Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 412 ggr
Maria
1

Godmorgon torsdag 7 juni

Godmorgon på er från ett soligt Göteborg med 19 grader just nu.

Jag ska iväg till sonen och lilla barnbarnet en sväng idag❤️

Ha en bra torsdag alla…

/Maria

JMW
1

Morrn! Det känns att det är en mycket varmare dag än igår.  Vindarna är västliga och ljumma. Just nu har vi 16 grader.

Ikväll blir det sista övning med popkören. På söndag ska vi sjunga för publik i två föreställningar. Ska bli så kul!

Maria
1

#1 Så spännande. Du får skriva och berätta sedan hur det gick🙂

/Maria

JMW
2

#2 Det gör jag gärna. Detta är nu 4:e eller om det är 5:e gången detta genomförs. Ca 150 körsångare, vana och ovana. Det är alltid kända  poplåtar vi gör i fyra stämmor. Bl a Ledin, Whitney Houston, Tommy Nilsson m fl. I år blir det också ett medley med artister som gått bort. Aviccii, Jerry Williams och Lillbabs och några till.

Maria
1

#3 Så roligt🙂

/Maria

Mooniq
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mårning allesammans. Promenaden gjord och idag blev det lite mer än 8 km. Nöjd. En ledig dag väntar så lite fikaturné och sen städ o pyssel på hemmaplan är tanken.

Solen skiner - som vanligt 😃 Idag hittade jag Smultron på promenaden.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
1

God morgon

Ett mulet och trist väder idag. Hoppas att det antingen klarnar upp eller börjar regna.

Kul med smultorn .Känns lite tidigt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

worst
1

God morgon!

Idag en solig morgon med 19 grader i skuggan.
I eftermiddag blir det tvättstugan och därefter en promenad för att posta lite brev. 

#5 Så gott med smultron!

Soligajag1
0

Godmorgon . Nu har jag sån yrsel att jag inte vågar gå utanför dörren , Har ringt t dr:n , får ett samtal senare från dem. Bara ta det lugnt sa sköterskan ,vila . Ha en fin dag ! 😀

HH 🙂

Fransu
1

God förmiddag!

Runt 22 grader och soligt/halvklart. Blåser ganska friskt emellanåt.

Idag blir det en kortare sväng i skogen. Sen måste jag ge mig iväg på ärenden.

#8 Yrsel är inte kul. Jag har levt med yrsel i 18 år i år. Jobbigt som sjutton emellanåt. 😕 Hoppas din yrsel släpper snart.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1

God eftermiddag 😢

Här är 23 grader i skuggan och soligt just nu, men det är fortfarande rätt kallt inomhus efter nästan tre dygn runt tio grader. Dotra är på camping med klassen, sonen har sista matteprovet idag och ska sen på bio med kompisarna och se Solo. 

Min fru var här igår, nu medgav hon att hon lämnat mig pga mina handikapp. Det känns bittert eftersom jag har kämpat för att fungera normalt i alla år mest för hennes skull, men samtidigt bra att få svart på vitt så att säga. Jag är så trasig man kan bli inuti av allt detta och vet varken ut eller in. Jag har ingen gnista alls, vill ingenting, gör bara vad jag måste.

Fransu
1

#10 Oj, måste vara tufft att höra Peter. 😕 Jag är verkligen ledsen för din skull.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#10 Usch, ord som gör ont att höra men ändå bra att få en förklaring. Jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom. Det måste vara oerhört svårt.

/Maria

Soligajag1
1

#10 , Så jobbigt för dig , du som kämpar vareviga dag med dina Prover o allt , 😀 Kan inte föreställa mig hur det är ! Massor med kämpa glöd o varma kramar ! Hillevi ❤️🌺😀

HH 🙂

aggeelin
0

#10 kämpa Peter! Konstigt att höra hennes anledning. Jag har inte tänkt mig att det var så utifrån det jag läst och tänkt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
0

Så fruktansvärt ledsamt Peter!
Vet inte hur du känner för det men ni båda kanske kan gå på familjerådgivning och prata ut om hur ni har det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!