Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 966 ggr
MonicaLagerquist
1

Hur börjar du din dag?

Jag vaknar  runt 6-7 .Ligger kvar i sängen lyssnar på en bok. Min man serverar alltid en kopp the till mig på sängkanten.

Efter ytterligare en stund så kommer han med en kopp espresso .

Efter det kliver jag upp. Klär på mig och ger hunden och katterna mat.

Sen börjar min dag på riktigt.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Hejsan ! 

Wow , vilken början på dagen och vilken snäll man du har!! Blir serverad på detta sätt.  😉

Jag går upp i ottan , oftast . Idag vaknade jag klockan 07 , ca . Skönt när man är ledig och kan ta det lugnt på mporgonen , laddade kaffepannan.  Tog en kopp kaffe och satt mig vid datorn, , skriver en del, svarar på mail + olika inlägg .  🙂

Annars jobbar jag, då tar jag en kopp kaffe på morgonen, iväg till jobbet . När jag kommer hem sätter jag mig vid datorn en stund. 🙂 Vissa dar orkar jag inte , då blir det Tv och slappa i soffan, ta hand om kissarna mina. 🐱🐱

HH 🙂

Maria
1

Jag och min man går upp klockan 6 på vardagar då vi jobbar. Jag jobbar mån-ons-fre. Då tömmer jag kattlådan och ger katterna mat och så läser jag nyheterna på datorn en snabbis och sedan så gör vi oss i ordning och min man kör mig till jobbet. Vi äter aldrig någon frukost dessa dagar.

Är jag ledig så brukar jag vakna ganska tidigt ändå och min rutin är ungefär densamma. Jag är inte hungrig förrän framåt förmiddagen.

/Maria

Fridaaaa
1

Ge lilleman mat och ny blöja :) 

Sedan ge djuren inne mat och få mig själv frukost :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

#3 Hur gammal är han nu?

/Maria

Fridaaaa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 3 veckor imorgon ❤️

Maria
0

#4 Lille sötnosen. Så fin han är❤️

/Maria

Soligajag1
0

#5  Åhh, , så söt han är . Vad heter han eller ska heta , dop snart då?? 

Va mysigt o va hemma  med Lilleman , kan jag tänka mig . Kommer ihåg när man va hemma, föräldrarledig , , men det va några år sen, min yngsta är 24 år. 😉

Stora herrn nu!! 🙂👍

HH 🙂

flocken
0

Klockan ringer vid 05. Har jag tur kan jag sova tills dess. Tar mina mediciner , är prio 1. Vid 06 får hundarna mat & jag byter om till arbetskläder och strax därpå börjar dagishundarna dyka upp. Väcka barn 06.30. Frukost o vid 8 åldern stora till skolan. 8.45 förskolan

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

#6 #7 tack ❤️
Zam heter han 🌺 Vi ska inte döpa utan enbart ha namngivelse i sommar :)
Det är så mysigt ❤️

tlover
2

Jag vaknar nån gång mellan 6 och 7 av att dottern skakar mig och säger "solen uppe nu".

Jag släpar mig ur sängen, börjar på med gröten till hela familjen och förhoppningsvis, om jag hinner, för en kopp te även om det ofta ersätts med att sätta igång tvn, leka doktor eller liknande. Vidare när gröten kokat upp skyndar jag mig på toan och även försöker hinna borsta tänderna.

Detta gör jag vanligtvis medan klockan ringer och jag springer till spisen för att dra gröten av plattan så att den inte hinner bli bränd.

Jag dukar fram medan jag försöker borsta klart tänderna och dra på mig några kläder och om jag har tur, borsta håret.

Jag ropar att alla ska komma och äta frukost medan jag rör ner två isbitar i min gröt för att den ska svalna för att kunna hjälpa dottern att tvätta sig, byta blöja, klä sig och borsta tänderna. Allt detta medan hon gör det till en lek att springa ifrån mig. 

Sedan kan jag eventuellt ha några sekunder över att halsa mitt, numer kalla, te och öppna upp google analytics och jobbmejlen för att se hur det gått för webbshopen över natten. 

