Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1226 ggr
Maria
1

Godmorgon söndag 1 september

Godmorgon på er. För mig är det höst nu när september har kommit. Jag och lille barnbarnet leker och det regnar ute.

/Maria

Mooniq
1

Mårning. Vaknade tidigt i morse av åskan och låg vaken och såg ut genom fönstret på alla blixtarna - jag älskar åskväder. Just nu regnar det inte men kollar jag vädret så ska det komma mer regn. 

Åker till Strömstad o fikar med en gammal skolkompis så får vi se hur vädret blir om vi tar med hennes vovve o går en rejäl runda eller om hon tar rundan senare i em när vädret är bättre. 

Inga måsten - blir en bra dag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
1

Morrn!

En härligt morgon, 20 grader redan och blå himmel. Fast det ändrar sig nog enligt SMHI. Ska försöka hinna med lite gräsklippning innan regn kommer.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Lite utställningsseg idag.Gäspar

Det kom just en regnskur men nu skiner solen igen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Lona
1

Öland och Kalmar idag, en synnerligen slö semester vilket är sååå skönt! Någon slags underlig väderblandning med tryckande hetta varvat med friska vindar, klarblå himmel med strålande sol samt lite (åsk)regntunga skyar över fastlandet. Labben har fått lite vattensvans så vi får se vad vi hittar på idag - något bad blir det inte i alla fall!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Solen skiner varmt även idag. Troligen sista dagen på ett tag så det gäller att ta tillvara på dagen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
0

Öland och Kalmar idag, en synnerligen slö semester vilket är sååå skönt! Någon slags underlig väderblandning med tryckande hetta varvat med friska vindar, klarblå himmel med strålande sol samt lite (åsk)regntunga skyar över fastlandet. Labben har fått lite vattensvans så vi får se vad vi hittar på idag - något bad blir det inte i alla fall!

Maria
2

Jag har en paus då lilleman sover och jag har gjort korv Stroganoff. Det gäller att göra enkel mat som inte tar så lång tid😃

/Maria

Soligajag1
1

Go’ eftermiddag! Här sitter jag nu vid bänken utanför Ica , 😀❤️☀️ Slöar ! Pappa mår bättre, vart där i morse , spelat kort och fikat ! 😀☕️❤️ Han gick till matsalen för att äta lunch , jag åkte hem. Min syster ska dit i eftermiddag , umgås med honom! Älskade ’pappsen’ vill ha sällskap och prata med någon/ några varje dag! 😀😜❤️☕️☀️ Nästa gång tar jag med en pizza , sa jag! 😀👍

HH 🙂

flocken
1

#6 mina hemtrakter. Typ. Bor ca 4 mil över Kalmar Varmt o olidligt idag oxå. Valpen drog omkring på vattenskålen samt sprang omkring med en kruka med jord i inne. Så städning pågår

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
1

Nu har stora åskvädret släppt loss!

Soligajag1
0

#10  Samma här !  Åska och blixt!! 🙂

HH 🙂

Maria
1

Nu har vi lämnat lilla barnbarnet och det är så tyst här hemma.

/Maria

Lona
1

#9, Ja, det har nog varit svalare på Öland än på fastlandet idag. Vi skulle kolla på Kalmar slott men det blev fika i hamnen i Färjestaden och en promenad med hundarna istället. Som sagt, SLÖ semester! 😁👍

[[eskils_]]
1

En störtskur har kommit här men ingen åska ännu. Kanske bäst man stänger av datorn… ☔️

Mooniq
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

En härlig söndag. Regnet drog bort fortare än vad väderkartorna spått. Det blev en skön promenad runt Strömstad. Min kompis var hundvakt åt en grannhund.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
1

#12 Ja det blir tyst när de gått hem!