Första egna hemmet
Det skulle vara spännande att höra hur ert första egna boende var?
/Maria
Samma som jag bor nu :)
Hyr ett litet hus på landet. Aldrig bott själv utan bott hemma samt med sambon :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag flyttade in i mitt första egna boende den 1 november i år. Jag har ett rum på 12 kvadrat i en korridor med sex stycken korridorsgrannar. Delar kök och badrum men har handfat på rummet. Inte drömboendet direkt, men det är nära skolan/centrum och det har fungerat väldigt bra hittills :)
//Jessie
Min första lägenhet var en 1a på 43 kvm med balkong. Ett riktigt kök, sovalkov och klädkammare. Hade turen som fick välja nya tapeter i hela lägenheten :) 3e våningen utan hiss.
Jag fick en tvårummare på 58 kvm på 3e våningen på Storskogsvägen 36 i Salem 1974 några månader innan jag fyllde 20 år. Ett par år senare satt min två år yngre brorsa vid köksbordet när jag kom hem. -Får jag bo här tills jag hittar nåt eget, sa han, morsan är galen, jag går aldrig tillbaka dit.bSå vi skaffade en bäddsoffa till köket och han bodde där ett par månader innan han och en kompis fick en trea i nr 10 på samma väg.
Jag delade senare lägenheten med en av mina kompisar något år innan min sambo flyttade in 1980, men vi bodde tillsammans där bara en kort tid innan det bar av till Gbg, första natten på Ostkupan (usch) och sedan tre månader i husvagn på Kärralunds camping innan vi fick en tvåa i Bergsjön.
Mitt första boende var en 1:a på 32 kvm. Ganska mysig måste jag erkänna
Jag var 19 och flyttade direkt ihop med min man. Vår första lägenhet var en liten etta i Masthugget i Göteborg. Väldigt välplanerad men vi hyrde den i andra hand och efter ett år så fick vi ett kontrakt på en egen etta.
/Maria
Jag har nog bott helt ensam i omkring 10-12 år av mitt snart 63-åriga liv. Här har jag bott allra längst, men med min fru och våra barn, det har passerat 22 år nu sedan vi flyttade hit.
Jag flyttade första gång till gymnasiet, bodde på internat, men tänker det nog inte räknas. Flyttade i lördags till ett litet kollektivhus med 2 andra, varav en är en gammal klasskompis. Supertrevligt :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag har aldrig bott ensam.
/Maria
#9 Det har inte mina föräldrar gjort heller.
Min man hade bott med två kvinnor innan mig varav en han var förlovad med😉
/Maria
#11 Ok :)
Mitt första egna boende var ett rum i en studentkorridor i Umeå. Hade egen toalett men inga egna möbler. Bodde där i två terminer innan jag flyttade från Umeå.
I mitt fall var det föräldrarna som flyttade från mig 😉
Pappa fick arbete på annan ort och när de flyttade tog jag över lägenheten - 3 rum och kök - och min sambo flyttade in. Jag var då 18-19 år.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Första egna hemmet var en 1:a på 48 kvm i Göteborg på tredje våningen på ett fyravåningshus. Det var bara fönster åt ett håll och lägenheten var klaustrofobisk. Jag vantrivdes där. Det var en hemsk tid.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
inacorderad i ett rum m kokvrå på 17 kvm. Tekniskt sett delade jag med syrran men hon var aldrig där. Men då var jag 15-16 så jag for hem på helgerna.
Toa var i korridoren och dusch i tvättstugan.
l'm back
En 1a med kokvrå. Trivdes jätte bra. Bodde ensam. Med mannen först 2rok sen huset vi bor i nu. Flyttade mkt som barn & är så skönt med en fast punkt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#14 Vilken lyx!
En 2:a på 64 kvm. På 6:te våning med balkong som jag nästan aldrig var ute på eftersom jag är höjdrädd.
Fick ta över den efter en arbetskamrat till min ena moster. Blev nedkallad till HSB och fick gå före i kön eftersom de ville ha tysta och skötsamma personer i huset. ( Så gick det till på den tiden!)
Alla fönster åt samma håll och vart än jag skulle gå så fick jag gå ut i hallen först, bodde där i 14 ½ år. Fick nästan klaustrofobi till slut, så jag ville flytta och nu bor jag i en 3:a ett stenkast ifrån min gamla lägenhet och på 2:a våningen av 3.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
En liten stuga på 25 kvm. Mysigt med ett loft att sova på. Har aldrig bott själv. Flyttade ihop med sambon när jag var 19.
Här bodde min son och kompisar när han flyttade hemifrån. Vid fronten på den röda bilden så är det ett hästhuvud på husfasaden. Det var deras dörr.😉Detta är Lyckholms gamla bryggerier och huset de gamla stallarna som numera är rivet.
http://www.bryggeriklubben.se/hos/lyckholm/Lyckholm-strannevik-(3).jpg
Vi hade en trea i etage som sonen och hans dåvarande sambo fick ta över kontraktet på efter detta boendet.
/Maria
En 1:a på 31 kvm och inte världens bästa planlösning, men den var min🙂
Nära till jobbet och skapligt centralt så man kunde ta sig till och från krogen på ett enkelt sätt. Jag flyttade dagen efter jag slutade gymnasiet och började jobba 2 dagar senare. Bodde själv där i ett halvår innan jag blev sambo, men det funkade inte alls att bo 2 på den lilla ytan eftersom det knappt fanns något förvaringsutrymme alls så vi flyttade till en tvåa rätt snabbt 😃 2 år senare bodde jag ensam i den tvåan och hade all plats i världen kändes det som!