Sedan ringer klockan som säger att "du måste klä ungen nu!" och jag jagar ikapp dottern igen för att försöka få på kläderna för att sen inse att hon kommer komma försent till förskolan igen. 

Jag försöker få en hejdåpuss men får ett retande skratt istället. Vinkar av karln och dottern och går tillbaka till jobbet och min kalla kopp te

l'm back

Fransu
0

På vardagarna ringer klockan 04.45. Upp och slänga i mig frukost. Klä på mig arbetskläderna och ut med hundarna. Borsta tänderna och fylla vattenflaskan och ta med en banan och åka till jobbet.

På helgerna går jag upp mellan 07.00-7.30. Direkt ut med hundarna. Sen brukar jag tömma diskmaskinen och duka fram porslin/glas i väntan på att min man ska kravla sig upp ur sängen så vi kan äta frukost tillsammans. Ofta får jag gå och väcka honom för jag inte orkar vänta eftersom jag hinner bli så hungrig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Scorpio97
0

Om jag har en tid att passa: Ligger och drar mig i ca tio minuter (sätter minst två alarm med tio minuters mellanrum). Kliver upp, klär på mig, borstar tänderna och går på toa. Är oftast på väg ut inom tio minuter från att jag klivit upp. 

Lediga dagar: Ingen rutin alls, beror helt på vad jag ska göra den dagen. Ibland ligger jag kvar i sängen någon timme och bara funderar på livet i allmänhet, eller kanske på vad jag ska göra den dagen. Eller så kliver jag upp direkt och sätter igång med något.

//Jessie

JMW
0

Jag vaknar av mig själv någon gång mellan sju och åtta. Jag kliver upp direkt efter uppvaknande. Klär mig, ger Elsa mat och går sedan på promenad. Sedan tar jag itu med vad jag ska göra. Tända vedspisen under den kalla årstiden t ex. Sedan arbeta om jag har ordrar att ta itu med.

[Leifsdotra]
0

Kliver upp 5.30 om det är arbetsdag. Skäpper ut hundarna på snabb kissrunda, går till fårhuset och ger dem hö och nytt vatten medan maken tar ut och utfordrar hästarna. Går in och ger hundarna och katten mat, äter frukost och väcker barn. Tar promenad med hundarna, jagar på barnen, gör mig iordning och åker till jobbet ca 7.30. På lediga dagar kör jag igång ungefär en timme senare och under betessäsongen är det bara hundar, barn och mig själv att tänka på. Maken fixar vatten till utedjuren ensam då.

[Thiah]
0

Vid 6 brukar stor vakna , oavsett dag. Efter det går jag upp och värmer mat åt liten och kaffe åt mig. Sen sitter vi oftast i soffan framför teven där stor äter frukost innan dagis. Vi undviker de utrymmena där maken är på morgonen, han behöver lite lugn ;)

citytjejen
0

Jag jobbar mån-fre "kontorstider" och då brukar jag gå upp runt 6.30. Min man sticker hemifrån redan kl 6 så jag får lite skön egentid på morgonen 🙂Slår på Nyhetsmorgon på sovrums-tv:n och sen går jag upp, sminkar mig,  borstar tänderna, gör en smoothie och klär på mig.  Promenerar eller cyklar till jobbet och när jag är framme på jobbet så avnjuter jag smoothien vid mitt skrivbord!

På helgerna sover vi till ca 9 och den som vaknar först går upp och gör två espresso som sedan avnjuts i sängen. Sen går vi upp och äter frukost, ibland äter vi samma och ibland olika, beroende på vad vi är sugna på!

/Christina

MonicaLagerquist
0

#16 Espresso på sängkanten kan aldrig vara fel😉

Stolt ägare till tre La permer

[Tuulikki]
0

Scrollar runt på sociala medier en stund. Går upp och kissar. Är inte hunden/hundarna rastade fixar jag det och försöker sen peta i mig någon frukost.

[strutter]
0

Börjar varje dag (vardag som helg) med 45-60 minuters promenad, oavsett vad som i övrigt står på programmet. Det gör mig piggare att ta itu med resten, vad det nu kan vara.