Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 550 ggr
Fransu
1

God morgon onsdag 4 juli

God morgon!

Idag tog jag mig en ledig dag. Smakar lite på hur det är att ha semester. Har lite att göra på jobbet just nu, så det passade bra.

Här var det alldeles molnigt när jag gick upp vid 7-tiden. Nu börjar det spricka upp och det är 17 grader för närvarande.

Önskar alla en fin onsdag! ☀️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
1

Mårning. Det har varit några dagar utan promenad - jag fick skavsår på hälarna i söndags så de får läka några dagar. Älskar mina gå-skor men kvaliten kan diskuteras - de har gått sönder i tyget i hälarna redan - skorna är 2 månader gamla och då skavde de sönder mina hälar. Har beställt nya skor som kommer med posten idag eller i morgon. I måndags började jag jobba och fick mjukstarta med två korta pass måndag och tisdag - snart på väg till jobbet igen. Solen skiner - jag önskar regn. Man är aldrig helt nöjd 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
1

Morrn! Vilken morgon! 21 grader nu så vad ska detta bli. Den här torkan är eländig. Inget regn i sikte de närmaste 10 dagarna. Det är synd om bönderna som kommer att få problem att utfodra sina djur till vintern. Kommer nog att bli en del slakt. På makens jobb pratas det om att göra så. Hästfolket har också problem. Ingen har något att sälja.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Omvälvande dag för svärmor igår.Idag ska vi köra hem henne och se om vi kan hitta en mäklare som kan tänka sig sälja hennes lägenhet.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Godmorgon på er.

Idag har jag sovit länge.😉 Min man gick upp klockan 6 men jag somnade om.

/Maria

aggeelin
1

Godmorgon! JAG sitter i uterummet och njuter av dagen, god semesterfrukost - de gula hallonen är så goda!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Idag ska vi iväg till en återvinningsstation. Min man älskar att gå omkring där bland alla gamla fönster,radiatorer brädor och allt möjligt skräp😉

Vi skall även till Orientlivs och fylla på vårt skafferiförråd. Jag hittar alltid en massa kul saker där.

/Maria

worst
0

God morgon!

Varmt och soligt väder.
Jag packar ner mitt nu och de andra packar upp sitt. Snart blir jag hemskjutsad, det ska bli skönt!

Maria
0

Nu har jag handlat en del på Orientlivs. Lite konserver, honung, kryddor, bröd och annat gott. De har så goda små saltgurkor bland annat.

/Maria

JMW
0

Jisses så varmt det är, 27 grader men det blåser ganska friska vindar så det går ju. Håller på och kör in ved i vedboden. Vedhögen står i solen så det känns skönt att köra in kärran i vedboden och hämta sig mellan varven. Vinterarbete skulle man kunna kalla det.

Fransu
0

#8 Jag måste gå in på Orientlivs någon gång. Har aldrig varit där. Men fått höra från flera håll att det är väl värt ett besök. Att det finns mycket spännande där. 🙂

Jag åkte till Bäckebol idag för att handla ett smycke till min brorsdotter som ska konfirmera sig nästa helg. När jag kommer dit så visade det sig att det inte finns någon Guldfynd i Bäckebol. 😊 Upp med telefonen och surfa. Det visar sig att Kungälv har en Guldfynd så jag körde dit istället. Fick storhandlat på Ica Maxi också.

På Ica så stod jag och letade efter någon vara i en hylla. Jag skulle ta ett steg tillbaka för att bredda synfältet då en kvinna säger "akta". Jag stannar genast upp och vänder mig om. Kvinnan ska precis passera mig med sin kundvagn. Det lilla steget jag var på väg att backa hade inte gjort att jag krockade med henne. Men ett "Oj, förlåt!" slapp ur mig ändå. "SE DIG FÖR!!!" skrek kvinnan tillbaka… 🤔 En man som såg det hela tittade på mig och skakade på huvudet. Nåja, hon hade nog vaknat på fel sida idag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
1

Dålig och sen dag för mig. Knappt sovit något i värmen och vaknade med kokande kropp,  sprängande nackvärk och illamående. Duschade så kallt jag kunde och drack ett glas med Resorb och efter någon timma mådde jag så pass bra att jag kunde hasa mig ut. Jag var tvungen att fixa lite mat till katterna bl.a.
Nu skall jag försöka äta lite, vill bara ha salt och kallt….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

Godmorgon denna Torsdag , 5:e Juli . Onsdagen försvann i ett Huj 😀☀️ satt i solen o mös , läser en bok som är både hemsk och intressant , ’Säg det inte till någon’ / Kathy O’Beirne , en sann historia. Det va så varmt o härligt igår , va ledig. Njöt för fulla muggar! Ha en trevlig Torsdag alla! Blir en lika varm dag idag . Här i Västerås är det Summermeet , ( bytit namn från Powermeet ) mycket fina bilar att titta på !

HH 🙂