Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 416 ggr
MonicaLagerquist
0

Kan du skjuta ?

Har du använt en pistol ,hagelgevär eller annat vapen?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Aldrig.

Bara luftgevär😉

/Maria

JMW
0

Vi har ett luftgevär som jag provat någon gång. Aldrig skjutit med något annat.

MonicaLagerquist
1

Jag har tidigare haft någon form av vapen fobi.Jag kunde inte förmå mig att röra vid ett vapen.

När jag för en massa år sen skulle ta jägarexamen började jag hemma med att ta i min mans vapen, Han har massor av olika vapen. Allt från luftgevär till svartkruts revolvrar, pistoler hagel jag vet knappt om det finns något som han inte har.

Han har tävlat tidigare.

Sen vågade jag mig på att skjuta. Tog jägarexamen och det var en mycket trevlig kurs. Tyvärr så försämrades min syn straxt efter det så någon jakt blev det aldrig för mig.

[Jimmy.L]
2

Ja under värnplikten, Ak 5, Ksp 58, pansarskott, handgranat. sprängdeg.

[Hayabusa]
2

Jajamen! AK4, Pansarskott, Mauser, m/45 Kpist, handgranat och Ksp m/36. Luftgevär räknar jag inte in här…😉 Det absolut roligaste momentet när jag gjorde lumpen.

kalindas
0

Bågskytte, luftgevär, k-pist 45B och så har jag testat ett gevär med 12 mm kulor. Vågade inte prova hagelgeväret pga att jag är såpass svag i armarna och var rädd att rekylen skulle göra ont. Ångrar mig nu…

/Elisa

Cragan
0

pilbåge armborst hagel och svartkruts revolver var riktigt kul men va inte lätt o träffa med revolvern.
luftvapen räknar jag ej med

MonicaLagerquist
0

Pilbåge och armborst har jag också testat.

Lona
0

Ja, men jag siktar åt helvete fel så det lär aldrig bli mer än på "pröva på"-stadiet.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
1

Nej Förstår inte riktigt grejen med vapen. Nu när jag har en hund med ptsd så är jag ännu mer anti allt som avger höga ljud

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

Jag har provat att skjuta luftpistol. Jättesvårt att sikta. Jag är ingen bra skytt. 😃

Pilbåge var roligt att skjuta med, men också riktigt svårt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
0

Testat på några gånger med bland annat luftgevär men inget intresse för mig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tant Grön
0

Luftgevär, salongsgevär och hagelbössa. Är ganska bra på att träffa rätt, men skjuter inga djur.