tvĂ€ttstugan idag . # 5 Ojoj. . Stackars Greta , â€ïž Hoppas det löser sig , kram đ„°
HH đ
Nu sprider du farlig och felaktig information.Katter Àr vÀldigt kÀnsliga för svÀlt.Redan efter tvÄ dygn kan det bli farligt.Det kan leda till fettlever.
God middag! Jag brukar annars skriva pÄ morgonen men nu jobbar jag mest hemifrÄn och det Àr ingen riktig ordning pÄ mig.
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
#10 SÄ sa veterinÀren ocksÄ nÀr vi tog hem dumpade Greta. Jag stödmatade med en spruta dÄ.
Nu har vi redan varit hos veterinÀren igen. Jag kunde inte vÀnta med att ringa. Greta ska röntgas under dagen och sÄ ska hon stanna tills vi hÀmtar henne vid 18.30 sÄ att hon fÄr dropp och blir lite uppvÀtskad under tiden.
Stackars lilla Greta vad hon har fÄtt vara med om
/Maria
# 12 Ojoj, . Stackars Greta , Jag hoppas verkligen att det inte Ă€r nĂ„got allvarligt . Krya pĂ„ Greta ! đ» Knatte o Tjatte + matte Hillevi đ»đ»đ„°â€ïž
HH đ
#12 Hoppas de hittar problemet, sÄ att Greta kan mÄ bra igen!
Ja jag hoppas att de hittar vad som felas.
/Maria
HÄller alla tummar för Greta!
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Tack ska ni ha.
/Maria
God Eftermiddag i trÄden !
Jobbigt Maria för Greta, hoppas hon kryar pĂ„ sig. Det Ă€r tungt nĂ€r vĂ„ra djur Ă€r sjuka och som jag skrev inne pĂ„ Katter sĂ„ det var dĂ„ för tur hon kom till er som tar sĂ„ fin hand om henne. HĂ„ller alla tassar och tĂ„r att det gĂ„r bra med allt đ±â€ïž
#8 En katt som inte Àter Àr allvarligt som Monica skriver och katt dricker inte sÄ mycket vÀtska per dygn och slutar dom Àta ska man bums besöka veterinÀr precis som ts har gjort med sin katt. Du skrev av omtanke det förstÄr jag men just för katt Àr det kÀnsligt nÀr dom slutar Àta.
Ănskar er en fortsatt fin dag đ
SÄ nu har vi varit hos veterinÀren med Greta som bedömde att röntgen inte sÄg sÄ bra ut och pÄ det lilla stÀllet opererar man inte sÄ vi fick ta Greta till den större veterinÀrstationen dÀr hon vanligtvis gÄr (men de hade inte akuttid nÀr vi sökte hÀromdagen.)
De faxade över provsvar och röntgenbilder. Det Àr bara 5 minuters resa mellan dessa tvÄ stÀllen sÄ vi tog med oss Greta dit.
VÀl dÀr sÄ tyckte inte veterinÀren att det sÄg ut s om nÄgot akut stopp men de ville gÀrna göra ett ultraljud av tarmarna och Àven kolla inre organ vilket inte kunde göras ikvÀll dÄ Gretas tarmar Àr fulla med kontrast
Hon fÄr stanna över natten och sÄ gör man ett imorgon istÀllet. Vid behov skulle hon fÄ en matningssond genom nosen.
Nu ser Lakritz sÄ vilsen ut hÀr hemma.
/Maria
Lilla Greta â€ïž
Jag ber om ursÀkt ifall nÄgon tagit illa vid sej av mina rader #8. Jag utgÄr bara frÄn egna erfarenheter. Har haft mÄnga katter i mitt liv. Efter ett operativt ingrepp sÄ har katten ofta varit traumatiserad. Har dÄ vid hemkomst, lÄtit katten vara ifred i ett mörkt rum, med sandlÄda, vatten-och matskÄl. SjÀlvklart dÄ med kattens favoritmat. DÄ har katten oftast inte Àtit förrÀn efter 2 dagar. Dom enda gÄnger jag har behövt "tvÄngsmata" har varit med maskmedel, men dÄ har katten inte upplevt nÄgot trauma eller stress innan.