Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-Àr-fritt-vÀl-valda-ord
LĂ€st 645 ggr
Soligajag1
2

Godmorgon söndag 7 Juli

Godmorgon đŸ™‚

Idag Ă€r det 12 grader med mycket moln, ibland försöker solen trĂ€nga sig fram mellan molnen .  Men det blir nog en regnig Söndag . Idag har VĂ€sterĂ„s en del att göra , efter Summermeet gĂ€nget , mycket sopor överallt ! đŸ€Ș😃 Pantflaskor som  "fel" mĂ€nniskor samlar ihop , som alltid .  Ha en trevlig Söndag ! ( TvĂ€ttstugan för mig 7-10 ) đŸ™‚

HH đŸ™‚

Mooniq
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

MĂ„rning. Idag Ă€r det det chans till uppehĂ„llsvĂ€der pĂ„ fm, sĂ„ jag ska snart cykla ivĂ€g pĂ„ min rundtur. Gick en svĂ€ng i gĂ„r kvĂ€ll i trĂ€dgĂ„rden och det vĂ€xer sĂ„ det knakar. Inga mĂ„sten pĂ„ agendan idag, sĂ„ det blir nog en fikasvĂ€ng till paps och en Ă€ldre bekant. â˜€ïž

Älta inte problem - skapa lösningar!! đŸ€”đŸ˜ƒ

Soligajag1
1

#1  Åhh, , sĂ„ hĂ€rligt det ser ut . KrusbĂ€r , svarta vinbĂ€r , , men det tredje , vad Ă€r det ?  Underbar blomma !! đŸ‘ 

Kom ner till tvĂ€ttstugan och det stĂ„r en annan granne dĂ€r med sina kassar och tittar pĂ„ mig, har du oxĂ„ tvĂ€tt tid sĂ€ger hon ?  Ja , sĂ€ger jag , ok dĂ„ provar vi sĂ€ger hon , hon provar med sin "plupp" , funkade inte , dĂ„ provar jag med min , "pling" đŸ™‚ dörren öppnas .  Konstigt sĂ€ger hon ?  Ja, , du kanske antecknade en annan dag sa jag. 

Men vi pratade och bestĂ€mde att hon kommer ner till tvĂ€ttstugan 08:05, sĂ„ kan hon lĂ€gga in sin tvĂ€tt. Jag torktumlar.  SĂ„ bra med grannar som man kan prata med och Ă€r trevliga!  Jisses , hon har bott hĂ€r över 10 Ă„r nu , fĂ„r en Check pĂ„ 10.000 som hon kan anvĂ€nda till lĂ€genheten , renovera .  Men jag tycker att Mimer  ska renovera om lĂ€genheten Ă€r i dĂ„ligt skick nĂ€r man flyttar in , det Ă€r inte hyresgĂ€sten som ska betala det.

HH đŸ™‚

Mooniq
1

#2 Soligajag1 - det Àr en Pion, de Àr nÀstan utblommade varenda en nu men det finns2 kvar som blommar. Tunga blommor som hÀnger ner mot grÀset.

Soligajag1
0

#3  Okej , tack , men jag menade frukterna i trĂ€det , Ă€r det citrusfrukter , , eller??  Vackra blommor . đŸ™‚

HH đŸ™‚

MonicaLagerquist
1

God morgon

Sitter med e4n krÀlande katt i knÀt.Förhoppningsvis löper hon snart och Plopp kommit pÄ hur man ska göra.

Mannen ska pÄ loppisrunda men jag stannar hemma och försöker göra lite nytta.

Stolt Àgare till tre La permer

JMW
1

Morrn!
Sov inget vidare. Det började regna rejĂ€lt igĂ„r kvĂ€ll och höll pĂ„ nĂ€stan hela natten. Var just ut och kollade och det har kommit 22 mm. En hyfsad mĂ€ngd till all vĂ€xtlighet och mina tunnor Ă€r fulla. 

Idag Ă€r det dags för konsert. Ska sjunga med i en sommarkör. Vi har övat tvĂ„ gĂ„nger sĂ„ det blir nog bra. đŸ˜‰

Mooniq
1

#4 Soligajag1 - trÀdet tror jag Àr Plommon. MÀngder

Soligajag1
0

#7  Va kul!!! DĂ„ blir det riktigt gott sen nĂ€r dem mognar !! Jag Ă€lskar plommon , bara det att Ă€ta man för mĂ„nga blir  man dĂ„lig imagen đŸ˜ƒ 

Nu till tvĂ€ttstugan , hĂ€mta tvĂ€tten och upp o baka ut brödet ! đŸ™‚ LĂ€ngesen jag bakade bröd, det ska bli gott med nybakt bröd till frukosten! đŸ™‚

HH đŸ™‚

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SĂ„ blev bröden ! Nu en nybakt macka med smör! 😀👍

HH đŸ™‚

JMW
1

#9 HÀrligt med nybakat. Jag bakade frallor igÄr. Vi fÄr efter övning med kören fika och jag vet att det brukar serveras smörgÄs och det Àter ju inte jag. SÄ jag tar med eget.

Soligajag1
0

#10  Tackar ! đŸ™‚ Trevligt ! Hur gör du dina frallor ? Har du recept Ă„t mig ?   

Mina :  ca 6-7 dl vatten  

50 g jĂ€st 

salt efter smak, ca 2-3 tsk 

lite socker ( jĂ€ser bĂ€ttre , tycker jag)  

Olja  - ca 3dl 

1 dl musli med frukt o frön 

havregryn  3-4 dl ,  vetemjöl - svĂ„rt hur mycket jag i, ca 5-6 dl, mĂ€ter ju aldrig , kĂ€nner med hĂ€nderna nĂ€r degen Ă€r klar .  Hellre att degen Ă€r lös Ă€n hĂ„rd , för dĂ„ kan du ha i mer mjölk nĂ€r du bakar ut degen.  

Gör sĂ„ hĂ€r : Smula  ner jĂ€sten i en bunke , ha pĂ„ saltet ,  VĂ€rm vattnet till 37 g , hĂ€ll pĂ„  vattnet och  vispa ,  ha i havregryn, musli , lĂ„t det förvĂ€lla en stund , vispa sen , ha i vetemjöl  och olja om vartannat .   Nu Ă€r degen klar! LĂ„t den jĂ€sa i 40 min. 

Baka ut bröden i ca 5-8 min 225 grader  i ugnen , mellanfalsen. Sen Ă€r ju alla ugnar olika ,  har den grad och tid som du Ă€r van att baka med. 

Lycka till! đŸ™‚

HH đŸ™‚

JMW
1

#11 Jag hinner inte nu och du Àr kanske inte intresserad. Jag bakar utan spannmÄl.

Nu ska jag ivÀg och sjunga!

Soligajag1
0

#12 Ok , joo , det lĂ„ter intressant , 😀utan spannmĂ„l , BerĂ€tta gĂ€rna mer nĂ€r du har tid , 😀 Ha det sĂ„ kul pĂ„ din övning i kören! 😀👍đŸŒș

HH đŸ™‚

[[eskils_]]
1

#1 Vilka hÀrliga bilder pÄ katt, bÀr, frukt, blomma och bröd i denna trÄd!

flocken
1

Goddag HÀr varvas vÀdret med sol o regn. Idag gÄr mannen oxÄ pÄ semester. Men blir ÀndÄ upp tidigt imorgon för att Äka bÄt till fastlandet och vidare till Kalmar o veterinÀren. Orolig orolig för min Àlskling

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering