Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 763 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 22 december

Då var det sista arbetsdagen innan julledigheten. Jag har glömt av hur länge jag är ledig. Får kolla sedan på jobbet.

Vi har fyra grader ute och det regnar i alla fall inte.

Hoppas ni får en fin fredag.🙂

/Maria

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Här är mulet och 3 minusgrader. Jag är ensam uppe eftersom jag ska till dialysen strax, medan övriga är lediga idag.

[Jarl]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon god morgon

Maria
0

#2 😃

/Maria

flocken
0

Godmorgon/ förmiddag. Beror på när man vaknade. Vaknade vid 03 o Gick upp halvtimmen senare. Jobbar till halv 2 sen ledig & kör igång 2 januari. Ska ta hand om hunden som lider av posttraumatisk stress. Nu börjar helvetet med alla smällare & raketer.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
1

Mårning. Här blir det en lugn fredag, alla måsten är gjorda. Jag fick ju massa paket från Ikea i måndags och nu börjar stugan se ut som ett hem 😃 Igår roade jag mig att leta presenter till brorsans småtjejer 5&7 år. Gick in på Panduro och hittade pyssel - vet inte ens om de är intresserade men jag håller tummarna. Lite armbands-skapar-pyssel och dekor som blir nyckelringar i nån typ av gummi/plast. Till hela familjen hittade jag vit och mörk choklad och olika silicon-formar för chokladpraliner. Kahls kaffe hade bra färdigpackade småpaket - tar med ett sånt med lite julkaffe och praliner som tack för att vi samlas hos brorsan på julkvällen.  Tror inte jag ska lämna stugan idag ens, bara gå o pyssla.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
0

Morrn! Någon minus här och det glittrar så fint på marken. Vi var på julbord igår kväll och det var HALT. Hoppas det är lite bättre nu när jag ska iväg och jobba.  Sista dagen sedan ledig i tre dagar. Ska bli så skönt.

Här är det inte heller roligt med smällarna. Vi bor visserligen inte så många häromkring men vår närmaste granne brukar envisas med att ha raketer. Inte kul.

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Jag är lite sen till jobbet - kokade knäck igår kväll. Det var länge sen jag kokade knäck, nu gjorde jag knäckbräck. Här är det morgon till nio ungefär.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
1

Jag har gått och plockat och städat tills nu, skall strax krypa i säng och försöka sova lite…..sen får jag fortsätta plocka! Det är mycket kvar att göra. 😕
Här är också uppehåll och + 0,9.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
0

God morgon!

Idag kommer min mor och min syster hit! 😃 Ska möta upp dem vid tåget vid halv 5 i eftermiddag, fram till dess ska jag på stan o fixa en massa grejer jag behöver (alltså inga julgrejer utan grejer jag behöver i övrigt såsom stödstrumpor och lite sånt). Blir en fika på stan också med en vän innna familjen landar med tåget. Så en rätt innehållsrik dag blir det här!

#8 Oj, har du plockat hela natten?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

worst
0

God morgon!

Härligt, nu skiner en strålande sol genom ett skitigt fönster, så dagens plan blev en promenad. Ska även koka rödbetor till rödbetssallad, och mer ska jag inte julstressa… idag!   😉

Fransu
1

God eftermiddag!

Idag var jag hos läkaren på grund av mina magsmärtor som inte vill ge med sig. Prover och EKG togs. Allt, förutom blodtrycket såg bra ut. Nu ska jag äta dubbel dos av magsyraneutraliserande medicin och kombinera med gaviscon och hoppas att smärtan lugnar ner sig till slut.

Här är det fint och behagligt väder. 5 grader och vindstilla. Och lite sol.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
0

#11 Vad tråkigt att bli sjuk till jul och allt! Hoppas att medicinerna hjälper nu!

Carrosh
0

#11 Åh seegt med magproblem nu vid jul! Äter själv sådana mediciner i omgångar pga kroniska magbesvär. Håller alla tummar att du blir bra och att medicinen hjälper dig!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
0

#12 och #13 Tack för omtanken! 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
0

#9. Är nattuggla, så det går så bra att  plocka och gå i sina ostörda tankar på natten när alla andra sover. Det är då jag lyckas få något gjort.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!