Godmorgon fredag 27 juli
Godmorgon på er från ett Göteborg med strålande sol och 19 grader dit solen ännu inte har nått. Det kommer säkert bli en lika het dag som igår.
Vi får kanske besök av sonen och lilla barnbarnet beroende på dagsformen av den lille. Det är inte lätt att vara liten i det här vädret. Både barn, djur och gamla som har svårt att uttrycka sig har det inte så lätt.
/Maria
Mårning. Just nu kl 06,55 så är det bara 13.8 grader ute hos mig. sitter med öppna dörrar och känner en sval bris runt fötterna. Ljuvligt!! Det ska bli varmt som attan idag så tänk på vätske-intaget. jag ska snart åka iväg till Fristad o jobba. Jag hoppas vädergudarna har rätt när de säger regn lördag & söndag 😃
Äntligen kommer Luktärten med blommor och min Fjäderclarkia har börjat blomma.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon
Kände mig lite slut som människa så jag tog mig lite sovmorgon.
När jag sen väl kom upp så jag att det satt en fästing i min högra ljumske.
Mannen har nu plockat bort den och jag hoppas slippa uppsöka sjukvården.
Vi ska ner till svärmor och sätta upp den gardin som jag syde om igår och sen har jag ännu mer pappers och ringjobb kring svärmor att fixa.
Stolt ägare till tre La permer
Morrn!
Jaha, ännu en varm dag och jag hoppas att SMHI har rätt om lördagen. Närmare 20 mm lovar de. Bara att vänta och se.
#3 Här hade de lovat regn till på måndag men det är borttaget nu.
#4 Ja de har lite svårt att bestämma sig. Igår när jag tittade så var det 2 mm och på söndagen. Suck…
#5 Det blir som det blir.
😭 här jiddrar dom med regnkartorna oxå.. 😟
God morgon!
Kom precis in från en kortare skogspromenad. Känner mig svimfärdig av värmen. Men inte mycket att göra åt. Vädret kan jag inte påverka. Älgflugorna har kommit igång också. Som om alla fästingarna inte räckte…
Önskar alla en fin fredag!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#8 Fransu
Här har nästan alla insekter dödens dött. Jag har väldigt lite getingar/bin runt huset nu jämfört med bara ett par veckor sen. Lite flugar, ser nästan inga blinningar o bromsar och ser inga mygg. Det är ju snustorrt överallt så en del insekter blir det nog mindre av pga mindre/inga vattenpölar. Jag går inte ute i skogen under sommaren, just pga älgflugorna - lika äckliga som fästingar, tycker jag.
#9 Nu när du säger det, getingar och bin har jag nästan inte sett till sista tiden. Lite blinningar har vi, men klart mindre än förra sommaren. Fästingar däremot kryllar det om. Jag pratade med "vår" veterinärstation nyligen och dom sa att det är galet med fästingar i år trots torkan och värmen. Och ja, det märks verkligen. Jag plockade runt fem stycken på mig under promenaden i skogen och säkert det dubbla på pudeln.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

God morgon!
28 grader gör mej sur, men det är bara att stå ut! Det blev 32 igår…
Idag ska jag hålla mej så stilla jag kan i värmen, kanske virka lite!
Nu har vi 32 grader i skuggan.
Min man har varit och köpt en fläkt till så nu har vi två som går på högsta nivå😉
/Maria
#12 Fanns det fläktar kvar? Vi har på skoj gått igenom alla butiker häromkring och de är slut överallt.
Min bil var på besiktning idag. Det blir en dyr historia. Bromsarna bak är dåliga och behöver bytas, ljuddämparen läcker, länkarmar behöver bytas… Det sliter att köra på gropiga grusvägar.
Förra årets besiktning gick prickfritt, men då hade vi inte flyttat ut på landet.
#12 Det var på Bauhouse som hade fått in en massa.
/Maria
#15 Aha, vilken tur.
Vi var hemma i lägenheten för att tvätta, skörda och vattna hu så varmt det var runt +30 inomhus med fläkt. Vi fick gå ner och skörda efter kl 22 och sedan gick vi upp kl.5 för att vattna på odlingslotterna. Sedan drog vi till svalkan i sommarstugan det finns ju AC i luftvärmepumpen så nu en bit över 30 ute och +24 inomhus, hoppas det är svalare när semestern tar slut en bärbar fläkt hjälper inte så mycket och i lägenheten är det allt vi har,ingen AC.
Jag har haft ett par getingar inne i lägenheten och de har jag naturligtvis plockat ut och satt jämte min lilla "lock swimmingpool" jag fixade till småkrypen på balkongen. En av dem kröp ut i vattnet och gick omkring där innan den satte sig på kanten och putsade sina känselspröt.
Så gillar getingar att bada också, när de är säkra och når bottnen?🤔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!