Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 1038 ggr
MonicaLagerquist
5

Döda vänners telefonnummer

Har så svårt att plocka bort mina döda vänners kontaktuppgifter från min mobiltelefon.

Är det bara jag som är sån?

Hur gör ni andra?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Niklas
3

Jag har ibland inte heller gjort det. Jag tycker om att bli påmind om dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
0

Jag har plockat bort. Jag är ganska "krass" av mig och så slipper jag bli påmind så ofta så det är lite kluvet.

/Maria

flocken
0

Det är olika. De har varit kvar en tag sen raderat. Har misst så många. Minns dom på annat sätt. Då var det värre med brev från ett x. Där vår framtid stod. Sen förlorade han sig i drogerna. Tog många år innan jag kunde slänga dom.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Magi-cat
2

Jag har kvar…Vill minnas, bli påmind…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Dioramabyggare
0

Inga av mina vänner har lyckligtvis dött sedan jag skaffade mobiltelefon, men den dag det händer kommer jag att radera deras nummer, eftersom jag då inte har någon praktisk användning för de nummren *vinkar till Maria*.

JMW
0

Jag har inga sådana nummer. Ingen av mina kontakter har gått bort men skulle någon göra det så tar jag nog bort numret.

[PeterTM]
0

Jag sparar inte. Det skulle kunna bli rätt många nu när jag snart nått pensionsålder. Däremot kommer jag ihåg en del gamla telefonnummer, min mormors till exempel, trots att hon varit död i 50 år.

Maria
0

Min farsa kom ju in på äldreboende och dog ganska snart. Han hade tagit avstånd från oss barn men telefonnumret till hemmet han och morsan hade i nästan 55 år kommer jag nog aldrig att glömma.

/Maria

worst
0

Jag spara dom inte utan raderar kvickt. Däremot använder jag telefonnummer som sitter som berget till att göra inloggningskoder till nätbutiker och annat. Då minns jag lite extra ibland…

Scorpio97
0

Pappas nummer är kvar i min mobil, trots att det var fyra år sedan han dog och jag bytt mobil två gånger sen dess. Tar emot för mycket att ta bort det även om det inte har någon praktisk nytta. Har inga andra bekanta/vänner som har dött.

//Jessie

Soligajag1
0

Visst har jag min mors telefonnummer kvar i telefonlistan, Men pappa lever så det va deras gemensamma , ( hemnummer) Det är minnen som gör att det stannat kvar. Hade en underbar kontakt med mamma min. 😀❤️❤️❤️ Saknar henne så !! 😀❤️❤️❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Det kommer nog att dröja ett tag till tills dess att jag raderar Ritva,Bengt och Leffe från min telefon lista. Vi får väl se hur länge.

MonicaLagerquist
0

Min mammas telefonnumme har jag aldrig haft inlagt. Hon var dement når jag fick min första mobil då jag har pappas nummer inlagt och han lever fortfarande

penke
1

Jag kikade efter, de finns kvar
 lite vore det som radera bort dem ur mitt liv

jag räknar inte med att de ska ringa..
även jag fått ett i mobilsvararen, en "kort hälsning" som jag är
 ganska osäker på om h*n skickade före eller efter h*n gick över .
vilket fall,  sista orden till mig.

Tarotstollan
0

I mobiltelefonen ligger bara nummer på personer som lever, eftersom den används mest som nödtelefon.
Däremot i telefonboken finns nummer kvar till alla människor jag känt eller kommit i kontakt med sen senaste boken. När den sen blir full och jag för över de viktiga numren till den nya boken, tar jag bort de människor och nummer som jag inte längre umgås med eller de som avlidit. Är väl inne på bok 4 nu tror jag och jag behöver skaffa en ny.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Totum
1

Min sons, min bästa väninnas och Cristines (LK:s fd sajtvärd) telefonnummer kan jag inte förmå mig att ta bort, men andras har jag raderat.

Naiz
0

Det tog lång tid innan jag tog bort morfars nummer ur telefonen. Jag har som tur är ingen vän som gått bort för tidigt utan bara äldre släkt som gått bort. Farmor och farfars nr tror jag aldrig att jag ens har haft sparat i nån telefon, det har jag kunnat utantill hela livet och kan det än idag :)