Godmorgon fredag 31 januari
Godmorgon på er. Vi har tre grader i Göteborg.
Nu har jag kissat i en dunke ett helt dygn så provet ska inlämnas idag. Bara ett litet provrör som väl är.😃
Hoppas ni får en fin dag denna sista januari.. Nu är i alla fall denna långa månad slut.
/Maria
God morgon. En halv plusgrad ute och ett tunt, tunt lager snö på marken. Den kommer förstås smälta bort, men det är snyggt så länge som det varar. Håller på att hämta mig efter gårdagens pärs. När vi kom hem i går eftermiddag låg Adam på sidan och ville inte ha sina grönsaker, så det blev full alarmberedskap. Ett marsvin som inte vill äta mår definitivt inte bra. Adam har en historia av magproblem, så vi misstänkte att det var samma sak igen. Han fick smärtstillande och gaslindrande medicin, och stödmatning varannan timme (marsvin måste alltid ha mat i systemet annars kan tarmarna stanna av och då är det kris på riktigt). Plus massage av magen, som han inte gillar det minsta när han har ont. Tre timmar efter smärtstillande började jag se en liten förbättring, och i går kväll var han nästan som vanligt så jag vågade låta bli att stödmata under natten. Idag på morgonen är han helt normal, men kommer få äta medicin ett par dagar till. Jisses vad han skräms.

God morgon
Nu är snart den här månaden slut.Hoppas att nästa blir bättre.
#1 Skönt att Adam hämtade sig och mår bättre nu.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Stackars Adam och stackars matte. Skönt att han piggade på sig.
Ja, det är väldigt synd om Adam när det händer - och jag blir alltid så väldigt orolig. Första gången det hände åkte vi till veterinären och fick en ordentlig undersökning, inklusive röntgen. Då konstaterade man gas i magen, och just gaser kan vara väldigt smärtsamt om man är ett marsvin. När Adam har ont så beter han sig som ett typiskt, självmordsbenäget marsvin. Han slutar äta och lägger sig och väntar på döden, typ.