Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 529 ggr
Maria
0

Godmorgon lördag 2 december

Godmorgon på er denna lördag.

Vi har minus två grader och inatt har Moritz bara väckt mig en gång🙂

Hoppas ni får en fin lördag.

/Maria

Fransu
0

God morgon!

Två minus här också. Just nu när det börjar ljusna ser det ut att kunna bli solglimtar idag.

Ha en bra lördag allihop.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
0

-4 här på Smålands kusten. Fick feber sent på kvällen igår. Jag är en lågtempare på 36,6. Det var uppe i 38.2 några timmar under natten. Nu är det nere på 37 o mår ok. Lite trött. Brukar få febertoppar. Men inte en hel natt. Kalmar idag med en väninna. Köpa julklappar. Panodil i fickan o vatten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#2 Hoppas du kryar på dig🙂

Jag äger inte ens en febertermometer🤫

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Sovmorgon idag men snart dags att gå upp. Mörkt och mysigt i sovrummet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[KatarinePierce]
0

Godmorgon alla!

Själv har man feber och äter frukost i sängen och tycker synd om sig själv, Hoppas alla får en fin dag 😍

Maria
0

#5 Då får du också krya på dig.

/Maria

[KatarinePierce]
0

#6 Tack❤️

worst
1

God morgon!

Några grader minus och en solig vacker morgon.

Idag ska jag hänga upp mina adventsstjärnor. Precis som alla år kommer det att bli vint och snett, och jag kommer att reta mej på sneda stjärnor till tjugondag Knut!   😃

JMW
0

Morrn, eller det har nog blivit förmiddag. Solen skiner och det är några minusgrader. 

Ska se om jag får lite tid till att plocka fram advent. Har för många jobb och imorgon ska det sjungas. Första adventsgudstjänst. Det brukar vara så fint med de sångerna vi i kören sjunger. Fast jag har ju inte tid…

[PeterTM]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag 🙂

Här är smågrått, temperaturen strax under noll och ett tunt snötäcke. Bra fart på fåglarna vid fågelbordet idag, men bara de "vanliga" lokala arterna. Inga från skogen ännu.

[KatarinePierce]
0

#10 Fin bild😎

Maria
2

Min man hade köpt en massa nespressokapslar till vår kaffeapparat som vi inte använt på länge men som vi tänkte ta fram en period nu. Då visade det sig att den inte gick att starta så idag har vi köpt en ny apparat.

Dessa kapslarna blev extradyra kan man säga😃

/Maria

[PeterTM]
2

Solen har gått ner och klockan är bara 14.45 🤔

Maria
2

Lördagsgodis…

/Maria

[KatarinePierce]
0

#14 Mums! Själv äter man lakrits

Fransu
0

#14 Önskar att jag kunde vara så nyttig. Jag är en riktig godisråtta och med godis menar jag onyttigt godis med socker och annat skräp i. 😊

Jag har aldrig ätit sharonfrukt. Hur smakar dom? Och hur äter man dom? Gröper man ur dom som en kiwi, eller äter man hela frukten med skal och allt?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
0

#16 Jag äter hela, men jag vet inte hur andra gör (jag äter hela kivifrukten också utom den hårda änden). Jag är inte jätteförtjust i sharon, den smakar lite "unket" sött i min mun, men jag äter den ändå om vi har.

Fransu
0

#17 Äter du skalet på kiwi? På den gula kan det väl funka eftersom den är slätare, men på den gröna är skalet så luddigt och nästan taggigt, kan ju inte vara gott att tugga på? I och för sig så åt min barndomskompis styvpappa apelsiner med skal och allt. Så då är väl kiwiskal enklare att tugga på ändå. 🙂

[PeterTM]
0

#18 japp, det har jag alltid gjort ända sedan de kom till Sverige och kallades "kinesiska krusbär". Jag gick väl mer på namnet då eftersom jag inte skalar krusbär 🙂

Maria
0

Jag äter sharon som äpplen. Perfekt för man slipper skala. Kiwi däremot gröper jag ur med sked.

/Maria

Carrosh
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Gokväller!

Här blev det julmarknad idag, riktigt mysigt! Sen så svängde jag förbi stan och träffade vänner som var på genomresa, som jag inte sett på hundra år (som det känns som iaf), så det var riktigt kul idag! Till middag blev det riktigt smarrig lövbiff och ugnsbakad delikatesspotatis, så jag har njutit här hela dagen och kvällen! :D

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!