Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 522 ggr
MonicaLagerquist
0

vad har du i handväskan?

Vad har du in din handväska?

Stolt ägare till tre La permer

Mooniq
0

.. bara viktiga saker.. 😃 nycklar, plånbok, mobilen, säkert en bunt kvitton som blivit kvar, penna - har alltid med mig en penna, helnördigt.. En ask lakritsrotspastiller - den är nog ett måste tillsammans med pennan och kanske nån liten handkräm om jag har torra händer - mest höst/vinter.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
1

Jag använder en axelväska när jag behöver mer än vad som ryms i fickorna. I den finns swiss armyknife, pennor, tuschpenna, nycklar, sjukresetllstånd, energidryck, plånbok, parkeringstillstånd, nagelfilar, Canoderm (hudsalva), smörgåslåda, tekula, burk med fosfatbindare.

Kirnzy
1

Det som i stort sett alltid ligger i väskan är kort (bankkort, busskort, id-kort mm), pengar, nycklar, mobilladdare, värktabletter, pennor, sudd, nagelfil, extra tunnlar (till töjningarna), mensskydd, solglasögon, vaselin och hörlurar.

Maria
0

I min ryggsäck har jag ett litet paraply, plånbok, min "pillerväska" nycklar, jobbglasögon och min lilla Victorynox-kniv och en kompass😃

/Maria

[Leifsdotra]
0

plånbok, penna och ett litet block, värktabletter, mensskydd, hörlurar och mobilladdare finns alltid med.

JMW
0

Jag har aldrig handväska. Mobil, nycklar och ett litet kortfodral har jag i fickorna. I värsta fall stoppar jag mobilen i bh:n.

Scorpio97
0

Plånbok, nyckelring med nycklar samt en liten fickkniv/multiverktyg, ID-kort till skolan, "första-hjälpen-necessär" (plåster, alsolgel, binda, Ipren, Samarin, spegel, liten sax, nagelfil, hudsalva, Dextrosol, nål och tråd), näsdukar, våtservetter, mobilladdare, powerbank, pennfack (pennor, post-it-lappar, häftapparat, limstift, överstrykningspennor, whiteboardpenna, gem, säkerhetsnålar), tygkasse samt överfallsspray. Och surfplatta om jag ska till skolan. Sommartid brukar jag även ha en eller flera vattenflaskor, gärna halvfrysta. På väskan finns dessutom reflex + en liten lampa så jag alltid syns. 

Alla saker har hamnat där för att jag någon gång behövt det (förutom överfallssprayen, som jag äger bara för att jag fick den som gåva). Det har sakta blivit fler och fler saker under åren, haha.

//Jessie

MonicaLagerquist
1

Kniv

Två olika insexnycklar

tumstock

Multitång

Sax

Syetui

Spegel

Sked

Våtservetter

Div Mediciner

Extra trosor

Pappersnäsdukar

Plånbok

Extra batterier till MP 3

Pennor

Block

hundbajspåsar

Något blodsocker höjande.

Vatten flaska

Tygkasse

Bankbok

Nyckel till svärmors lägenhet

Nyckel till pappas hus.

plus en massa annat som kan behövas.

[Tuulikki]
2

I lilla väskan har jag:
Plånbok
Kasse (så jag slipper köpa i affären)
Penna
Våtservetter
Solglasögon
Hårsnodd
Behovsmediciner
Reflex
Hundbajspåse

I den större väskan har jag allt ovan (slänger i allt om jag byter till stora) + detta:
Näsdukar
Vattenflaska
Powerbank (+ laddsladd)
Näsdukar
Tuggummi
Extra trosor och sockar
Hundgodis
En liten necessär (med tamponger, handsprit, handkräm, liten borste, fickspegel, deodorant, plåster och annat bra-att-ha)

Detta är vad jag med flit lagt i. Oftast hamnar massa andra saker i väskan också. Typ om vi är på stan och sambon inte vill ha bilnyckeln i fickan eller liknande)

JMW
0

#8 #9 Jag skulle inte kunna bära allt det där på en axel. Skulle definitivt på ont i ryggen. 😂

[Tuulikki]
0

#10 Haha vet jag att jag ska ha väskan på mig länge kastas allt ner i ryggsäcken😇

MonicaLagerquist
1

#10 Ryggsäck är en underbar uppfinning 😉

JMW
0

#12 Verkligen, om man har så där mycket grejer med sig så är det ju perfekt. Fast jag har ju bara tre saker att hålla ordning på. 😉

MonicaLagerquist
0

#13 Jag började med ryggsäck när jag fick tvillingar 1983 sen har jag fortsatt. Med fem barn under fem år behöver man en massa saker med sig och minst två händer fria.

flocken
0

I arbetsbältet: En rulle bajspåsar Några dl hundgodis/ torrfoder Husnycklar Bilnycklar Nässpray Lepsyl Papper Mobil Privat väskan: Några bajspåsar Plånbok Nycklar Nässpray Lepsyl

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

Plånbok, telefon, magmedicin, värktabletter, pappersnäsdukar, en liten fickspegel, bilnycklar/ hemnycklar och ibland en flaska vatten.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."