Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 438 ggr
MonicaLagerquist
0

God morgon söndag 17 juni

God morgon

Soligt väder och mannen kom hem igår så det blir en loppissväng idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
2

Godmorgon från ett Göteborg med hällregn just nu. Det regnar så hårt så jag var nästan orolig för taket i uterummet😃

Igår var vi iväg till Forsvik och tittade på min bror och svägerskas nya hus som de flyttar in i snart. Det ligger alldeles vid kanalen (Göta kanal) och man ser slussvaktsstugan från fönstret.

Min bror har ju fått sommarjobb som slussvakt eller värd som det numera kallas så han har inte många meter till jobbet.

/Maria

Fransu
1

God morgon!

Här regnar det också för fullt.

#1 Vad smidigt att ha så nära till jobbet. 🙂 Vilket mysigt läge huset verkar ha.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

.#2 Ja det är en vacker liten plats och lite speciellt med dessa slussar längs kanalen. Fint med alla båtar som passerar. Igår var det Vilhem Tham tror jag.

Jag satt och åt en glass i solen på ett litet café och bara njöt.

/Maria

worst
0

God morgon!

19 grader och mulet för ovanlighetens skull, men så ska vi ju få oväder till eftermiddagen!
Katten sitter och stirrar på kajorna på taket bredvid, och låter som en katt som ser en fågel… mycket irriterad, alltså!    😃

Maria
0

Vi är på väg att handla men här har blivit alldeles mörkt och himlen har öppnat sig. Det fullkomligt häller ner och åskar och blixtrar så vi får vänta en stund.😃

/Maria

JMW
1

Kom en liten skvätt förut men det ska ju komma mycket mer i eftermiddag. Grått och trist och bara 16 grader. Har strukit igenom strykhögen. Inte en endaste grej kvar. Det  händer inte ofta.

[PeterTM]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har det hänt, jag har rakat av mig skägget för första gången på 22 år. Ungarna är chockade, de har förstås aldrig sett mig utan skägg. "Det är inte du" säger de 😃

JMW
0

#7 Wow! Har sett några bilder på dig och hade nog inte känt igen dig. Vadan detta då? Efter 22 år?

Maria
0

#7 Wow säger jag också. Jag hade nog heller inte trott att de var du om jag tittat snabbt. Bra blev det i alla fall.

Hur känns det? Känner du dig "naken"?

/Maria

[PeterTM]
0

#8, #9 Jag bara kände att jag ville liksom starta om från "scratch". 

Alltså, det känns inte att ha skägg och inte heller att inte ha skägg. Man känner inte hår oavsett var det sitter, inte förrän det fastnar eller blåser i det. Däremot som ser jag "naken" ut tycker jag själv, jag har ju inte heller sett mig utan skägg på 22 år 😃

Maria
0

Min man har provat skägg i omgångar men han har till slut givit upp för han tycker att det kliar.

/Maria

Tarotstollan
0

#7. Hade aldrig gissat att det var du!🙂

Här regnar det till och från och det är fortfarande skönt med att ha fönster och dörrar öppna. Antar att det har med att huset fortfarande är varmt efter solveckorna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
0

#11 Ja det är så för många, men jag har aldrig haft klåda av skägget. Inte heller får jag så kallad "glashud" som många får av skägg. Jag upprätthåller inte detta, utan tänker låta det växa ut igen, bara ansa under vägen så att det blir jämnt. 🙂